Šéfovia tímov sa zhodujú: Nová kvalifikácia nestojí za nič
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Saturday, 19. March 2016, 18:55

Nový kvalifikačný formát mal priniesť viac akcie do sobotňajšieho diania, no dnes sme boli svedkom pravého opaku. Prirodzene to znamenalo vlnu kritiky zo strany fanúšikov, jazdcov ale aj predstaviteľov jednotlivých tímov.

Bernie Ecclestone sa ohradil, že tento nápad prišiel zo strany FIA a zmeniť to bude možné len v prípade, že sa zhodnú všetky tímy. O prípadnom návrate k starému formátu od Veľkej ceny Bahrajnu sa bude rokovať už zajtra.

Prinášame Vám zhrnutie toho, čo tímoví šéfovia povedali na túto tému tesne po skončení kvalifikácie:

Otmar Szaufnauer, Force India
"Moj názor je, že prvá a druhá časť kvalifikácie sú celkom v pohode a Q3 by sa mala zmeniť tak, ako bola predtým. My sme sa o hybridnom systéme rozprávali, no pre nejaký dôvod to neprešlo do praxe. Pre mňa to teraz vyzerá ako najlepší možný spôsob, ako toto riešiť. Veľakrát hlasujeme cez fax a podobne, takže keď chceme, určite sa to zmeniť dá. Bude to chvíľu trvať, ale Q3 sa určite musí zmeniť."

Günther Steiner, Haas
"Najľahšie by podľa mňa bolo vrátiť sa k starému formátu skôr, než skúsime ďalšiu vec a spravíme tak podobnú chybu. Teraz je ťažké hľadať dôvody, prečo to nemeniť. Nerobíme to totižto kvôli sebe, ale kvôli fanúšikom - práve preto to chceme riešiť. Snažíme sa tento šport zlepšiť a spraviť ho atraktívny pre každého z nás."

Dave Ryan, Manor
"Dnes sme sa museli prispôsobiť tomuto systému a napriek tomu, že z neho máme zmiešané pocity, nemali by sme sa náhliť s riešením situácie. Bude trvať ešte zopár pretekov, kým budeme môcť zhodnotiť, či splnil očakávania."

Eric Boullier, McLaren
"Pravdou je, že sme o tomto diskutovali a už dávno sme si všimli, že tretia časť kvalifikácie takto nebude fungovať. My však nie sme vedenie tohto športu. Technicky vám na zmenu čohokoľvek stačí pár dní, potrebujete len vyhlásiť online hlasovanie faxom či mailom a samozrejme sa môžu vyjadriť aj členovia komisie F1. Myslím si, že keď sa všetci jednohlasne dohodnú, dalo by sa to. Avšak neviem, či to bude jednohlasné, pretože možno niekto bude chcieť dať šancu tomuto novému formátu."

Toto Wolff, Mercedes
"Myslím si, že sme to pokazili. Mali sme kvalifikačný formát, ktorý bol ako-tak v pohode a za účelom zatraktívnenia sme to zrušili. Je jasné, čo musíme spraviť - vrátiť sa k tomu starému. Keď chceme meniť formát kvalifikácie, musíme si to poriadne premyslieť. Nemali by sme len zatvárať oči kvôli tomu, aby to bolo pozerateľnejšie, to je dôležité. Musí to byť fakt premyslený proces."

Christian Horner, Red Bull Racing
"Fanúšikom by sme sa mali ospravedlniť, neponúkli sme šou. Podľa mňa by sme mali akceptovať, že sme to vyskúšali, ale nefungovalo to. Celá kvalifikácia sa skončila päť minút pred koncom. Pritom by sa mala postupne stupňovať... musíme sa poučiť. Dôležité je to, aby sme hlavy nestrkali do piesku a zmenili to. Podľa mňa potrebujeme zmenu už pre Bahrajn. Ja by som sa rád vrátil ku kvalifikácii, akú sme tu mali doposiaľ, ale to je môj osobný názor. Myslím si, že to bolo lepšie."

Cyril Abiteboul, Renault
"Nemali by sme teraz preháňať a mali by sme sa na to poriadne pozrieť. Je jasné, že Q3 nefunguje a niektorí nás o tom varovali už v predstihu. Možno sa to dá teda vyriešiť a zlatou strednou cestou je zachovať Q1 a Q2 takto, pretože podľa mňa to bolo fakt zaujímavé. Žijeme týmto športom a robíme nejaké chyby, musíme sa teda vrátiť. Som si istý, že pred Bahrajnom sa dá dohodnúť na zmene Q3 bez akéhokoľvek problému a každý s tým bude súhlasiť. Nemyslím si však, že by sme sa mali úplne vrátiť k starému systému. Musíme trošku triediť emócie."

Claire Williamsová, Williams
"Myslím si, že sú tam nejaké problémy ale my sme vždy vedeli, že pri prvom pokuse určite nejaké budú. Musíme si zachovať odstup a pozrieť sa na to pred tým, než sa rozhodneme ako pokračovať. Či pôjde len o vylepšenie tohto formátu alebo rovno návrat k starému systému, to je skoro hovoriť. Určite však nebolo dobré nevidieť na trati v posledných piatich minútach Q3 ani jedno auto."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

“Poprad mal o mňa záujem. Vlastne, ja už keď som sa nedohodol v Tappare na pokračovaní, tak ma kontaktovali. Myslím si, že som spravil dobré rozhodnutie, keď som sa upísal Popradu,“ povedal Pajpach
Do třineckej šatne vchádzal po poslednom zápase na Tatranskom pohári ako posledný a nebol sám. Za ruku si do nej viedol aj synčeka Adamka oblečeného do dresu Amuru Chabarovsk.
Najstarší hokejový turnaj na Slovensku napísal už svoju 69. kapitolu. A hoci má už Tatranský pohár bradu ako Matuzalem, drží sa stále vo výbornej kondícii. Tento ročník sa dokonca do histórie zapíše ako jeden z najlepšie obsadených vôbec
Andrej Kmeč: "Bolo vidieť na chalanoch, že mali chuť. Chceli pred domácimi divákmi vybojovať prvé víťazstvo v Lige majstrov"
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Šošoni rozdrvili Trenčín (video)
"Bol to perfektný večer a som rád, že chlapci zdolali úradujúceho majstra dominantným spôsobom. Fanúšikovia vytvorili zápasu plnohodnotnú atmosféru," povedal Guľa
foto
Myjava porazila Prešov najtesnejším rozdielom (video)
"Vedeli sme, že po krídlach je šanca, ale finálna fáza nebola taká, aká by mala byť. Centre nemali presného adresáta, preto sme dali len jeden gól," hodnotil Radványi
foto
Man City na čele tabuľky (video)
Výsledky zápasov tretieho kola anglickej Premier League
foto
Mucha vidí remízu ako zaslúženú, pre Jakubecha sú to stratené dva body (video)
"Beriem to ako stratu dvoch bodov. Aj ja aj Mucha sme mali robotu, bohužiaľ pre nás, šancí sme mali dostatok, pýtalo si to gól“ hľadal ťažko slová sklamaný Jakubech
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City