Návrat k starej kvalifikácii odsúhlasený!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sunday, 20. March 2016, 05:10

Šéfovia tímov Formuly 1 sa stretli v nedeľu pred austrálskymi pretekmi, pretože cítili potrebu prerokovať hneď niekoľko záležitostí. Tou hlavnou bol nový kvalifikačný systém, ktorý v sobotu vyvolal búrku nevôle. Začiatok bol pomerne atraktívny, ale záver druhej časti naznačil, že to nebude ono. Tretia časť už bola len blamáž.

Stajne sa napokon dohodli na tom, že na tento eliminačný systém definitívne zabudneme a od Veľkej ceny Bahrajnu sa vrátime k predchádzajúcej forme kvalifikácie. Novinka si teda zažila premiéru a súčasne aj svoju derniéru.

Zmenu pravidiel ešte musí odsúhlasiť Strategická skupina F1 a Komisia F1, aby to následne odklepla aj Svetová motoristická rada. Všetko toto sa však považuje len za formalitu.

Kompetentní sa okrem toho zaoberali aj zákazom odhadzovania ochranných štítkov z priezorov, ktorý mal vstúpiť do platnosti okamžite. Charlie Whiting ich upozornil na to, že Medzinárodný športový kódex to dlhodobo zakazuje, ale akosi sa to ignorovalo.

Aj tu napokon príde k malej zmene a prísne vynucovanie pravidla bolo odložené až na Veľkú cenu Španielska, teda na piate preteky ročníka. Tímy a výrobcovia prilieb tak majú čas na to, aby prišli s novým riešením. Odhadzovanie štítkov sa už postaralo aj o problémy a napríklad Fernandovi Alonsovi sa takto zapchalo chladenie bŕzd.

Okrem toho sa hovorilo aj o zákaze vysielačkovej komunikácie, ktorý je vraj až príliš silný. Povolených by vraj mohlo byť viac vecí - a to už v Melbourne. Definitívu by sme mali spoznať krátko pred pretekmi.

Aktualizované (5.22):

A napokon sme ju aj spoznali. Charlie Whiting tímy informoval o tom, že jazdcov budú môcť informovať aj o ich boxovej stratégii a o boxovej stratégii konkurentov. "Toto je však limitované na timing pitstopov a na to, aké pneumatiky budú alebo boli použité," stojí v aktuálnom stanovisku. "V strategickej diskusii nemôžu byť zahrnuté žiadne záležitosti týkajúce sa nastavenia auta alebo pohonnej jednotky."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
"Zachytal som si veru poriadne, ale so šťastím sme ten krehký náskok ubránili. Škoda vylúčení zo záveru zápasu. Tam nás poriadne zavreli a lietalo to tam z jednej i druhej strany," hovorí Jan Chábera
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
LIVE: ŠK Odeva Lipany - MŠK Žilina
Sledujte naživo zápas štvrtého kola Slovnaft Cupu
foto
Ďalšia citeľná rana pre slovenskú defenzívu
Zranenia vyradili z hry aj ďalších defenzívnych hráčov Norberta Gyömbéra a Viktora Pečovského, na dlhšiu dobu je mimo hry aj ofenzívny univerzál Ondrej Duda. V Slovinsku pre trest nebude hrať kapitán Martin Škrtel
foto
Neskoro, ale predsa, Németh: Tento tím má kvalitu
"Som presvedčený o tom, že víťazstvo v Prešove nám pomôže. Mužstvo má oveľa vyššiu kvalitu než ukazuje postavenie v tabuľke, verím, že ďalšie stretnutia to potvrdia," povedal tréner Németh
foto
Pavel Hapal nominoval, chýba urobiť posledný krok
Z dvoch zápasov na víťazstvo v skupine a istotu priameho postupu mu stačí získať jeden bod
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 335 ms. :: Country :: Region :: City