beta verzia
 
 
 
Arrivabene o Ecclestonových obvineniach z kartelu: Absurdné...
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Friday, 18. March 2016, 14:24

Bernie Ecclestone už dlhšiu dobu netají svoju frustráciu a hnev zo situácie, ktorú podľa neho vo Formule 1 spôsobili výrobcovia motorov na čele s Ferrari a Mercedesom, ktorí si podľa neho dohadujú a dohadzujú tímy, ktorým budú dodávať motory. V nedávnom rozhovore sa dokonca nebál navzať toto správanie kartelom.

"Túto vec všetci dobre poznáme pod názvom kartel a vieme, že je to nelegálne. Takže my tu vlastne prevádzujeme niečo, čo je nelegálne a okrem toho naozaj nesúťaživé," povedal Ecclestone pre Daily Mail. Šéfovia spomínaných tímov sa na tlačovej konferencii pred VC Austrálie proti tomuto názoru ohradili a tvrdia, že všetko prebieha podľa pravidiel.

"Je neuveriteľné a jednoducho absurdné nazývať to kartelom. Každý robí svoju prácu, snaží sa ju robiť najlepšie ako vie a okrem toho hovoríme o značkách, ktoré majú dlhú históriu. Nikto ju spolu s reputáciou teda nebude vyhadzovať z okna kvôli tomuto komentáru," vyjadril sa Maurizio Arrivabene

"Tento svet je divný. Keby idem na večeru s Totom [Wolffom, pozn.red.] či Cyrilom [Abiteboulom, pozn.red.], bol by to kartel? Nie, bola by to len jedna hlúpa večera! Mali by sme sa učiť z ragby, tí si na ihrisku nič nedarujú a potom si spolu sadnú k večeri a nikto to nenazýva kartelom. Je to celé absurdné," hnevá sa šéf Ferrari.

Toto Wolff sa pridal s tvrdením, že komerčnému šéfovi Formule 1 vždy išlo o čo najkontroverznejšie rozprúdenie debaty. "Nemyslím si, že sme kartel ani že takto funguje tento šport. Berniemu sa vždy páčilo všetko kontroverzné, tak nám predhodil ďalšiu takúto vec. Keby to bola pravda, nesedeli by sme tu."

"Niektorí z nás sú súčasťou medzinárodných spoločností a dodržiavanie zákona berieme naozaj vážne. Toto celé je len za účelom veľkých titulkov," myslí si Wolff.

Napriek tomu, že Renault nebol priamym terčom Ecclestonovho útoku, jeho šéf sa svojich kolegov zastal. "Nesúhlasím s touto definíciou, pretože sme predsa v konkurenčnom prostredí. Ferrari chce vyhrávať s Mercedesom a jedného dňa dúfam bude aj Renault chcieť vyhrávať s Ferrari. Z toho dôvodu by žiadne spojenie dlho nevydržalo," hovorí Cyril Abiteboul.

Jeden z najnovších členov klubu tímových šéfov vo Formule 1 rovnako dodáva, že veľkú úlohu zohráva aj finančná situácia. "Musíme si uvedomiť, že máloktorý výrobca má na to, aby vyvíjal takúto technológiu a preto ich všetkých musíme akceptovať."

Medzi hlavné dôvody Ecclestonovej frustrácie patrila aj situácia Red Bullu v minulej sezóne, ktorý sa stal obeťou svojho vlastného úspechu a kvôli kvalitnému šasi sa ani Ferrari, ani Mercedes nehrnuli do dodávania motorov pre tento britský tím. Christian Horner teda Ecclestona chápe. "Bernie je frustrovaný a tieto komentáre pramenia z toho, že nie je schopný ovplyvniť situáciu a niečo zmeniť."

"Naša situácia je iná než tá, v ktorej sú továrenské tmy. Ako nezávislý tím sa na nich spoliehame s dodávaním motorov a je tu diskusia o tom, koľko to stojí, aký by to malo mať formát a samozrejme o rozdieloch vo výkone. Sú to kľúčové otázky, ktoré musíme riešiť a dúfam, že v buducnústi sa na tom dohodneme," verí Horner.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Hokejisti Pittsburghu Penguins vyhrali v prvom zápase finálovej série play off NHL nad tímom San Jose Sharks 3:2. Rozhodnutie padlo 153 sekúnd pred treťou sirénou z hokejky Nicka Bonina.
Už len pár hodín delí hokejistov San José Sharks a Pittsburgh Penguins od štartu finálových bojov o Stanleyho pohár. V hale Consol Energy Center je všetko pripravené a hráči sa už nevedia dočkať najvzrušujúcejšej časti sezóny.
San José doviedol do finále Martin Jones, Pittsburgh Matt Murray. Obaja dohromady majú na svojom konte len 112 zápasov v NHL, pričom až 99 z nich patria Jonesovi.
Účastníci medzinárodného košického florbalového turnaja Cassovia Open sledujú so zvedavosťou, ktože to proti nim na palubovke nastupuje. V extralige sa s ním nestretávajú, jeho tvár je im ale povedomá.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Hrdinovia z Južnej Afriky: Tretí na svete vo FootGolfe či majiteľ stavebnej firmy (video)
Tréner Weiss vzal na MS v JAR ôsme najmladšie mužstvo na turnaji. Preto neprekvapí skutočnosť, že až desať jeho účastníkov figuruje aj v záverečnej nominácii Jána Kozáka na Euro 2016
foto
Výhra nad Nemeckom potešila. Nie je však čas na lietanie v oblakoch
Zápas a výsledok s Nemeckom netreba podceňovať ani preceňovať. Viacerí hráči vyhlásili, že nehrozí žiadne pojašenie a lietanie v oblakoch
foto
Hrnčár opúšťa Myjavu, vymení ju pravdepodobne za Ružomberok!
Trénerské duo Norbert Hrnčár a Richard Höger sa rozhodlo ukončiť spoluprácu s myjavským klubom a odchádza trénovať tím MFK Ružomberok. Informoval o tom Spartak Myjava na svojom Facebooku
foto
Na EURO pocestuje aj Škriniar, Kozák: Máme zdupľované posty (video)
Tréner slovenskej reprezentácie Ján Kozák v pondelok určil konečnú nomináciu 23 hráčov pre majstrovstvá Európy vo Francúzsku (10. júna - 10. júla)
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 40 ms. :: Country :: Region :: City