Nový kvalifikačný formát priniesol pole position pre Hamiltona!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Saturday, 19. March 2016, 08:00

Kvalifikáciu na Veľkú cenu Austrálie vyhral Lewis Hamilton z Mercedesu, ktorý o 360 tisícin sekundy zdolal kolegu Nica Rosberga. Prvýkrát sme boli svedkami nového kvalifikačného formátu a v závere to bola poriadna nuda. V Q3 jazdci absolvovali prvé ostré kolo, no do druhého to viacerí nestihli a postupne vypadávali. Max Verstappen a obaja jazdci Ferrari by to stihli, ale rozhodli sa šetriť pneumatiky a ostali v boxoch. Na druhý pokus teda prišiel len Nico Rosberg s Lewisom Hamiltonom, aby Nemec poskočil zo štvrtého na druhé miesto a Angličan si uhájil svoje vedenie. Posledných päť minút sa nedialo už vôbec nič...

Z druhého radu na štarte do pretekov vyrazia pretekári Ferrari Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen. Tí v závere tušili, že rýchlostne na konkurentov z Mercedesu nebudú stačiť - takto by sa dalo vysvetliť ich zotrvanie v garáži. Oproti hlavnému súperovi však ušetrili jednu sadu pneumatík a v pretekoch by im to mohlo priniesť výhodu.

Vynikajúca piata priečka patrí Maxovi Verstappenovi zo Scuderie Toro Rosso, šiesty skončil pretekár Williamsu Felipe Massa. Poslednými dvoma, ktorí sa dostali do Q3, boli Carlos Sainz (Toro Rosso) a Daniel Ricciardo (Red Bull). Veľmi výhodné pozície v závere desiatky si vybojovali piloti Force Indie Sergio Pérez a Nico Hülkenberg, ktorí tak budú mať pre štart slobodnú voľbu pneumatík. Prvá osmička musí štartovať s obutím, s ktorým dosiahla najlepší čas v Q2 - budú to teda použité supersofty.

Kvalifikácia vyznela značne rozpačito. Prvá časť fanúšikov zaujala a reakcie v našej ankete boli zväčša pozitívne, no potom sa situácia totálne otočila. Dlhé chvíle boli hluché a nič sa nedialo. Zdá sa, že bol zavedený totálne nepreverený systém, ktorý má dostatok negatív.

Pripomeňme, že Veľká cena Austrálie sa začne v nedeľu o 6.00 h nášho času!

Výsledky:

  č. Jazdec Tím Čas Strata Odstup  
1. 44 L. Hamilton Mercedes 1:23.837      
2. 6 N. Rosberg Mercedes 1:24.197 +0:00.360 +0:00.360  
3. 5 S. Vettel Ferrari 1:24.675 +0:00.838 +0:00.478  
4. 7 K. Räikkönen Ferrari 1:25.033 +0:01.196 +0:00.358  
5. 33 M. Verstappen Toro Rosso 1:25.434 +0:01.597 +0:00.401  
6. 19 F. Massa Williams 1:25.458 +0:01.621 +0:00.024  
7. 55 C. Sainz Toro Rosso 1:25.582 +0:01.745 +0:00.124  
8. 3 D. Ricciardo Red Bull 1:25.589 +0:01.752 +0:00.007  
9. 11 S. Pérez Force India 1:25.753      
10. 27 N. Hülkenberg Force India 1:25.865 +0:00.112 +0:00.112  
11. 77 V. Bottas Williams 1:25.961 +0:00.208 +0:00.096  
12. 14 F. Alonso McLaren 1:26.125 +0:00.372 +0:00.164  
13. 22 J. Button McLaren 1:26.304 +0:00.551 +0:00.179  
14. 30 J. Palmer Renault 1:27.601 +0:01.848 +0:01.297  
15. 20 K. Magnussen Renault 1:27.742 +0:01.989 +0:00.141  
16. 9 M. Ericsson Sauber 1:27.435      
17. 12 F. Nasr Sauber 1:27.958 +0:00.523 +0:00.523  
18. 26 D. Kvjat Red Bull 1:28.006 +0:00.571 +0:00.048  
19. 8 R. Grosjean Haas F1 1:28.322 +0:00.887 +0:00.316  
20. 21 E. Gutiérrez Haas F1 1:29.606 +0:02.171 +0:01.284  
21. 88 R. Haryanto Manor 1:29.627 +0:02.192 +0:00.021  
22. 94 P. Wehrlein Manor 1:29.642 +0:02.207 +0:00.015  
  107-percentný čas 1:31.325  

