Abiteboul tvrdí, že počet žetónov a zlepšenie výkonu nie sú v priamej úmere
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 18. March 2016, 11:53

Vo štvrtok sme vás informovali o tom, že najviac vývojových žetónov pre vylepšenie motora pred touto sezónou využilo Ferrari - celkovo 23 z 32. V Mercedese ich preinvestovali devätnásť, v Honde osemnásť a v Renaulte iba sedem.

Tento postup francúzskeho výrobcu je pomerne prekvapujúci, pretože práve on potrebuje najviac doháňať. Do úvahy ale treba vziať aj skutočnosť, že Renault začal pomerne neskoro spolupracovať s Mariom Illienom a novinky, ktoré vzídu z tejto kooperácie, chcú svoj čas. Nemalo by teda význam niečo predstaviť zbytočne skoro.

Renault sa navyše poučil aj v minulom roku, kedy investoval jedenásť žetónov na to, aby si od Daniela Ricciarda vypočul nepríjemné slová. Motor bol ešte horší ako predtým.

"Toto je demonštrácia toho, že sme využili málo žetónov, ale dúfam, že aj s nimi dosiahneme značný výkonnostný pokrok a prinesieme dôkaz, že neexistuje prepojenie medzi počtom využitých žetónov a zlepšením výkonu," povedal zástupca Renaultu Cyril Abiteboul.

"Môžete minúť veľa žetónov a z hľadiska času vám to nič neprinesie: čo sme možno spravili v minulom roku," pokračoval Francúz. "V našom pláne je aj to, aby sme v priebehu sezóny využili ďalšie žetóny. Dúfajme, že to tak bude a pomôže to továrenskému tímu Renault a aj Red Bullu."

Od budúceho roku už na tento systém kompletne zabudneme a vývoj pohonných jednotiek bude neobmedzený. "Celá žetónová debata by mala konečne zmiznúť a môžeme sa koncentrovať na výkon," zdôraznil Cyril Abiteboul.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
O Gyömbéra záujem u nováčikov La Ligy, de Marco na roztrhanie
Prestupové špekulácie dňa (piatok, 29. júl 2016)
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
foto
Preview: Senica a ViOn o prvý bod, Prešov sa pokúsi streliť gól
Tretie kolo Fortuna ligy sa odohrá v troch hracích dňoch, Dunajská Streda si s Myjavou zmeria sily netradične až v utorok
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City