Arrivabene pred Alonsovou nehodou veril vo víťazstvo
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sunday, 20. March 2016, 10:52

Niekoľko okamihov po štarte Veľkej ceny Austrálie boli fanúšikovia Ferrari vo vytržení. Sebastian Vettel viedol a Kimi Räikkönen bol druhý, z pohľadu červených vyzeralo všetko ideálne. Napokon to ale vôbec nedopadlo dobre: Vettel skončil tretí a Räikkönen vypadol pre poruchu motora. Viac už v aktuálnom rozhovore prezrádza šéf tímu Maurizio Arrivabene.

Maurizio, verili ste pred červenými vlajkami v to, že túto veľkú cenu môžete vyhrať?
"Pred prerušením spôsobeným Alonsovou nehodou áno, veril som. Potom ale prišlo spomínané prerušenie. Každý pozná príčiny a nemá význam o nich diskutovať. Teraz môžeme už len špekulovať o tom, čo sa mohlo stať v prípade, ak by preteky normálne pokračovali. To sa už nikdy nedozvieme. Na boxovom múre to pred červenými vlajkami vyzeralo skutočne dobre. Dokázali sme si budovať náskok a zdalo sa, že všetko ide podľa plánu. Teraz nechcem argumentovať tak, že červené vlajky nás pripravili o víťazstvo. Bola to situácia, ktorá sa vyskytuje každých pár rokov. Keď sa vedenie pretekov rozhodne pre prerušenie, tak vždy existujú dobré dôvody."

Prečo ste Vettela poslali na trať s najmäkšími pneumatikami, zatiaľ čo Mercedes zvolil stredne tvrdé zmesi?
"Mali sme pocit, že musíme byť o niečo agresívnejší ako Mercedes - aby sme si zachovali šance na víťazstvo. V tomto okamihu nám bolo jasné, že to môže vyjsť, ale môžeme aj zlyhať. Ak by sme mali celú situáciu zhodnotiť v slávnom porovnaní spolovice plného a spolovice prázdneho pohára, tak musím povedať, že z môjho pohľadu je spolovice plný. Boli sme totiž na špičke a dokázali sme, že s nami treba rátať. Súčasne ale pochopiteľne nie som spokojný s tým, že sme do cieľa prišli len na treťom mieste. Nebudem však tvrdiť, že sme im víťazstvo darovali. Tak ďaleko by som nešiel. S vysokým jazdným tempom v pretekoch som spokojný. S pneumatikovým rozhodnutím už menej, ale zdalo sa nám, že to riziko za to stojí. Teším sa na blížiace sa podujatia; vieme totiž, že máme šancu. Každé preteky majú svoj príbeh. V Bahrajne to môže byť celkom iné ako tu v Austrálii."

Nemohli by ste Mercedes ohroziť ani s rovnakými pneumatikami, aké mali oni? Teda so stredne tvrdými?
"Každé auto zaťažuje pneumatiky inak. My si teraz pokojne prejdeme dátami. Chcem detailne vedieť, čo sme to s našou voľbou vlastne spravili. A nabudúce to možno spravíme inak."

Čo ste si pomysleli po štarte, keď sa vaše autá dostali do vedenia?
"Sebastian a Kimi vyleteli ako rakety. Následne mohli preteky kontrolovať. Vtedy vyzeralo všetko dobre. Napokon sa ale neráta štart a ani to, či ste s obomi autami vpredu. Ráta sa len to, že do cieľa sme prišli len na treťom mieste a druhé auto preteky nedokončilo."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Spartak šokoval Austriu, famózny Jakubech! (video)
Miroslav Karhan: "Samozrejme, som spokojný, aj keď Austria nevyužila svoje šance, dvojzápas je stále otvorený. Dúfam, že diváci nás opäť podporia a odvďačíme sa im lepšou hrou a postupom."
foto
Slovák poriadne naložil Slovanu: Zbytoční legionári, trénerovi chýba pokora
„Nepovedal by som, že by Slovanu chýbala koncepcia, ale skôr ma mrzí, že je v tíme veľa hráčov zo zahraničia, ktorí nepriniesli požadovanú kvalitu," povedal Slovák
foto
Viedenských policajtov poriadne zamestnali trnavskí fanúšikovia
Velenie viedenskej krajinskej polície vyhlásilo vo štvrtok s platnosťou do 00.00 h Štadión Ernsta Happela - dejisko zápasu, ako aj jeho okolie za tzv. bezpečnostnú zónu
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City