PRIEBEH

8.13 - traja najlepší sú na tlačovke:

8.07 - finálna klasifikácia:

8.06 - Christian Horner z Red Bullu je naladený veľmi podobne. F1 by sa podľa neho mala fanúšikom ospravedlniť a žiada okamžité zrušenie nového formátu!

8.05 - prvá reakcia Tota Wolffa je veľmi negatívna. Kvalifikácia sa mu vôbec nepozdáva.

8.00 - až teraz máva šachovnicová vlajka, ale už dávno je rozhodnuté.

Lewis Hamilton získal pole position!

7.55 - kvalifikácia sa v zásade skončila, ale ostáva ešte päť minút. Nuž tak to nie je bohviečo.

7.55 - Nico Rosberg poskočil na druhé miesto!

7.55 - na trať prišli len jazdci Mercedesu Lewis Hamilton a Nico Rosberg, ktorí si to rozdajú o pole position. 

7.54 - tak toto je blamáž! Jazdci nemajú dostatok pneumatík.

7.54 - fúha! Vettel dostal informáciu, že na trať už nepôjde. Nemá totiž dostatok pneumatík. Räikkönen z auta vystupuje tiež!

7.53 - o pole position si to teda rozdajú jazdci Mercedesu a Ferrari.

7.53 - piaty bude Max Verstappen. Ten sa už na trať asi nevráti, Mercedes ani Ferrari by totiž nezdolal.

7.52 - šiesty je Felipe Massa, ktorý je takisto v boxoch a návrat na trať nestihne, takže vypadáva aj on!

7.51 - teraz sa čas odpočítava Carlosovi Sainzovi, ktorý spravil v ostrom kole chybu. Na ďalšie už takisto nemá čas, takže vypadáva a končí ako siedmy.

7.50 - Ricciardo už nemá čas na ďalšie kolo, takže vypadne!

7.50 - poradie po prvom kole: Hamilton, Vettel, Räikkönen, Rosberg, Verstappen, Massa, Sainz, Ricciardo.

7.49 - Hamilton je zatiaľ o pol sekundy rýchlejší ako Vettel, tretí je Räikkönen, štvrtý Rosberg, piaty Ricciardo. Najlepší by sa mali vrátiť do boxov po nové pneumatiky a v závere kvalifikácie sa vrátiť na posledné rýchle kolá.

7.49 - jazdci sú na konci svojich ostrých kôl, uvidíme ako sa to zoradí.

7.46 - Q3 sa začína! Osmička najlepších jazdcov dostala dodatočnú sadu pneumatík. Vyraďovačka začne po piatich minútach.

7.45 - na konci boxovej uličky už čakajú Nico Rosberg a Sebastian Vettel.

7.43 - Joe Saward, novinár: "Všeobecný dojem v media centre je taký, že nová kvalifikácia je oničom."

7.40 - aj toto je názor:

7.39 - v Q2 teda vypadli Pérez, Hülkenberg, Bottas, Alonso, Button, Palmer a Magnussen. Títo jazdci obsadia deviate až pätnáste miesto.

7.37 - Force India na tom ale nemusí byť zle! Jej jazdci majú deviate a desiate miesto, no na štarte si vďaka tomu môžu vybrať pneumatiky. Top 8 bude mať supersofty - a opotrebované.

7.37 - no a ďalší pôjde Nico Hülkenberg, ktorý nie je v ostrom kole. A vieme už aj to, že následne vypadne Sergio Pérez. Takže v Q2 sa už vôbec nebude jazdiť, aj keď máme ešte dve minúty.

7.36 - teraz kosa skosila Valtteriho Bottasa, ktorý ešte včera sníval o víťazstve v kvalifikácii. Napokon je len jedenásty.

7.34 - Sainz poskočil na štvrté miesto a vyradil Fernanda Alonsa! Ten už aj tak čakal v boxoch a na trať ani nešiel.

