Arrivabene pred Alonsovou nehodou veril vo víťazstvo
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sunday, 20. March 2016, 10:52

Niekoľko okamihov po štarte Veľkej ceny Austrálie boli fanúšikovia Ferrari vo vytržení. Sebastian Vettel viedol a Kimi Räikkönen bol druhý, z pohľadu červených vyzeralo všetko ideálne. Napokon to ale vôbec nedopadlo dobre: Vettel skončil tretí a Räikkönen vypadol pre poruchu motora. Viac už v aktuálnom rozhovore prezrádza šéf tímu Maurizio Arrivabene.

Maurizio, verili ste pred červenými vlajkami v to, že túto veľkú cenu môžete vyhrať?
"Pred prerušením spôsobeným Alonsovou nehodou áno, veril som. Potom ale prišlo spomínané prerušenie. Každý pozná príčiny a nemá význam o nich diskutovať. Teraz môžeme už len špekulovať o tom, čo sa mohlo stať v prípade, ak by preteky normálne pokračovali. To sa už nikdy nedozvieme. Na boxovom múre to pred červenými vlajkami vyzeralo skutočne dobre. Dokázali sme si budovať náskok a zdalo sa, že všetko ide podľa plánu. Teraz nechcem argumentovať tak, že červené vlajky nás pripravili o víťazstvo. Bola to situácia, ktorá sa vyskytuje každých pár rokov. Keď sa vedenie pretekov rozhodne pre prerušenie, tak vždy existujú dobré dôvody."

Prečo ste Vettela poslali na trať s najmäkšími pneumatikami, zatiaľ čo Mercedes zvolil stredne tvrdé zmesi?
"Mali sme pocit, že musíme byť o niečo agresívnejší ako Mercedes - aby sme si zachovali šance na víťazstvo. V tomto okamihu nám bolo jasné, že to môže vyjsť, ale môžeme aj zlyhať. Ak by sme mali celú situáciu zhodnotiť v slávnom porovnaní spolovice plného a spolovice prázdneho pohára, tak musím povedať, že z môjho pohľadu je spolovice plný. Boli sme totiž na špičke a dokázali sme, že s nami treba rátať. Súčasne ale pochopiteľne nie som spokojný s tým, že sme do cieľa prišli len na treťom mieste. Nebudem však tvrdiť, že sme im víťazstvo darovali. Tak ďaleko by som nešiel. S vysokým jazdným tempom v pretekoch som spokojný. S pneumatikovým rozhodnutím už menej, ale zdalo sa nám, že to riziko za to stojí. Teším sa na blížiace sa podujatia; vieme totiž, že máme šancu. Každé preteky majú svoj príbeh. V Bahrajne to môže byť celkom iné ako tu v Austrálii."

Nemohli by ste Mercedes ohroziť ani s rovnakými pneumatikami, aké mali oni? Teda so stredne tvrdými?
"Každé auto zaťažuje pneumatiky inak. My si teraz pokojne prejdeme dátami. Chcem detailne vedieť, čo sme to s našou voľbou vlastne spravili. A nabudúce to možno spravíme inak."

Čo ste si pomysleli po štarte, keď sa vaše autá dostali do vedenia?
"Sebastian a Kimi vyleteli ako rakety. Následne mohli preteky kontrolovať. Vtedy vyzeralo všetko dobre. Napokon sa ale neráta štart a ani to, či ste s obomi autami vpredu. Ráta sa len to, že do cieľa sme prišli len na treťom mieste a druhé auto preteky nedokončilo."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
Piatkové ôsme kolo Tipsport ligy naservíruje priaznivcom hokeja hneď dva veľké šlágre. Pod Zoborom na seba narazia jediné dva doposiaľ neporazené tímy v riadnom hracom čase a vo Zvolene odohrajú ďalšie derby rivalov od rieky Hron.
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City