Force India si vybojovala zaujímavú strategickú výhodu. Využije ju?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Saturday, 19. March 2016, 10:56

Pretekári Force Indie obsadili v kvalifikácii na Veľkú cenu Austrálie deviate a desiate miesto. Na prvý pohľad to nie je prelomový výsledok, ibaže zdanie môže klamať: sú totiž prvými dvoma na štartovom rošte, ktorí nepostúpili do Q3 a pre štart teda majú slobodnú voľbu pneumatík. Prví ôsmi jazdci si obujú použité supersofty a po pár kolách budú musieť prísť do boxov. Sergio Pérez a Nico Hülkenberg teda môžu ísť nahor!

"S dnešným výsledkom som spokojný," povedal Pérez. "Deviate miesto nám dáva viacero možností z hľadiska stratégie, pretože pre prvý stint si môžeme vybrať akékoľvek pneumatiky. V pretekoch to môže byť jeden z kľúčových faktorov, takže je fajn byť v tejto pozícii."

Horší bol už názor Mexičana na kvalifikačný systém: "Počkajme si na reakcie fanúšikov, ale tento systém podľa mňa zvýhodňuje veľké tímy a stred štartového roštu dostáva pod väčší tlak. Každá chyba totiž takmer s určitosťou znamená naše vyradenie. Následne už nemáme šancu na návrat na trať a na zlepšenie, čo nás dostáva pod tlak. A pod omnoho väčší ako veľké tímy."

Tipovať stratégiu, ktorá sa v pretekoch objaví, je pri troch dodaných zmesiach gúm takmer nemožné. Netrúfa si to dokonca ani Pirelli, ktorého preview je po dlhej dobe bez predpokladanej stratégie. "Aj my máme otázniky týkajúce sa priebehu pretekov, ale vzhľadom na malé množstvo jázd na suchu je na tom rovnako asi každý na štartovom rošte," vyjadril sa Sergio Pérez. "Bude to zaujímavá nedeľa a máme potenciál získať dobré body."

Hulk potvrdil, že nová kvalifikácia jeho prístup nezmenila, ale podobne ako jeho kolega cítil väčší tlak. Bál sa, že vypadne príliš skoro. "Nakoniec som však s desiatym miestom spokojný," skonštatoval. "V minulom roku by sme sa takto dostali do Q3, ale pri tomto novom formáte je to vlastne veľmi dobrá pozícia pre štart. Otvára nám zaujímavé strategické možnosti a voľný výber gúm pre štart."

"Z hľadiska súťažného tempa máme pred zajtrajškom mnoho otáznikov, pretože včera nikto neabsolvoval dlhé jazdy. Prvé preteky navyše majú potenciál byť nepredpovedateľné a plné udalostí. Očakávam náročnú veľkú cenu, pretože rošt je poriadne vyrovnaný. Chcem však získať veľké body," avizoval Nico Hülkenberg.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Padli sme na dno, verím, že sa z neho odrazíme. Keď začneme dávať góly, prídu aj výsledky,“ verí skúsený útočník Kamil Brabenec
"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
Prvú vážnejšiu príležitosť Bratislavčanov i celého zápasu mal Valský, ale Taylor v domácej bránke bol pozorný. Potom sa do šance prebojoval aj Nedorost, ani on však neotvoril skóre. Na opačnom konci zahrozil Perkovich
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City