beta verzia
 
 
 
Nový kvalifikačný formát priniesol pole position pre Hamiltona!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Saturday, 19. March 2016, 08:00

Kvalifikáciu na Veľkú cenu Austrálie vyhral Lewis Hamilton z Mercedesu, ktorý o 360 tisícin sekundy zdolal kolegu Nica Rosberga. Prvýkrát sme boli svedkami nového kvalifikačného formátu a v závere to bola poriadna nuda. V Q3 jazdci absolvovali prvé ostré kolo, no do druhého to viacerí nestihli a postupne vypadávali. Max Verstappen a obaja jazdci Ferrari by to stihli, ale rozhodli sa šetriť pneumatiky a ostali v boxoch. Na druhý pokus teda prišiel len Nico Rosberg s Lewisom Hamiltonom, aby Nemec poskočil zo štvrtého na druhé miesto a Angličan si uhájil svoje vedenie. Posledných päť minút sa nedialo už vôbec nič...

Z druhého radu na štarte do pretekov vyrazia pretekári Ferrari Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen. Tí v závere tušili, že rýchlostne na konkurentov z Mercedesu nebudú stačiť - takto by sa dalo vysvetliť ich zotrvanie v garáži. Oproti hlavnému súperovi však ušetrili jednu sadu pneumatík a v pretekoch by im to mohlo priniesť výhodu.

Vynikajúca piata priečka patrí Maxovi Verstappenovi zo Scuderie Toro Rosso, šiesty skončil pretekár Williamsu Felipe Massa. Poslednými dvoma, ktorí sa dostali do Q3, boli Carlos Sainz (Toro Rosso) a Daniel Ricciardo (Red Bull). Veľmi výhodné pozície v závere desiatky si vybojovali piloti Force Indie Sergio Pérez a Nico Hülkenberg, ktorí tak budú mať pre štart slobodnú voľbu pneumatík. Prvá osmička musí štartovať s obutím, s ktorým dosiahla najlepší čas v Q2 - budú to teda použité supersofty.

Kvalifikácia vyznela značne rozpačito. Prvá časť fanúšikov zaujala a reakcie v našej ankete boli zväčša pozitívne, no potom sa situácia totálne otočila. Dlhé chvíle boli hluché a nič sa nedialo. Zdá sa, že bol zavedený totálne nepreverený systém, ktorý má dostatok negatív.

Pripomeňme, že Veľká cena Austrálie sa začne v nedeľu o 6.00 h nášho času!

Výsledky:

  č. Jazdec Tím Čas Strata Odstup  
1. 44 L. Hamilton Mercedes 1:23.837      
2. 6 N. Rosberg Mercedes 1:24.197 +0:00.360 +0:00.360  
3. 5 S. Vettel Ferrari 1:24.675 +0:00.838 +0:00.478  
4. 7 K. Räikkönen Ferrari 1:25.033 +0:01.196 +0:00.358  
5. 33 M. Verstappen Toro Rosso 1:25.434 +0:01.597 +0:00.401  
6. 19 F. Massa Williams 1:25.458 +0:01.621 +0:00.024  
7. 55 C. Sainz Toro Rosso 1:25.582 +0:01.745 +0:00.124  
8. 3 D. Ricciardo Red Bull 1:25.589 +0:01.752 +0:00.007  
9. 11 S. Pérez Force India 1:25.753      
10. 27 N. Hülkenberg Force India 1:25.865 +0:00.112 +0:00.112  
11. 77 V. Bottas Williams 1:25.961 +0:00.208 +0:00.096  
12. 14 F. Alonso McLaren 1:26.125 +0:00.372 +0:00.164  
13. 22 J. Button McLaren 1:26.304 +0:00.551 +0:00.179  
14. 30 J. Palmer Renault 1:27.601 +0:01.848 +0:01.297  
15. 20 K. Magnussen Renault 1:27.742 +0:01.989 +0:00.141  
16. 9 M. Ericsson Sauber 1:27.435      
17. 12 F. Nasr Sauber 1:27.958 +0:00.523 +0:00.523  
18. 26 D. Kvjat Red Bull 1:28.006 +0:00.571 +0:00.048  
19. 8 R. Grosjean Haas F1 1:28.322 +0:00.887 +0:00.316  
20. 21 E. Gutiérrez Haas F1 1:29.606 +0:02.171 +0:01.284  
21. 88 R. Haryanto Manor 1:29.627 +0:02.192 +0:00.021  
22. 94 P. Wehrlein Manor 1:29.642 +0:02.207 +0:00.015  
  107-percentný čas 1:31.325  

PRIEBEH

8.13 - traja najlepší sú na tlačovke:

8.07 - finálna klasifikácia:

8.06 - Christian Horner z Red Bullu je naladený veľmi podobne. F1 by sa podľa neho mala fanúšikom ospravedlniť a žiada okamžité zrušenie nového formátu!

