beta verzia
 
 
 
Šéfovia tímov sa zhodujú: Nová kvalifikácia nestojí za nič
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Saturday, 19. March 2016, 18:55

Nový kvalifikačný formát mal priniesť viac akcie do sobotňajšieho diania, no dnes sme boli svedkom pravého opaku. Prirodzene to znamenalo vlnu kritiky zo strany fanúšikov, jazdcov ale aj predstaviteľov jednotlivých tímov.

Bernie Ecclestone sa ohradil, že tento nápad prišiel zo strany FIA a zmeniť to bude možné len v prípade, že sa zhodnú všetky tímy. O prípadnom návrate k starému formátu od Veľkej ceny Bahrajnu sa bude rokovať už zajtra.

Prinášame Vám zhrnutie toho, čo tímoví šéfovia povedali na túto tému tesne po skončení kvalifikácie:

Otmar Szaufnauer, Force India
"Moj názor je, že prvá a druhá časť kvalifikácie sú celkom v pohode a Q3 by sa mala zmeniť tak, ako bola predtým. My sme sa o hybridnom systéme rozprávali, no pre nejaký dôvod to neprešlo do praxe. Pre mňa to teraz vyzerá ako najlepší možný spôsob, ako toto riešiť. Veľakrát hlasujeme cez fax a podobne, takže keď chceme, určite sa to zmeniť dá. Bude to chvíľu trvať, ale Q3 sa určite musí zmeniť."

Günther Steiner, Haas
"Najľahšie by podľa mňa bolo vrátiť sa k starému formátu skôr, než skúsime ďalšiu vec a spravíme tak podobnú chybu. Teraz je ťažké hľadať dôvody, prečo to nemeniť. Nerobíme to totižto kvôli sebe, ale kvôli fanúšikom - práve preto to chceme riešiť. Snažíme sa tento šport zlepšiť a spraviť ho atraktívny pre každého z nás."

Dave Ryan, Manor
"Dnes sme sa museli prispôsobiť tomuto systému a napriek tomu, že z neho máme zmiešané pocity, nemali by sme sa náhliť s riešením situácie. Bude trvať ešte zopár pretekov, kým budeme môcť zhodnotiť, či splnil očakávania."

Eric Boullier, McLaren
"Pravdou je, že sme o tomto diskutovali a už dávno sme si všimli, že tretia časť kvalifikácie takto nebude fungovať. My však nie sme vedenie tohto športu. Technicky vám na zmenu čohokoľvek stačí pár dní, potrebujete len vyhlásiť online hlasovanie faxom či mailom a samozrejme sa môžu vyjadriť aj členovia komisie F1. Myslím si, že keď sa všetci jednohlasne dohodnú, dalo by sa to. Avšak neviem, či to bude jednohlasné, pretože možno niekto bude chcieť dať šancu tomuto novému formátu."

Toto Wolff, Mercedes
"Myslím si, že sme to pokazili. Mali sme kvalifikačný formát, ktorý bol ako-tak v pohode a za účelom zatraktívnenia sme to zrušili. Je jasné, čo musíme spraviť - vrátiť sa k tomu starému. Keď chceme meniť formát kvalifikácie, musíme si to poriadne premyslieť. Nemali by sme len zatvárať oči kvôli tomu, aby to bolo pozerateľnejšie, to je dôležité. Musí to byť fakt premyslený proces."

Christian Horner, Red Bull Racing
"Fanúšikom by sme sa mali ospravedlniť, neponúkli sme šou. Podľa mňa by sme mali akceptovať, že sme to vyskúšali, ale nefungovalo to. Celá kvalifikácia sa skončila päť minút pred koncom. Pritom by sa mala postupne stupňovať... musíme sa poučiť. Dôležité je to, aby sme hlavy nestrkali do piesku a zmenili to. Podľa mňa potrebujeme zmenu už pre Bahrajn. Ja by som sa rád vrátil ku kvalifikácii, akú sme tu mali doposiaľ, ale to je môj osobný názor. Myslím si, že to bolo lepšie."

Cyril Abiteboul, Renault
"Nemali by sme teraz preháňať a mali by sme sa na to poriadne pozrieť. Je jasné, že Q3 nefunguje a niektorí nás o tom varovali už v predstihu. Možno sa to dá teda vyriešiť a zlatou strednou cestou je zachovať Q1 a Q2 takto, pretože podľa mňa to bolo fakt zaujímavé. Žijeme týmto športom a robíme nejaké chyby, musíme sa teda vrátiť. Som si istý, že pred Bahrajnom sa dá dohodnúť na zmene Q3 bez akéhokoľvek problému a každý s tým bude súhlasiť. Nemyslím si však, že by sme sa mali úplne vrátiť k starému systému. Musíme trošku triediť emócie."

Claire Williamsová, Williams
"Myslím si, že sú tam nejaké problémy ale my sme vždy vedeli, že pri prvom pokuse určite nejaké budú. Musíme si zachovať odstup a pozrieť sa na to pred tým, než sa rozhodneme ako pokračovať. Či pôjde len o vylepšenie tohto formátu alebo rovno návrat k starému systému, to je skoro hovoriť. Určite však nebolo dobré nevidieť na trati v posledných piatich minútach Q3 ani jedno auto."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Slovenskí hokejisti sa na budúcoročných MS v hokeji predstavia v základnej A-skupine aj s Rusmi a Švédmi.
Hokejisti San Jose zvíťazili v noci na utorok v piatom zápase finále Západnej konferencie play off NHL na ľade St. Louis 6:3 a v sérii vedú 3:2.
História NHL pamätá 53 draftov. Blížiaci sa draft 2016 dá do rúk právo prvého výberu tradičnému klubu Toronto Maple Leafs. Všeobecne sa predpokladá, že Javorové listy siahnu po Američanovi Austonovi Matthewsovi.
V pondelok odštartoval prípravu na novú sezónu už aj úradujúci hokejový šampión HK Nitra. Pod taktovkou nového trénerského dua Andrej Kmeč - Dušan Milo sa do predsezónnej driny pustilo 24 hráčov
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Nespokojnosť v Žiline, Hlohovský: Ciele sme nesplnili
"Elegantný vstup do sezóny, dominancia, solídne výsledky, výborná prezentácia v Európe, významné zimné transfery hráčov, snaha o prebudovanie mužstva a kolísavé jarné výkony. To je v skratke naša sezóna," hodnotí Adrián Guľa
foto
Kozák uvoľnil Stocha z kempu, medzi hráčov prišiel Majk Spirit
Tréner slovenskej reprezentácie Ján Kozák uvoľnil z kempu v rakúskom Windischgarstene krídelníka Miroslava Stocha
foto
Van Gaal skončil v Manchestri United, oficiálne to potvrdil aj klub
Spoločne s holandským koučom skončil na Old Trafford aj jeho trénerský tím zložený z asistenta Alberta Stuivenberga, trénera brankárov Fransa Hoeka a analytika Maxa Reckersa
foto
Ružomberská sezóna ako na hojdačke, čaká Liptákov opäť neisté leto?
V poslednom dueli si Liptáci zaistili o jeden domáci zápas v budúcom ročníku naviac. Po stretnutí s Dunajskou Stredou portál PROFUTBAL.sk vyspovedal Štefana Zošáka
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.
    Rudolf Ratzenberger: Chcem, aby sa na Rolanda nezabudlo
    "Ak mala Rolandova smrť zmysel, bola to väčšia bezpečnosť vo Formule 1," hovorí Rudolf Ratzenberger o svojom synovi, ktorý zahynul v Imole pred 22 rokmi.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 41 ms. :: Country :: Region :: City