7.32 - Toro Rosso odkazuje Carlosovi Sainzovi "push, push". Uvidíme či to bude stačiť. Práve on má teraz nôž na krku.

7.31 - trinásty bude Jenson Button, ktorý vystupuje z auta! Jeho čas ešte nevypršal, ale už by rýchle kolo nestihol. Na toto si treba zvyknúť, jazdec potrebuje pre rýchle kolo absolvovať celý rozjazdový okruh a potom ešte ostrý. To sú cca tri minúty, takže reagovať treba značne dopredu.

7.30 - tak Jolyon Palmer v tretej zákrute zablokoval svoje kolesá a vrátil sa do boxov. Bude mu patriť štrnáste miesto.

7.30 - začína sa odpočítavať ďalších 90 sekúnd a ohrozený je Jolyon Palmer.

7.29 - teraz už vieme, že Kevin Magnussen vypadne a obsadí pätnáste miesto!

7.28 - jazdci zaznamenávajú svoje rýchle kolá a začína vyraďovačka. Poslednému sa už odpočítava 90 sekúnd - momentálne je to Kevin Magnussen, ktorý ešte na svojom konte nemá žiadny čas.

7.24 - aj pred Q2 sú jazdci zoradení na konci boxovej uličky. Tentoraz sa bude jazdiť pätnásť minút a opäť prídeme o siedmich jazdcov. Vyraďovačka začne po šiestich minútach!

7.22 - zaujímavo sa zatiaľ prezentoval McLaren. Fernando Alonso je tretí a Jenson Button siedmy.

7.20 - prvé reakcie na kvalifikáciu sú rôzne. Niektorí novinári ju považujú za absolútne úžasnú, iní za prepadák. Je to zaujímavé - každý má iné gusto. Twitter je každopádne preplnený reakciami.

7.17 - v Q1 teda vypadli Ericsson, Nasr, Kvjat, Grosjean, Gutiérrez, Haryanto a Wehrlein.

7.17 - Palmer poskočil na štrnáste miesto a zachránil sa! Vypadáva Marcus Ericsson!

7.15 - ako posledný je v Q1 ohrozený Jolyon Palmer. Ten však svoje kolo môže dokončiť, pretože po odmávaní šachovnicovou vlajkou jazdci môžu prísť do cieľa ďalšieho kola. Palmer teda chce predbehnúť Ericssona alebo Magnussena.

7.14 - taký Lewis Hamilton je v suchu a len sa prizerá na zmätky, ktoré sú na trati:

7.14 - do boxov sa vracia Felipe Nasr, ktorý má nôž na krku. Nezlepšil sa a vypadne práve on. Zajtra vyštartuje ako sedemnásty.

7.13 - prvé prekvapenie sa teda už zrodilo: vypadáva Daniil Kvjat z Red Bullu!

7.12 - z monopostu vystupuje Daniil Kvjat! Pravdepodobne videl, že už nestihne ďalšie kolo. Kráča krížom cez pitlane a vyzerá nasrdene. Bude ďalším vypadávajúcim.

7.11 - je to tak: vypadáva Romain Grosjean! Svoje ostré kolo ani nemusí dokončiť.

7.11 - Romain Grosjean je v ohrození a je v ostrom kole, ale asi ho nestihne dokončiť.

7.10 - prvá časť kvalifikácie potrvá ešte šesť minút, ostatní ešte majú dosť času na rýchle kolá. Minú však ďalšie a ďalšie pneumatiky.

7.10 - ako tretí vypadáva Esteban Gutiérrez!

7.09 - všetko sa to mieša a momentálne je veľmi nízko aj Daniil Kvjat z Red Bullu, ktorý momentálne stojí v boxoch. A už prichádza na trať!

7.08 - kosa bude kosiť každých 90 sekúnd, takže veľmi rýchlo budeme prichádzať o ďalších a ďalších jazdcov.

7.08 - ako druhý vypadol Rio Haryanto!

7.07 - ako prvý vypadol Pascal Wehrlein!

