Za malým počtom odjazených kôl sú chýbajúce náhradné diely, odhaľujú tímy
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Friday, 18. March 2016, 12:16

Každý rok sa tímy na začiatku sezóny potýkajú s problémami kvôli nedostatku náhradných dielov, keďže továrne sa sústredia hlavne na výrobu druhého monopostu, ktorý pri testovaní nebol potrebný. Túto sezónu sa táto situácia zhoršila tým, že Veľká cena Austrálie sa takmer na poslednú chvíľu posunula o dva týždne dopredu.

Pocítili to aj vo Williamse - v prvom tréningu odjazdili ich jazdci dohromady len dvanásť kôl a v tom druhom čakali na ideálne podmienky na mokrej trati do posledného momentu a nakoniec absolvovali dve zahrievacie kolá a tréning zastávky v boxoch. Felipe Massa priznáva, že boli opatrní hlavne kvôli chýbajúcim náhradným dielom.

"Jasné, nemáme ich dosť a preto sme sa šetrili. Ostatné tímy však na tom boli asi rovnako," hovorí Brazílčan pre Autosport. Nico Rosberg v druhom tréningu skončil na mokrej trati v stene a podľa Massu táto situácia potvrdila, že rozhodnutie nejazdiť bolo správne. "Práve preto sme zostali v garáži. Keby sme havarovali, skomplikovalo by to situáciu so súčiastkami, ktoré máme k dispozícií."

Mokrej trate sa obával aj technický šéf tímu Pat Symonds, ktorý vo štvrtok pripomenul, že takáto situácia by mohla poškodiť tímom. "Mnoho ľudí si neuvedomuje dôležitosť toho, že nám len tak posunuli začiatok o dva týžne dopredu. Keď vyvíjate monopost F1, je to dlhodobý projekt a začínate s určitým dátumom."

"Keď sa to odrazu posunulo dopredu, my sme boli zahĺbení do projektov a nevedeli sme si len tak odrazu vymyslieť dva týždne. Úprimne si myslím, že nikto nie je tam, kde reálne chcel byť a určite nikto nevybehne s úsmevom na mokrú trať, keď sú steny tak blízko a nemajú toľko náhradných dielov, koľko by ideálne chceli mať," dodáva Symonds.

Problémy s nedostatkom dielov ovplyvnili aj Renault či Sauber, ktorý dokonca vynechal druhý dnešný tréning. "Je začiatok roka a jasné, že nie všetci majú dosť náhradných dielov. Nie že by to bolo tesné, ale musíme kalkulovať s tým, koľko zistíme a čo nás to bude stáť. Zajtra však v suchu v treťom tréningu budeme musieť byť na trati," hovorí Marcus Ericsson.

"Nemáme toľko predných krídel. Keby sme mali isté, že nám to v niečom pomôže, jazdili by sme. Nemáme až tak málo súčiastok, ale radšej to nebudeme riskovať," okomentoval situáciu v Renaulte Kevin Magnussen.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
O Gyömbéra záujem u nováčikov La Ligy, de Marco na roztrhanie
Prestupové špekulácie dňa (piatok, 29. júl 2016)
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
foto
Preview: Senica a ViOn o prvý bod, Prešov sa pokúsi streliť gól
Tretie kolo Fortuna ligy sa odohrá v troch hracích dňoch, Dunajská Streda si s Myjavou zmeria sily netradične až v utorok
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City