Šéfovia tímov sa zhodujú: Nová kvalifikácia nestojí za nič
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Saturday, 19. March 2016, 18:55

Nový kvalifikačný formát mal priniesť viac akcie do sobotňajšieho diania, no dnes sme boli svedkom pravého opaku. Prirodzene to znamenalo vlnu kritiky zo strany fanúšikov, jazdcov ale aj predstaviteľov jednotlivých tímov.

Bernie Ecclestone sa ohradil, že tento nápad prišiel zo strany FIA a zmeniť to bude možné len v prípade, že sa zhodnú všetky tímy. O prípadnom návrate k starému formátu od Veľkej ceny Bahrajnu sa bude rokovať už zajtra.

Prinášame Vám zhrnutie toho, čo tímoví šéfovia povedali na túto tému tesne po skončení kvalifikácie:

Otmar Szaufnauer, Force India
"Moj názor je, že prvá a druhá časť kvalifikácie sú celkom v pohode a Q3 by sa mala zmeniť tak, ako bola predtým. My sme sa o hybridnom systéme rozprávali, no pre nejaký dôvod to neprešlo do praxe. Pre mňa to teraz vyzerá ako najlepší možný spôsob, ako toto riešiť. Veľakrát hlasujeme cez fax a podobne, takže keď chceme, určite sa to zmeniť dá. Bude to chvíľu trvať, ale Q3 sa určite musí zmeniť."

Günther Steiner, Haas
"Najľahšie by podľa mňa bolo vrátiť sa k starému formátu skôr, než skúsime ďalšiu vec a spravíme tak podobnú chybu. Teraz je ťažké hľadať dôvody, prečo to nemeniť. Nerobíme to totižto kvôli sebe, ale kvôli fanúšikom - práve preto to chceme riešiť. Snažíme sa tento šport zlepšiť a spraviť ho atraktívny pre každého z nás."

Dave Ryan, Manor
"Dnes sme sa museli prispôsobiť tomuto systému a napriek tomu, že z neho máme zmiešané pocity, nemali by sme sa náhliť s riešením situácie. Bude trvať ešte zopár pretekov, kým budeme môcť zhodnotiť, či splnil očakávania."

Eric Boullier, McLaren
"Pravdou je, že sme o tomto diskutovali a už dávno sme si všimli, že tretia časť kvalifikácie takto nebude fungovať. My však nie sme vedenie tohto športu. Technicky vám na zmenu čohokoľvek stačí pár dní, potrebujete len vyhlásiť online hlasovanie faxom či mailom a samozrejme sa môžu vyjadriť aj členovia komisie F1. Myslím si, že keď sa všetci jednohlasne dohodnú, dalo by sa to. Avšak neviem, či to bude jednohlasné, pretože možno niekto bude chcieť dať šancu tomuto novému formátu."

Toto Wolff, Mercedes
"Myslím si, že sme to pokazili. Mali sme kvalifikačný formát, ktorý bol ako-tak v pohode a za účelom zatraktívnenia sme to zrušili. Je jasné, čo musíme spraviť - vrátiť sa k tomu starému. Keď chceme meniť formát kvalifikácie, musíme si to poriadne premyslieť. Nemali by sme len zatvárať oči kvôli tomu, aby to bolo pozerateľnejšie, to je dôležité. Musí to byť fakt premyslený proces."

Christian Horner, Red Bull Racing
"Fanúšikom by sme sa mali ospravedlniť, neponúkli sme šou. Podľa mňa by sme mali akceptovať, že sme to vyskúšali, ale nefungovalo to. Celá kvalifikácia sa skončila päť minút pred koncom. Pritom by sa mala postupne stupňovať... musíme sa poučiť. Dôležité je to, aby sme hlavy nestrkali do piesku a zmenili to. Podľa mňa potrebujeme zmenu už pre Bahrajn. Ja by som sa rád vrátil ku kvalifikácii, akú sme tu mali doposiaľ, ale to je môj osobný názor. Myslím si, že to bolo lepšie."

Cyril Abiteboul, Renault
"Nemali by sme teraz preháňať a mali by sme sa na to poriadne pozrieť. Je jasné, že Q3 nefunguje a niektorí nás o tom varovali už v predstihu. Možno sa to dá teda vyriešiť a zlatou strednou cestou je zachovať Q1 a Q2 takto, pretože podľa mňa to bolo fakt zaujímavé. Žijeme týmto športom a robíme nejaké chyby, musíme sa teda vrátiť. Som si istý, že pred Bahrajnom sa dá dohodnúť na zmene Q3 bez akéhokoľvek problému a každý s tým bude súhlasiť. Nemyslím si však, že by sme sa mali úplne vrátiť k starému systému. Musíme trošku triediť emócie."

Claire Williamsová, Williams
"Myslím si, že sú tam nejaké problémy ale my sme vždy vedeli, že pri prvom pokuse určite nejaké budú. Musíme si zachovať odstup a pozrieť sa na to pred tým, než sa rozhodneme ako pokračovať. Či pôjde len o vylepšenie tohto formátu alebo rovno návrat k starému systému, to je skoro hovoriť. Určite však nebolo dobré nevidieť na trati v posledných piatich minútach Q3 ani jedno auto."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina kráča za tromi bodmi, Prešov stále čaká na ligový gól
MŠK Žilina - 1. FC Tatran Prešov 2:0 po prvom polčase
foto
Senica chce zaknihovať prvé víťazstvo, zatiaľ sa jej to darí
FK Senica - MFK Zemplín Michalovce 2:0 po prvom polčase
foto
ViOn vedie nad oslabeným Trenčínom
ViOn Zlaté Moravce-Vráble - AS Trenčín 1:0 po prvom polčase
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City