Button obhajuje svätožiaru: Fernandovi by to neublížilo, veď nemohol začať horieť
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Sunday, 20. March 2016, 13:42

Po dnešnej havárii Fernanda Alonsa sa začali ozývať odporcovia systému uzavretia kokpitu takzvanou svätožiarou s argumentom, že španielsky pretekár by sa nedokázal z monopostu dostať bez asistencie maršálov na trati, ak by túto ochranu mal namontovanú. Jeho tímový kolega Jenson Button však tvrdí, že by sa tým ani nič nezhoršilo.

"Nepotreboval sa odtiaľ dostať hneď. Väčšie nebezpečie vám hrozí z toho, že vás môže niečo trafiť do hlavy než z toho, že budete dole hlavou," hovorí. A čo v prípade úniku paliva a následného požiaru - čo je nepravdepodobné, no stále jednou z možností toho, čo sa môže stať, kedy by rozhodovali sekundy? "To sa už nemôže stať. Takže je lepšie mať svätožiaru. Teraz by ho maršálovia otočili, chvíľu by to trvalo dostať ho von, ale bol v pohode, takže to je jedno," zahovoril Button.

Britský jazdec takisto dodáva, že vážnosť Alonsovej kolízie s Estebanom Gutierrézom ho spočiatku prekvapila. "Nevidel som to, akurát tie červené vlajky a pomyslel som si, že to je poriadne divné. Potom som však videl Fernanda odtiaľ odchádzať a keď som potom uvidel tú nehodu, tak som bol fakt prekvapený, že odtiaľ odišiel po vlastných."

"To len dokazuje, ako ďaleko sme pokročili s bezpečnosťou ale aj to, že stále tu je množstvo nebezpečných situácií, hlavne v brzdiacich zónach. Tam je to najhoršie. Tá sila zrážky keď jeden brzdí a druhý nie je neuveriteľná. To sa asi stalo aj tu, jeden z nich to trochu neodhadol, chytili sa kolesami a po odrtrhnutí zavesenia to už letí ako guľka," uzatvára Jenson Button.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HC'05 iClinic Banská Bystrica - HK Orange 20 7:2 po 2. tretine
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Ďalšia citeľná rana pre slovenskú defenzívu
Zranenia vyradili z hry aj ďalších defenzívnych hráčov Norberta Gyömbéra a Viktora Pečovského, na dlhšiu dobu je mimo hry aj ofenzívny univerzál Ondrej Duda. V Slovinsku pre trest nebude hrať kapitán Martin Škrtel
foto
Neskoro, ale predsa, Németh: Tento tím má kvalitu
"Som presvedčený o tom, že víťazstvo v Prešove nám pomôže. Mužstvo má oveľa vyššiu kvalitu než ukazuje postavenie v tabuľke, verím, že ďalšie stretnutia to potvrdia," povedal tréner Németh
foto
Pavel Hapal nominoval, chýba urobiť posledný krok
Z dvoch zápasov na víťazstvo v skupine a istotu priameho postupu mu stačí získať jeden bod
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 61 ms. :: Country :: Region :: City