8.05 - prvá reakcia Tota Wolffa je veľmi negatívna. Kvalifikácia sa mu vôbec nepozdáva.

8.00 - až teraz máva šachovnicová vlajka, ale už dávno je rozhodnuté.

Lewis Hamilton získal pole position!

7.55 - kvalifikácia sa v zásade skončila, ale ostáva ešte päť minút. Nuž tak to nie je bohviečo.

7.55 - Nico Rosberg poskočil na druhé miesto!

7.55 - na trať prišli len jazdci Mercedesu Lewis Hamilton a Nico Rosberg, ktorí si to rozdajú o pole position. 

7.54 - tak toto je blamáž! Jazdci nemajú dostatok pneumatík.

7.54 - fúha! Vettel dostal informáciu, že na trať už nepôjde. Nemá totiž dostatok pneumatík. Räikkönen z auta vystupuje tiež!

7.53 - o pole position si to teda rozdajú jazdci Mercedesu a Ferrari.

7.53 - piaty bude Max Verstappen. Ten sa už na trať asi nevráti, Mercedes ani Ferrari by totiž nezdolal.

7.52 - šiesty je Felipe Massa, ktorý je takisto v boxoch a návrat na trať nestihne, takže vypadáva aj on!

7.51 - teraz sa čas odpočítava Carlosovi Sainzovi, ktorý spravil v ostrom kole chybu. Na ďalšie už takisto nemá čas, takže vypadáva a končí ako siedmy.

7.50 - Ricciardo už nemá čas na ďalšie kolo, takže vypadne!

7.50 - poradie po prvom kole: Hamilton, Vettel, Räikkönen, Rosberg, Verstappen, Massa, Sainz, Ricciardo.

7.49 - Hamilton je zatiaľ o pol sekundy rýchlejší ako Vettel, tretí je Räikkönen, štvrtý Rosberg, piaty Ricciardo. Najlepší by sa mali vrátiť do boxov po nové pneumatiky a v závere kvalifikácie sa vrátiť na posledné rýchle kolá.

7.49 - jazdci sú na konci svojich ostrých kôl, uvidíme ako sa to zoradí.

7.46 - Q3 sa začína! Osmička najlepších jazdcov dostala dodatočnú sadu pneumatík. Vyraďovačka začne po piatich minútach.

7.45 - na konci boxovej uličky už čakajú Nico Rosberg a Sebastian Vettel.

7.43 - Joe Saward, novinár: "Všeobecný dojem v media centre je taký, že nová kvalifikácia je oničom."

7.40 - aj toto je názor:

7.39 - v Q2 teda vypadli Pérez, Hülkenberg, Bottas, Alonso, Button, Palmer a Magnussen. Títo jazdci obsadia deviate až pätnáste miesto.

7.37 - Force India na tom ale nemusí byť zle! Jej jazdci majú deviate a desiate miesto, no na štarte si vďaka tomu môžu vybrať pneumatiky. Top 8 bude mať supersofty - a opotrebované.

7.37 - no a ďalší pôjde Nico Hülkenberg, ktorý nie je v ostrom kole. A vieme už aj to, že následne vypadne Sergio Pérez. Takže v Q2 sa už vôbec nebude jazdiť, aj keď máme ešte dve minúty.

7.36 - teraz kosa skosila Valtteriho Bottasa, ktorý ešte včera sníval o víťazstve v kvalifikácii. Napokon je len jedenásty.

7.34 - Sainz poskočil na štvrté miesto a vyradil Fernanda Alonsa! Ten už aj tak čakal v boxoch a na trať ani nešiel.

7.32 - Toro Rosso odkazuje Carlosovi Sainzovi "push, push". Uvidíme či to bude stačiť. Práve on má teraz nôž na krku.

7.31 - trinásty bude Jenson Button, ktorý vystupuje z auta! Jeho čas ešte nevypršal, ale už by rýchle kolo nestihol. Na toto si treba zvyknúť, jazdec potrebuje pre rýchle kolo absolvovať celý rozjazdový okruh a potom ešte ostrý. To sú cca tri minúty, takže reagovať treba značne dopredu.

7.30 - tak Jolyon Palmer v tretej zákrute zablokoval svoje kolesá a vrátil sa do boxov. Bude mu patriť štrnáste miesto.

