Arrivabene o Ecclestonových obvineniach z kartelu: Absurdné...
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Friday, 18. March 2016, 14:24

Bernie Ecclestone už dlhšiu dobu netají svoju frustráciu a hnev zo situácie, ktorú podľa neho vo Formule 1 spôsobili výrobcovia motorov na čele s Ferrari a Mercedesom, ktorí si podľa neho dohadujú a dohadzujú tímy, ktorým budú dodávať motory. V nedávnom rozhovore sa dokonca nebál navzať toto správanie kartelom.

"Túto vec všetci dobre poznáme pod názvom kartel a vieme, že je to nelegálne. Takže my tu vlastne prevádzujeme niečo, čo je nelegálne a okrem toho naozaj nesúťaživé," povedal Ecclestone pre Daily Mail. Šéfovia spomínaných tímov sa na tlačovej konferencii pred VC Austrálie proti tomuto názoru ohradili a tvrdia, že všetko prebieha podľa pravidiel.

"Je neuveriteľné a jednoducho absurdné nazývať to kartelom. Každý robí svoju prácu, snaží sa ju robiť najlepšie ako vie a okrem toho hovoríme o značkách, ktoré majú dlhú históriu. Nikto ju spolu s reputáciou teda nebude vyhadzovať z okna kvôli tomuto komentáru," vyjadril sa Maurizio Arrivabene

"Tento svet je divný. Keby idem na večeru s Totom [Wolffom, pozn.red.] či Cyrilom [Abiteboulom, pozn.red.], bol by to kartel? Nie, bola by to len jedna hlúpa večera! Mali by sme sa učiť z ragby, tí si na ihrisku nič nedarujú a potom si spolu sadnú k večeri a nikto to nenazýva kartelom. Je to celé absurdné," hnevá sa šéf Ferrari.

Toto Wolff sa pridal s tvrdením, že komerčnému šéfovi Formule 1 vždy išlo o čo najkontroverznejšie rozprúdenie debaty. "Nemyslím si, že sme kartel ani že takto funguje tento šport. Berniemu sa vždy páčilo všetko kontroverzné, tak nám predhodil ďalšiu takúto vec. Keby to bola pravda, nesedeli by sme tu."

"Niektorí z nás sú súčasťou medzinárodných spoločností a dodržiavanie zákona berieme naozaj vážne. Toto celé je len za účelom veľkých titulkov," myslí si Wolff.

Napriek tomu, že Renault nebol priamym terčom Ecclestonovho útoku, jeho šéf sa svojich kolegov zastal. "Nesúhlasím s touto definíciou, pretože sme predsa v konkurenčnom prostredí. Ferrari chce vyhrávať s Mercedesom a jedného dňa dúfam bude aj Renault chcieť vyhrávať s Ferrari. Z toho dôvodu by žiadne spojenie dlho nevydržalo," hovorí Cyril Abiteboul.

Jeden z najnovších členov klubu tímových šéfov vo Formule 1 rovnako dodáva, že veľkú úlohu zohráva aj finančná situácia. "Musíme si uvedomiť, že máloktorý výrobca má na to, aby vyvíjal takúto technológiu a preto ich všetkých musíme akceptovať."

Medzi hlavné dôvody Ecclestonovej frustrácie patrila aj situácia Red Bullu v minulej sezóne, ktorý sa stal obeťou svojho vlastného úspechu a kvôli kvalitnému šasi sa ani Ferrari, ani Mercedes nehrnuli do dodávania motorov pre tento britský tím. Christian Horner teda Ecclestona chápe. "Bernie je frustrovaný a tieto komentáre pramenia z toho, že nie je schopný ovplyvniť situáciu a niečo zmeniť."

"Naša situácia je iná než tá, v ktorej sú továrenské tmy. Ako nezávislý tím sa na nich spoliehame s dodávaním motorov a je tu diskusia o tom, koľko to stojí, aký by to malo mať formát a samozrejme o rozdieloch vo výkone. Sú to kľúčové otázky, ktoré musíme riešiť a dúfam, že v buducnústi sa na tom dohodneme," verí Horner.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Tomáš Tatar: "Je to paráda. Neviem to poriadne opísať. Celý čas sme si verili, bojovali jeden za druhého. Kolektív v kabíne je skutočne skvelý. Postúpili sme do finále a zavreli ústa tým, ktorí nám nepriali "
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
Hneď od úvodného buly mohli diváci na štadióne sledovať zaujímavý hokej dvoch nováčikov Tipsport Ligy. V prvej minúte mal obrovskú šancu hosťujúci Paulovič, ktorý sa rútil sám na domáceho brankára
Kanadskí hokejisti postúpili do finále Svetového pohára v Toronte. V noci na nedeľu potvrdili úlohu najväčšieho favorita turnaja a v dramatickom prvom semifinále vyradili Rusko po triumfe 5:3.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
„Železiari“ sfúkli Liptákov z ihriska, čaká ich najťažší test (video, foto)
"Čaká nás mesiac na ihriskách súperov, potom doma privítame majstra. Bude to veľmi namáhavé. Veľká skúška, ale ja verím, že sa budeme tešiť aj po zápasoch vonku," burcuje do boja kormidelník Marek Fabuľa
foto
Ukážková dráma v Michalovciach, bod nechcel ani jeden (video)
"Je to najkrajší pocit, keď strelíte víťazný gól v nadstavenom čase. Super. Zaslúžili sme si to, o to viac, že sme hrali pred domácimi fanúšikmi, ktorí boli fantastickí," neskrýval radosť Oliver Podhorin
foto
Hnev Ronalda, podpora matky (video)
“V utorok hráme opäť a Ronaldo si tiež musí občas oddychnúť. To bol jediný dôvod, pretože hral dobre. Nechal som ho uvažovať nad utorňajším zápasom,“ argumentoval francúzsky kormidelník
foto
Keby mohol rozhodca striedať... (video)
„Aj rozhodca má právo na zlý deň. Keby to bolo možné, ja by som ho vystriedal možno v piatej minúte, Miro Mentel v ôsmej,“ povedal po zápase Karhan
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 53 ms. :: Country :: Region :: City