Dá sa rádiová komunikácia dokonale kontrolovať?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 18. March 2016, 07:22

Jenson Button vo štvrtok vyjadril pochybnosti o tom, ako dokáže vedenie pretekov dohliadať na všetky rádiové komunikácie prebiehajúce medzi inžiniermi a jazdcami. "Nebudú počúvať každú rádiovú správu, takže uvidíme, ako to dopadne," skonštatoval Button. "Dúfajme však, že toho budú počuť čo najviac, aby boli čo najférovejší."

Riaditeľ pretekov Charlie Whiting si však hlavu príliš neláme. "Všetko počúvame v reálnom čase," zareagoval. "V kontrolnej miestnosti máme štyroch ľudí, pričom každý z nich počúva troch jazdcov. Okrem toho máme štyroch alebo piatich softvérových inžinierov, ktorí budú počúvať po dvoch alebo troch jazdcov. Je to teda relatívne bezproblémové a treba povedať, že veľa sa toho ani nehovorí."

Dá sa však predpokladať, že stajne budú uvažovať o šírení kódovaných správ. Nejakým nezvyčajným výrazom by jazdcovi mohli oznámiť niečo, o čom by nikto nevedel. "Vypočujeme si každú správu, som si absolútne istý," pokračoval Whiting. "Pri kódovaných správach budeme musieť byť trochu opatrnejší. Keď budeme mať podozrenie, že správa je akási čudná a nezvyčajná, tak sa môžeme pozrieť na dáta a uvidíme, či na ňu jazdec nejako reagoval. Keď ju následne začujeme aj v ďalších pretekoch a opäť uvidíme rovnakú zmenu, tak sa niečo dozvieme."

FIA postupovala pomerne takticky a neuverejnila zoznam zakázaných informácií, ale zoznam povolených. Tým pádom by sme sa mali vyhnúť nečakaným a nič nehovoriacim spojeniam. "Už som dostal veľmi zvláštne otázky so spojeniami 'vtáky dnes lietajú veľmi vysoko'," usmial sa Whiting. "Ale poviem vám, že niečo také nie je na zozname. Súčasne uznávam, že sa niečo dá povedať aj vecami, ktoré na zozname sú - možno správu preniesť spôsobom, na aký sme nemysleli. Ale budeme to riešiť prípad po prípade."

Okrem načúvania komunikáciám budú kompetentní filmovať aj boxové tabule, cez ktoré takisto nesmú byť prenášané nové informácie. "Tadiaľto môžu prichádzať len tie správy, ktoré sú povolené aj cez vysielačky. Hovorilo sa o tom, že ak počet okruhov ukážu červenou farbou, tak to bude niečo znamenať a ak žltou, tak to neznamená nič, pričom biela farba by znamenala ešte niečo iné. A takéto veci..."

"Máme však kameru monitorujúcu všetky pitboardy a keď uvidíme niečo nezvyčajné, budeme sa pýtať. Myslím si, že všetci sa budú snažiť dostať k jazdcom čo najviac informácií, ale dúfam, že v tom budú pokračovať legálnou cestou," vyjadril sa Whiting.

Brit okrem toho potvrdil, že na zoznam povolených vecí pribudlo niekoľko drobností:

- tímy môžu jazdcovi povedať, nech ostane na trati
- tímy môžu s jazdcom komunikovať počas pobytu na štartovom rošte
- tímy môžu jazdcovi povedať, kedy má vypnúť procedúru "delta-času" po dvojnásobnom prejdení línie safety caru
- tímy môžu jazdcovi v prvom a druhom tréningu povedať, nech absolvuje určitú testovaciu rutinu.

Pri náhodnom porušení pravidiel je pravdepodobné, že príde len napomenutie. Vážnejšie porušenia budú rezultovať v časové tresty.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Prvýkrát ešte v juniorke na Aljaške, potom sme sa pobili v našej extralige s Róbertom Slipčenkom z Banskej Bystrice. A teraz do tretice. Teraz som sa však prvýkrát pobil s hráčom z poľa," usmieva sa Sidor
"Z môjho pohľadu je dosť smutné, že sem prídu mužstvá ako Orebro, Třinec a Lahti a na tribúnach je tisícpäťsto divákov. Takéto mužstvá tu už možno nikdy v živote neuvidia," hovorí S. Mlynarovič pre hokej.sk.
"Poprad je krásne mesto, mali sme tu skvelé ubytovanie s wellness a aj po skončení turnaja sme ešte v Tatrách zostali s rodinkou. Bolo to teda spojenie užitočného s príjemným," uviedol Vladimír Dravecký pre hokej.sk.
“Poprad mal o mňa záujem. Vlastne, ja už keď som sa nedohodol v Tappare na pokračovaní, tak ma kontaktovali. Myslím si, že som spravil dobré rozhodnutie, keď som sa upísal Popradu,“ povedal Pajpach
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
SÚŤAŽ: Vyhrajte dres FC VSS!
Predstavitelia klubu venovali do súťaže tradičný domáci žlto-modrý dres s číslom 26. Nenechajte si ujsť skvelú šancu na jeho získanie. Stačí, ak odpoviete na otázky na našom Facebooku a dres môže byť váš
foto
Noví duklisti v repre unisono: Chceme dokázať, že sem patríme
"Pozvánka potešila, prijal som to veľmi pozitívne. Som za to rád. Trošku som si oživil spomienky z dvadsaťjednotky," povedal novinárom na pondelňajšom zraze v Senci Lukáš Štetina
foto
Zraz pred Anglickom bez Škrtela a Picha, Kozák: Nová výzva
"Pred nami je nová výzva, nová kvalifikácia. Momentálne je stav taký, že Duda, ktorý má zdravotné problémy a nehral ani zápas proti Freiburgu, je mimo. Príde za neho Pich, ktorý sa k nám pripojí zajtra," uviedol Ján Kozák
foto
Proti Anglicku definitívne bez Dudu, nahradil ho Pich
Dvadsaťsedemročný krídelník by mohol v reprezentácii absolvovať svoj debut. Bývalý hráč Podbrezovej, Banskej Bystrice, Žiliny či Vroclavu má na svojom konte doposiaľ jediný štart za reprezentačnú „dvadsaťjednotku"
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City