7.30 - začína sa odpočítavať ďalších 90 sekúnd a ohrozený je Jolyon Palmer.

7.29 - teraz už vieme, že Kevin Magnussen vypadne a obsadí pätnáste miesto!

7.28 - jazdci zaznamenávajú svoje rýchle kolá a začína vyraďovačka. Poslednému sa už odpočítava 90 sekúnd - momentálne je to Kevin Magnussen, ktorý ešte na svojom konte nemá žiadny čas.

7.24 - aj pred Q2 sú jazdci zoradení na konci boxovej uličky. Tentoraz sa bude jazdiť pätnásť minút a opäť prídeme o siedmich jazdcov. Vyraďovačka začne po šiestich minútach!

7.22 - zaujímavo sa zatiaľ prezentoval McLaren. Fernando Alonso je tretí a Jenson Button siedmy.

7.20 - prvé reakcie na kvalifikáciu sú rôzne. Niektorí novinári ju považujú za absolútne úžasnú, iní za prepadák. Je to zaujímavé - každý má iné gusto. Twitter je každopádne preplnený reakciami.

7.17 - v Q1 teda vypadli Ericsson, Nasr, Kvjat, Grosjean, Gutiérrez, Haryanto a Wehrlein.

7.17 - Palmer poskočil na štrnáste miesto a zachránil sa! Vypadáva Marcus Ericsson!

7.15 - ako posledný je v Q1 ohrozený Jolyon Palmer. Ten však svoje kolo môže dokončiť, pretože po odmávaní šachovnicovou vlajkou jazdci môžu prísť do cieľa ďalšieho kola. Palmer teda chce predbehnúť Ericssona alebo Magnussena.

7.14 - taký Lewis Hamilton je v suchu a len sa prizerá na zmätky, ktoré sú na trati:

7.14 - do boxov sa vracia Felipe Nasr, ktorý má nôž na krku. Nezlepšil sa a vypadne práve on. Zajtra vyštartuje ako sedemnásty.

7.13 - prvé prekvapenie sa teda už zrodilo: vypadáva Daniil Kvjat z Red Bullu!

7.12 - z monopostu vystupuje Daniil Kvjat! Pravdepodobne videl, že už nestihne ďalšie kolo. Kráča krížom cez pitlane a vyzerá nasrdene. Bude ďalším vypadávajúcim.

7.11 - je to tak: vypadáva Romain Grosjean! Svoje ostré kolo ani nemusí dokončiť.

7.11 - Romain Grosjean je v ohrození a je v ostrom kole, ale asi ho nestihne dokončiť.

7.10 - prvá časť kvalifikácie potrvá ešte šesť minút, ostatní ešte majú dosť času na rýchle kolá. Minú však ďalšie a ďalšie pneumatiky.

7.10 - ako tretí vypadáva Esteban Gutiérrez!

7.09 - všetko sa to mieša a momentálne je veľmi nízko aj Daniil Kvjat z Red Bullu, ktorý momentálne stojí v boxoch. A už prichádza na trať!

7.08 - kosa bude kosiť každých 90 sekúnd, takže veľmi rýchlo budeme prichádzať o ďalších a ďalších jazdcov.

7.08 - ako druhý vypadol Rio Haryanto!

7.07 - ako prvý vypadol Pascal Wehrlein!

7.06 - tak Hamilton sa v ďalšom kole dokázal zlepšiť ešte o 1,228 sekundy, takže možno nie je isté ešte vôbec nič! :)

7.06 - na čele je momentálne Kimi Räikkönen pred Lewisom Hamiltonom, tretie a štvrté miesto patrí s rovnakými časmi Maxovi Verstappenovi a Nicovi Rosbergovi. Títo jazdci sú už v podstate postupujúci, mnohí ďalší však ešte prichádzajú na prezutie.

7.05 - kvalifikácia sa mimoriadne rozbehla a všetci jazdci už majú zaznamenané časy. Na posledných dvoch miestach sú Haryanto a Wehrlein, takže jeden z nich asi pôjde ako prvý.

7.02 - Nico Rosberg mal okamžite problém a prešiel cez trávu. Nepoškodil si pneumatiky? Prebrzdenie sme registrovali aj u Romaina Grosjeana.

7.00 - vyzerá to tak, že všetci jazdci obuli supersofty. Toto bude v tomto roku iné ako doposiaľ, pretože pre víkend si každý môže sám vybrať až desať sád pneumatík - doposiaľ Pirelli dodávalo sedem tvrdších a šesť mäkších sád. Po novom si jazdci vyberú viac mäkkých, aby kvalifikáciu zvládli čo najlepšie.

