beta verzia
 
 
 
V Renaulte zavládla po premiére spokojnosť, tím má potenciál
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 21. March 2016, 08:15

Pretekári Renaultu Jolyon Palmer a Kevin Magnussen vstupovali do Veľkej ceny Austrálie zo štrnásteho a pätnásteho miesta. Verili, že sa im podarí prepracovať na bodované pozície, ale tesne to nevyšlo: do cieľa prišli na jedenástej a dvanástej priečke. Palmer bol so svojim výkonom spokojný a nemá pocit, že by počas roku bez súťaženia prišiel o pretekársku silu.

"Toho som sa ani neobával. Jednoducho som si to užíval, koleso na koleso," povedal Angličan v rozhovore pre Motorsport.com. "Rád by som aj viac útočil, takto to bolo hlavne o obrane, ale všetko sa to vrátilo úplne prirodzene. Snažil som sa ísť na hrane, ale s nikým nekolidovať a navzájom si nechať pretekársky priestor."

"Návrat do športu som si mimoriadne užil. Vychutnával som si všetky súboje koleso na koleso. V prvom kole som bol polovicu okruhu bok po boku s Alonsom. A ten je dobrý... Nedal mi ani centimeter navyše, povedzme to takto. Ale bola to fajn previerka," skonštatoval Palmer.

Syn bývalého pretekára Jonathana Palmera sa neskôr dostal aj do značnej pozornosti televíznych kamier. Viedol totiž vláčik, ktorého ďalšie vozne tvorili Carlos Sainz a Max Verstappen. Hlavne Holanďan bol poriadne nervózny, nadával a vyvíjal obrovský tlak.

"Nevedel som, že medzi nimi prebiehajú intenzívne rozhovory," usmial sa Jolyon Palmer. "Majú ale fakt rýchle auto. Keď som videl, ako sa ku mne Sainz približuje, bolo mi jasné, že to bude ťažké. No bol som na bodoch a chcel som ho udržať za sebou. Keď som ho chvíľu zdržiaval, tak som dúfal, že by sa teoreticky mohli dostať do vzájomného súboja práve oni dvaja a trochu by som sa ich zbavil. Ale problém bol v tom, že boli veľmi rýchli a v každej zákrute som ich musel sledovať. Nedalo sa zabrániť tomu, aby ma nakoniec nepredbehli. Ale aj tak som rád, aspoň som im to trochu sťažil."

V osobe Palmera sme nečakane našli asi jediného fanúšika nového kvalifikačného formátu. "Ja som si to fakt užil," prezradil 25-ročný pretekár. "Q1 bola pre mňa zábava. Trať som navyše dobre nepoznal a k dispozícii som mal len tretí voľný tréning (za sucha, pozn. red.), takže som sa orientoval. Vždy som sa pokúšal zlepšovať a držať sa nad hladinou. V poslednom kole to bolo o tlaku. Je mi jedno, aká bude kvalifikácia. Tak či tak sa pokúšate dosiahnuť najrýchlejšie kolo a finálne poradie by nebolo omnoho iné."

Problém tohto kvalifikačného formátu však bol v tom, že tímy nemali dostatok pneumatík. Jazdci nemohli odjazdiť ostré kolo, prísť si pre nové gumy a ihneď ísť na ďalší pokus. S gumami museli kalkulovať, čo sa prejavilo na ich neaktivite.

"Máme fakt dobré auto s dobrým tempom a dobrým základným nastavením," pochválil monopost R.S.16 druhý pretekár Renaultu Kevin Magnussen. "Ďalej na ňom vieme pracovať a vyvíjať sa, aby sme dosiahli vyšší výkon. Teraz som mal ťažký štart a defekt ma nahneval. Ani si nemyslím, že som mal nejaký kontakt, bola to smola. Incident, ktorý vyvolal červené vlajky, zasa človek nechce v športe vidieť - je však pozitívne, že Fernando odkráčal z takejto dramatickej nehody po svojich. Reštart nám pomohol. Naše tempo bolo následne veľmi sľubné a už sa neviem dočkať ďalších podujatí."

"Pre náš tím to bol veľmi dobrý deň, počas ktorého sme ukázali dobré súťažné tempo i základ, na ktorom vieme stavať," reagoval pretekársky riaditeľ Renaultu Fred Vasseur. "Ešte si musíme posvietiť na kvalifikačnú rýchlosť, aby sme sa na rošte dostali vyššie. Dúfajme, že už čoskoro začneme dosahovať dobré výsledky. Kevin i Jolyon odviedli veľmi dobrú prácu. Škoda, že Kevin mal na začiatku defekt, ale zvyšok popoludnia prebehol veľmi dobre. Hlavne na to, že to boli naše prvé preteky!"



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveriteľné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priateľov, niečo, na čo si budem pamätať do konca života," uviedol Matthews
„V lige hrá veľmi veľa Kanaďanov, tí sú preferovaní. Hrá sa potom ich štýlom hry, pretože ide nie len o hráčov, ale aj o trénerov," konštatuje Marek Biro o EBEL v rozhovore pre hokej.sk
„Možno v mojej hre nebolo cítiť veľký pokrok, ale ja osobne sa cítim dozretejšie. Táto sezóna mi veľa dala a ja pevne verím, že v budúcej sezóne z toho budem čerpať a posuniem sa výkonnostne opäť o krok dopredu,“povedal Mislav Rosandič
Útočník Chicaga Patrick Kane sa stal hlavnou hviezdou slávnostného galavečera v Las Vegas, na ktorom sa odovzdávali individuálne ocenenia za sezónu 2015/2016 v zámorskej hokejovej NHL.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dokonalí Nemci ani na sekundu nezaváhali, Slovensko končí (video)
Ján Kozák: "Nemecko dnes ukázalo svoju silu. Dopomohli sme im k tomu aj my, pretože v úvode zápase sme boli málo agresívni a príliš rozťahaní. Keď Nemci vyhrávajú, hrá sa proti nim veľmi ťažko"
foto
Dokonalý obrat Francúzov, spasiteľom Griezmann (video)
Antoine Griezmann: "Som šťastný, že sme sa dostali do štvrťfinále. Máme pred sebou ešte dlhú cestu. Dúfam, že budeme v tomto duchu aj pokračovať a pomôžem tímu"
foto
Žilina potrebuje posily, náhradu za Bénesa i útočníka
"Nedáš-dostaneš je jedna vec, ale šancí sme mali v úvode stretnutia viac. Je však dobré, že sme dostali gól. Aspoň sme mohli vidieť, aká bude reakcia hráčov. Tá nebola správna," priznal pre PROFUTBAL.sk Adrián Guľa
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City