Dá sa rádiová komunikácia dokonale kontrolovať?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 18. March 2016, 07:22

Jenson Button vo štvrtok vyjadril pochybnosti o tom, ako dokáže vedenie pretekov dohliadať na všetky rádiové komunikácie prebiehajúce medzi inžiniermi a jazdcami. "Nebudú počúvať každú rádiovú správu, takže uvidíme, ako to dopadne," skonštatoval Button. "Dúfajme však, že toho budú počuť čo najviac, aby boli čo najférovejší."

Riaditeľ pretekov Charlie Whiting si však hlavu príliš neláme. "Všetko počúvame v reálnom čase," zareagoval. "V kontrolnej miestnosti máme štyroch ľudí, pričom každý z nich počúva troch jazdcov. Okrem toho máme štyroch alebo piatich softvérových inžinierov, ktorí budú počúvať po dvoch alebo troch jazdcov. Je to teda relatívne bezproblémové a treba povedať, že veľa sa toho ani nehovorí."

Dá sa však predpokladať, že stajne budú uvažovať o šírení kódovaných správ. Nejakým nezvyčajným výrazom by jazdcovi mohli oznámiť niečo, o čom by nikto nevedel. "Vypočujeme si každú správu, som si absolútne istý," pokračoval Whiting. "Pri kódovaných správach budeme musieť byť trochu opatrnejší. Keď budeme mať podozrenie, že správa je akási čudná a nezvyčajná, tak sa môžeme pozrieť na dáta a uvidíme, či na ňu jazdec nejako reagoval. Keď ju následne začujeme aj v ďalších pretekoch a opäť uvidíme rovnakú zmenu, tak sa niečo dozvieme."

FIA postupovala pomerne takticky a neuverejnila zoznam zakázaných informácií, ale zoznam povolených. Tým pádom by sme sa mali vyhnúť nečakaným a nič nehovoriacim spojeniam. "Už som dostal veľmi zvláštne otázky so spojeniami 'vtáky dnes lietajú veľmi vysoko'," usmial sa Whiting. "Ale poviem vám, že niečo také nie je na zozname. Súčasne uznávam, že sa niečo dá povedať aj vecami, ktoré na zozname sú - možno správu preniesť spôsobom, na aký sme nemysleli. Ale budeme to riešiť prípad po prípade."

Okrem načúvania komunikáciám budú kompetentní filmovať aj boxové tabule, cez ktoré takisto nesmú byť prenášané nové informácie. "Tadiaľto môžu prichádzať len tie správy, ktoré sú povolené aj cez vysielačky. Hovorilo sa o tom, že ak počet okruhov ukážu červenou farbou, tak to bude niečo znamenať a ak žltou, tak to neznamená nič, pričom biela farba by znamenala ešte niečo iné. A takéto veci..."

"Máme však kameru monitorujúcu všetky pitboardy a keď uvidíme niečo nezvyčajné, budeme sa pýtať. Myslím si, že všetci sa budú snažiť dostať k jazdcom čo najviac informácií, ale dúfam, že v tom budú pokračovať legálnou cestou," vyjadril sa Whiting.

Brit okrem toho potvrdil, že na zoznam povolených vecí pribudlo niekoľko drobností:

- tímy môžu jazdcovi povedať, nech ostane na trati
- tímy môžu s jazdcom komunikovať počas pobytu na štartovom rošte
- tímy môžu jazdcovi povedať, kedy má vypnúť procedúru "delta-času" po dvojnásobnom prejdení línie safety caru
- tímy môžu jazdcovi v prvom a druhom tréningu povedať, nech absolvuje určitú testovaciu rutinu.

Pri náhodnom porušení pravidiel je pravdepodobné, že príde len napomenutie. Vážnejšie porušenia budú rezultovať v časové tresty.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City