Šéfovia tímov sa zhodujú: Nová kvalifikácia nestojí za nič
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Saturday, 19. March 2016, 18:55

Nový kvalifikačný formát mal priniesť viac akcie do sobotňajšieho diania, no dnes sme boli svedkom pravého opaku. Prirodzene to znamenalo vlnu kritiky zo strany fanúšikov, jazdcov ale aj predstaviteľov jednotlivých tímov.

Bernie Ecclestone sa ohradil, že tento nápad prišiel zo strany FIA a zmeniť to bude možné len v prípade, že sa zhodnú všetky tímy. O prípadnom návrate k starému formátu od Veľkej ceny Bahrajnu sa bude rokovať už zajtra.

Prinášame Vám zhrnutie toho, čo tímoví šéfovia povedali na túto tému tesne po skončení kvalifikácie:

Otmar Szaufnauer, Force India
"Moj názor je, že prvá a druhá časť kvalifikácie sú celkom v pohode a Q3 by sa mala zmeniť tak, ako bola predtým. My sme sa o hybridnom systéme rozprávali, no pre nejaký dôvod to neprešlo do praxe. Pre mňa to teraz vyzerá ako najlepší možný spôsob, ako toto riešiť. Veľakrát hlasujeme cez fax a podobne, takže keď chceme, určite sa to zmeniť dá. Bude to chvíľu trvať, ale Q3 sa určite musí zmeniť."

Günther Steiner, Haas
"Najľahšie by podľa mňa bolo vrátiť sa k starému formátu skôr, než skúsime ďalšiu vec a spravíme tak podobnú chybu. Teraz je ťažké hľadať dôvody, prečo to nemeniť. Nerobíme to totižto kvôli sebe, ale kvôli fanúšikom - práve preto to chceme riešiť. Snažíme sa tento šport zlepšiť a spraviť ho atraktívny pre každého z nás."

Dave Ryan, Manor
"Dnes sme sa museli prispôsobiť tomuto systému a napriek tomu, že z neho máme zmiešané pocity, nemali by sme sa náhliť s riešením situácie. Bude trvať ešte zopár pretekov, kým budeme môcť zhodnotiť, či splnil očakávania."

Eric Boullier, McLaren
"Pravdou je, že sme o tomto diskutovali a už dávno sme si všimli, že tretia časť kvalifikácie takto nebude fungovať. My však nie sme vedenie tohto športu. Technicky vám na zmenu čohokoľvek stačí pár dní, potrebujete len vyhlásiť online hlasovanie faxom či mailom a samozrejme sa môžu vyjadriť aj členovia komisie F1. Myslím si, že keď sa všetci jednohlasne dohodnú, dalo by sa to. Avšak neviem, či to bude jednohlasné, pretože možno niekto bude chcieť dať šancu tomuto novému formátu."

Toto Wolff, Mercedes
"Myslím si, že sme to pokazili. Mali sme kvalifikačný formát, ktorý bol ako-tak v pohode a za účelom zatraktívnenia sme to zrušili. Je jasné, čo musíme spraviť - vrátiť sa k tomu starému. Keď chceme meniť formát kvalifikácie, musíme si to poriadne premyslieť. Nemali by sme len zatvárať oči kvôli tomu, aby to bolo pozerateľnejšie, to je dôležité. Musí to byť fakt premyslený proces."

Christian Horner, Red Bull Racing
"Fanúšikom by sme sa mali ospravedlniť, neponúkli sme šou. Podľa mňa by sme mali akceptovať, že sme to vyskúšali, ale nefungovalo to. Celá kvalifikácia sa skončila päť minút pred koncom. Pritom by sa mala postupne stupňovať... musíme sa poučiť. Dôležité je to, aby sme hlavy nestrkali do piesku a zmenili to. Podľa mňa potrebujeme zmenu už pre Bahrajn. Ja by som sa rád vrátil ku kvalifikácii, akú sme tu mali doposiaľ, ale to je môj osobný názor. Myslím si, že to bolo lepšie."

Cyril Abiteboul, Renault
"Nemali by sme teraz preháňať a mali by sme sa na to poriadne pozrieť. Je jasné, že Q3 nefunguje a niektorí nás o tom varovali už v predstihu. Možno sa to dá teda vyriešiť a zlatou strednou cestou je zachovať Q1 a Q2 takto, pretože podľa mňa to bolo fakt zaujímavé. Žijeme týmto športom a robíme nejaké chyby, musíme sa teda vrátiť. Som si istý, že pred Bahrajnom sa dá dohodnúť na zmene Q3 bez akéhokoľvek problému a každý s tým bude súhlasiť. Nemyslím si však, že by sme sa mali úplne vrátiť k starému systému. Musíme trošku triediť emócie."

Claire Williamsová, Williams
"Myslím si, že sú tam nejaké problémy ale my sme vždy vedeli, že pri prvom pokuse určite nejaké budú. Musíme si zachovať odstup a pozrieť sa na to pred tým, než sa rozhodneme ako pokračovať. Či pôjde len o vylepšenie tohto formátu alebo rovno návrat k starému systému, to je skoro hovoriť. Určite však nebolo dobré nevidieť na trati v posledných piatich minútach Q3 ani jedno auto."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City