6.59 - na konci boxovej uličky sa už radia jazdci. Ako prvý tam prišiel Lewis Hamilton, ktorý si chce takto odchytiť voľnú trať. Hneď za ním stojí Nico Rosberg, pričom obaja obuli rovno supermäkké pneumatiky.

6.57 - Toto Wolff, Mercedes: "Môže sa stať, že jeden z favoritov vypadne preto, lebo napríklad dostane žltú vlajku, bude musieť spomaliť a nedokáže odjazdiť dobré kolo. Môžeme sa dočkať nezvyčajného výsledku. Priorita je taká, aby každý jazdec odjazdil jedno kolo - ak sa vyskytne problém, tak aj druhé. Uznávam, že to môže byť napínavejšie, ale aj stresujúcejšie.

6.53 - trať je momentálne suchá a tak by to malo aj ostať. Teplota vzduchu je 18 stupňov.

6.50 - ak novému kvalifikačnému formátu príliš nerozumiete, prečítajte si TENTO ČLÁNOK.

6.40 - Force India v noci nečakane minula žolíka na možnosť nočnej práce. Stalo sa tak však náhodou, pretože jeden zo zamestnancov omylom prišiel do padoku o hodinu skôr, ako mohol. Dorazil o 8.30 h miestneho času a aj keď nič nerobil, komisári to považujú za porušenie pravidla. Tím nebol potrestaný, ale prišiel o jedného z dvoch žolíkov, vďaka ktorým by v garáži mohol pracovať celú noc. Pri posudzovaní situácie boli do úvahy vzané aj minulé prípady. Red Bull dopadol podobne v roku 2011, kedy do padoku prišiel predčasne jeden zo zamestnancov sponzora Infiniti. V rovnakom roku dopadlo takto aj Toro Rosso, pretože do padoku prišiel skoro šéf tímu Franz Tost.

6.33 - obaja účastníci rannej kolízie majú aj iný problém. Haryanto musí využiť starú verziu predného krídla, pretože tím nemá dostatok súčiastok. Grosjean zasa bude mať novú podlahu. Každá ďalšia havária by mohla mať pre oboch jazdcov veľmi nepríjemné následky.

6.28 - ranný tréning priniesol v boxovej uličke zaujímavú kolíziu Ria Haryanta s Romainom Grosjeanom. Vinný je napokon prvý menovaný, ktorý na štarte pretekov príde o tri miesta.

6.25 - radi by sme vás upozornili na náš článok o návrhu krytého kokpitu z dielne Red Bullu:



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Jediný slovenský zástupca v Kontinentálnej hokejovej lige HC Slovan Bratislava pokračuje v tvorbe mužstva pre budúcu sezónu KHL. Začiatkom mája funkcionári oznámili dohodu o spolupráci s kanadským útočníkom Jonathanom Cheechoom.
Mohol to byť najkrajší večer Bluesmanov za posledných pätnásť rokov. Nenaplnené finálové očakávanie však vystriedalo po prehre 2:5 na ľade San José obrovské sklamanie.
Hokejisti San Jose premiérovo v klubovej histórii postúpili do finále zámorskej NHL. V šiestom súboji finále play off Západnej konferencie zdolali St. Louis 5:2 a celú sériu vyhrali 4:2 na zápasy.
Výkonný výbor Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a vedenie reprezentácie v stredu stručne zhodnotili účinkovanie národného tímu na MS v Rusku.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Michalovčania si záchranu zaslúžili, Sedlák: Tím má veľký potenciál
"Som unavený, vyšťavený. Teším sa na dovolenku ako možno nikdy pred tým. Ak potom príde nejaká ponuka, rád ju vezmem. Teším sa na to, futbal mám rád, ale nepotrebujem ho robiť neustále," prezradil Stanislav Griga
foto
Sabol končí na lavičke Senice, kapitán Pavlík mieri do Myjavy
"Predpokladal som, že budem v kariére pokračovať v senickom klube. Futbal však, podobne ako život, prináša zmeny, nové výzvy," uviedol 28-ročný český stopér
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
foto
Dobrotka na ceste do zahraničia, lige chýbajú skúsení hráči
"Získali sme najmenej bodov, dostali sme najviac gólov, čo logicky vyústilo do posledného miesta," triezvo zhodnotil skalickú sezónu v rozhovore pre PROFUTBAL.sk Dobrotka
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 40 ms. :: Country :: Region :: City