7.06 - tak Hamilton sa v ďalšom kole dokázal zlepšiť ešte o 1,228 sekundy, takže možno nie je isté ešte vôbec nič! :)

7.06 - na čele je momentálne Kimi Räikkönen pred Lewisom Hamiltonom, tretie a štvrté miesto patrí s rovnakými časmi Maxovi Verstappenovi a Nicovi Rosbergovi. Títo jazdci sú už v podstate postupujúci, mnohí ďalší však ešte prichádzajú na prezutie.

7.05 - kvalifikácia sa mimoriadne rozbehla a všetci jazdci už majú zaznamenané časy. Na posledných dvoch miestach sú Haryanto a Wehrlein, takže jeden z nich asi pôjde ako prvý.

7.02 - Nico Rosberg mal okamžite problém a prešiel cez trávu. Nepoškodil si pneumatiky? Prebrzdenie sme registrovali aj u Romaina Grosjeana.

7.00 - vyzerá to tak, že všetci jazdci obuli supersofty. Toto bude v tomto roku iné ako doposiaľ, pretože pre víkend si každý môže sám vybrať až desať sád pneumatík - doposiaľ Pirelli dodávalo sedem tvrdších a šesť mäkších sád. Po novom si jazdci vyberú viac mäkkých, aby kvalifikáciu zvládli čo najlepšie.

6.59 - na konci boxovej uličky sa už radia jazdci. Ako prvý tam prišiel Lewis Hamilton, ktorý si chce takto odchytiť voľnú trať. Hneď za ním stojí Nico Rosberg, pričom obaja obuli rovno supermäkké pneumatiky.

6.57 - Toto Wolff, Mercedes: "Môže sa stať, že jeden z favoritov vypadne preto, lebo napríklad dostane žltú vlajku, bude musieť spomaliť a nedokáže odjazdiť dobré kolo. Môžeme sa dočkať nezvyčajného výsledku. Priorita je taká, aby každý jazdec odjazdil jedno kolo - ak sa vyskytne problém, tak aj druhé. Uznávam, že to môže byť napínavejšie, ale aj stresujúcejšie.

6.53 - trať je momentálne suchá a tak by to malo aj ostať. Teplota vzduchu je 18 stupňov.

6.50 - ak novému kvalifikačnému formátu príliš nerozumiete, prečítajte si TENTO ČLÁNOK.

6.40 - Force India v noci nečakane minula žolíka na možnosť nočnej práce. Stalo sa tak však náhodou, pretože jeden zo zamestnancov omylom prišiel do padoku o hodinu skôr, ako mohol. Dorazil o 8.30 h miestneho času a aj keď nič nerobil, komisári to považujú za porušenie pravidla. Tím nebol potrestaný, ale prišiel o jedného z dvoch žolíkov, vďaka ktorým by v garáži mohol pracovať celú noc. Pri posudzovaní situácie boli do úvahy vzané aj minulé prípady. Red Bull dopadol podobne v roku 2011, kedy do padoku prišiel predčasne jeden zo zamestnancov sponzora Infiniti. V rovnakom roku dopadlo takto aj Toro Rosso, pretože do padoku prišiel skoro šéf tímu Franz Tost.

6.33 - obaja účastníci rannej kolízie majú aj iný problém. Haryanto musí využiť starú verziu predného krídla, pretože tím nemá dostatok súčiastok. Grosjean zasa bude mať novú podlahu. Každá ďalšia havária by mohla mať pre oboch jazdcov veľmi nepríjemné následky.

6.28 - ranný tréning priniesol v boxovej uličke zaujímavú kolíziu Ria Haryanta s Romainom Grosjeanom. Vinný je napokon prvý menovaný, ktorý na štarte pretekov príde o tri miesta.

6.25 - radi by sme vás upozornili na náš článok o návrhu krytého kokpitu z dielne Red Bullu:



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
Vladimír Országh: "Bola to pre nás povinná jazda, ale nebolo to jednoduché. Zápas sme však zvládli podľa predstáv a hlavne bez stresov"
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Strhujúci zápas v Dortmunde, Juventus aj Leicester víťazne (video)
Výsledky utorňajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
foto
Guľa do Sparty nepôjde, majiteľ Žiliny ho odmietol uvoľniť
"Vedia, že mám kontrakt, a preto najskôr skontaktovali pána majiteľa. Prvý krok spočíva v tom, aby klub povedal, či áno alebo nie," povedal Guľa
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City