Haas má za sebou parádnu premiéru, Grosjean hrdinom dňa
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sunday, 20. March 2016, 12:19

Premiérové podujatie dopadlo z pohľadu tímu Haas veľmi zaujímavo. Esteban Gutiérrez síce po kolízii s Fernandom Alonsom vypadol a preteky nedokončil, no jeho kolega Romain Grosjean vybojoval fantastické šieste miesto. Osem bodov je vynikajúca vizitka.

"Bez pomoci Ferrari by sa tak nestalo. Nemohlo by sa tak stať," uznal šéf tímu Günther Steiner v jednom z prvých rozhovorov. "Práve preto sme hovorili, že to nebudeme robiť ako ostatní nováčikovia. Dopadli by sme v zásade rovnako a päť alebo šesť rokov by sme boli bez bodov. No a potom by už niekomu došiel entuziazmus a peniaze. Zatiaľ len veľmi opatrne hovorím, že to vyšlo, pretože to potrebujeme zopakovať. Za nami sú len prvé preteky. Ale auto je v strede poľa, čo je samo o sebe pozitívne."

Steinera vraj potešila hlavne konkurencieschopnosť stroja. Samotný výsledok je len jej dôsledkom. Grosjean pritom štartoval až z osemnástej priečky. "Po včerajšku sme určite nečakali šieste miesto. S dobrou stratégiou sme mohli čakať body, možno desiatu alebo deviatu priečku, ale nie šiestu. To, že sme dokázali súťažiť s ostatnými, teší viac ako čokoľvek iné."

Včera mal Haas ešte smolu a Grosjean v boxovej uličke kolidoval s Riom Haryantom. Dnes však profitoval z červených vlajok a z prerušenia pretekov. Francúz vďaka tomu vlastne vôbec nebol v boxoch a gumy prezul počas prerušenia. "Včerajšia smola sa dnes obrátila a pomohlo nám to. Niekedy získate, niekedy stratíte. Berieme to," usmial sa Steiner, ktorý k výkonu Grosjeana dodal: "Odviedol presne to, prečo sme ho vzali. Jazdil na perfektnej úrovni."

Esteban Gutiérrez bol po vystúpení z auta zjavne šokovaný. Najskôr cez spätné zrkadlá opatrne pozeral, čo sa stalo s Alonsom, potom ho išiel pozrieť. "Keď som v spätnom zrkadle videl, že je v poriadku, neuveriteľne sa mi uľavilo," skonštatoval Mexičan. "Všetko je v poriadku, chvalabohu. Tak u mňa, ako aj u Fernanda. V prvom okamihu sa človek zľakne, ale našťastie sme to ustáli bez zranení."

Ako k nehode vlastne prišlo? "Bol som totálne prekvapený. Pochopiteľne som vedel, že Fernando je za mnou. Brzdil som do tretej zákruty a odrazu do mňa prekvapujúco vrazil. V zrkadlách som videl, že to nevyzerá dobre, ale následne sa ukázalo, že je v poriadku. Pri pohľade na vrak sme o neho museli mať strach."

Gutiérrez napokon potvrdil spokojnosť s výkonom monopostu VF-16. "Máme skutočne dobré auto a vieme, aký je v ňom potenciál," dodal bývalý pretekár Sauberu a testovač Ferrari.

"Veľmi dobrý deň," hovoril jeden z hrdinov veľkej ceny Romain Grosjean. "Toto je pocit ako pri víťazstve. Pre všetkých chlapcov, ktorí v posledných týždňoch pracovali tak tvrdo, je to neuveriteľné. Včera sme mali smolu, ale dnes s červenou vlajkou aj trochu šťastia. Napriek tomu sme za sebou dokázali udržať Williams i Force Indiu. Zatiaľ sme pritom nemali dostatok času na nastavovanie auta. Bolo to len o tom, že ideme na to a uvidíme, čo sa stane. Neuveriteľný pocit. Chlapci odviedli úžasnú prácu a povedal som im, že toto je pre nás ako víťazstvo. Prvé preteky a máme šieste miesto. Happy day!"

Za celým projektom stojí podnikateľ Gene Haas, ktorý sa chcel hlavne poďakovať všetkým ľuďom, ktorí mu pomáhali. Vyzdvihol šéfa tímu Günthera Steinera, pripomenul pomoc Ferrari i zhotoviteľa šasi Dallara, ako aj sponzora Haas Automation.

"Sme novým tímom na scéne a je to americký tím. Sme na to fakt hrdí," zdôraznil Američan. "Šasi, aerodynamika, motor... všetko to fungovalo. Je to dôležité a práve preto sme si dopriali dodatočný rok. Auto je veľmi solídnou platformou, čo sme vedeli už od testov v Barcelone. Mali sme tam mnoho drobností a technických problémov, ale šasi ako také je úžasné."

Haas ďalej pripomenul, že Grosjean odjazdil so stredne tvrdými pneumatikami 39 okruhov, čo je fantastický výkon. "Nechal tam svoje srdce a spravil všetko pre to, aby ostal na trati. Vyšlo to. Keď bol za ním Hülkenberg, tak som si myslel, že ho môže dostať, ale udržal ho za sebou a dokonca sme získali určitý čas k dobru," pokračoval Gene Haas. "Toto je pretekársky šport. Toto je naše živobytie a je to 'cool'. Ale poviem vám, že prídu aj zlé dni, takže si tento poriadne užime..."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Musíte si veriť. Musíte sa k zápasu správne nastaviť. Hrá sa na dva víťazné duely, takže sa musíme zajtra plne skoncentrovať a vydať zo seba všetko," vyzval slovenský obor Zdeno Chára
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Boris Bališ: Výborne funguje zmes mladých a skúsených hráčov
„Síce sme sa ťažšie rozbiehali, ale dostali sme sa na víťaznú vlnu a nálada je naozaj skvelá. Najbližšie nás čakajú štyri náročné zápasy, ak ich zvládneme, môžeme byť pokojne aj prví,“ verí Bališ
foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hrať lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím povedať, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
foto
DAC vybavil postup už do polčasu, Šabala: Začína sa skutočný boj o trofej (video)
„Stretnutie sme si prehrali v prvých tridsiatich minútach. Dostali sma dva zbytočné góly zo štandardiek a to rozhodlo,“ komentoval hrajúci tréner domácich Miroslav Latiak
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City