beta verzia
 
 
 
V Renaulte zavládla po premiére spokojnosť, tím má potenciál
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 21. March 2016, 08:15

Pretekári Renaultu Jolyon Palmer a Kevin Magnussen vstupovali do Veľkej ceny Austrálie zo štrnásteho a pätnásteho miesta. Verili, že sa im podarí prepracovať na bodované pozície, ale tesne to nevyšlo: do cieľa prišli na jedenástej a dvanástej priečke. Palmer bol so svojim výkonom spokojný a nemá pocit, že by počas roku bez súťaženia prišiel o pretekársku silu.

"Toho som sa ani neobával. Jednoducho som si to užíval, koleso na koleso," povedal Angličan v rozhovore pre Motorsport.com. "Rád by som aj viac útočil, takto to bolo hlavne o obrane, ale všetko sa to vrátilo úplne prirodzene. Snažil som sa ísť na hrane, ale s nikým nekolidovať a navzájom si nechať pretekársky priestor."

"Návrat do športu som si mimoriadne užil. Vychutnával som si všetky súboje koleso na koleso. V prvom kole som bol polovicu okruhu bok po boku s Alonsom. A ten je dobrý... Nedal mi ani centimeter navyše, povedzme to takto. Ale bola to fajn previerka," skonštatoval Palmer.

Syn bývalého pretekára Jonathana Palmera sa neskôr dostal aj do značnej pozornosti televíznych kamier. Viedol totiž vláčik, ktorého ďalšie vozne tvorili Carlos Sainz a Max Verstappen. Hlavne Holanďan bol poriadne nervózny, nadával a vyvíjal obrovský tlak.

"Nevedel som, že medzi nimi prebiehajú intenzívne rozhovory," usmial sa Jolyon Palmer. "Majú ale fakt rýchle auto. Keď som videl, ako sa ku mne Sainz približuje, bolo mi jasné, že to bude ťažké. No bol som na bodoch a chcel som ho udržať za sebou. Keď som ho chvíľu zdržiaval, tak som dúfal, že by sa teoreticky mohli dostať do vzájomného súboja práve oni dvaja a trochu by som sa ich zbavil. Ale problém bol v tom, že boli veľmi rýchli a v každej zákrute som ich musel sledovať. Nedalo sa zabrániť tomu, aby ma nakoniec nepredbehli. Ale aj tak som rád, aspoň som im to trochu sťažil."

V osobe Palmera sme nečakane našli asi jediného fanúšika nového kvalifikačného formátu. "Ja som si to fakt užil," prezradil 25-ročný pretekár. "Q1 bola pre mňa zábava. Trať som navyše dobre nepoznal a k dispozícii som mal len tretí voľný tréning (za sucha, pozn. red.), takže som sa orientoval. Vždy som sa pokúšal zlepšovať a držať sa nad hladinou. V poslednom kole to bolo o tlaku. Je mi jedno, aká bude kvalifikácia. Tak či tak sa pokúšate dosiahnuť najrýchlejšie kolo a finálne poradie by nebolo omnoho iné."

Problém tohto kvalifikačného formátu však bol v tom, že tímy nemali dostatok pneumatík. Jazdci nemohli odjazdiť ostré kolo, prísť si pre nové gumy a ihneď ísť na ďalší pokus. S gumami museli kalkulovať, čo sa prejavilo na ich neaktivite.

"Máme fakt dobré auto s dobrým tempom a dobrým základným nastavením," pochválil monopost R.S.16 druhý pretekár Renaultu Kevin Magnussen. "Ďalej na ňom vieme pracovať a vyvíjať sa, aby sme dosiahli vyšší výkon. Teraz som mal ťažký štart a defekt ma nahneval. Ani si nemyslím, že som mal nejaký kontakt, bola to smola. Incident, ktorý vyvolal červené vlajky, zasa človek nechce v športe vidieť - je však pozitívne, že Fernando odkráčal z takejto dramatickej nehody po svojich. Reštart nám pomohol. Naše tempo bolo následne veľmi sľubné a už sa neviem dočkať ďalších podujatí."

"Pre náš tím to bol veľmi dobrý deň, počas ktorého sme ukázali dobré súťažné tempo i základ, na ktorom vieme stavať," reagoval pretekársky riaditeľ Renaultu Fred Vasseur. "Ešte si musíme posvietiť na kvalifikačnú rýchlosť, aby sme sa na rošte dostali vyššie. Dúfajme, že už čoskoro začneme dosahovať dobré výsledky. Kevin i Jolyon odviedli veľmi dobrú prácu. Škoda, že Kevin mal na začiatku defekt, ale zvyšok popoludnia prebehol veľmi dobre. Hlavne na to, že to boli naše prvé preteky!"



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Účastníci medzinárodného košického florbalového turnaja Cassovia Open sledujú so zvedavosťou, ktože to proti nim na palubovke nastupuje. V extralige sa s ním nestretávajú, jeho tvár je im ale povedomá.
Jedenásťmesačné pracovné obdobie SZĽH bolo pre Igora Nemečka najťažšie v živote. Zväzového šéfa napriek tomu potešilo, že turbulentné mesiace úspešne vyvrcholili piatkovým rokovaním Rady SZĽH o zmene stanov, čím dodržal svoj verejný sľub.
"Pre náš tím je to extrémne dôležitý hráč. Do poslednej chvíle sme si nemysleli, že sa tak stane, ale jeho rozhodnutím bolo nastúpiť na siedmy zápas," uviedol tréner John Cooper.
Hokejisti Pittsburghu postúpili do finále zámorskej NHL. V rozhodujúcom siedmom dueli finále play off Východnej konferencie zdolali Tampu Bay 2:1 a sériu vyhrali 4:3 na zápasy.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Ďurica po senzácii vo WWK-Arene: Zostaňme pri zemi
Ján Ďurica: " Niektorí ľudia budú mať určite veľké očakávania. Ale my zostaňme pri zemi, ideme od zápasu k zápasu a nelietame v oblakoch. Treba ísť proste ďalej"
foto
SÚŤAŽ: Vyhrajte dres Tatrana Prešov!
Predstavitelia klubu venovali do súťaže zeleno-biely dres s číslom 36, ktorý patril Lukášovi Hruškovi. Nenechajte si ujsť skvelú šancu na jeho získanie. Stačí, ak odpoviete na otázky na našom Facebooku a dres môže byť váš
foto
Slováci senzačne zdolali majstrov sveta! (video)
Ján Kozák: "Som rád, že sme dosiahli skvelý výsledok proti svetovému mužstvu. Bol som rád, že v prvom polčase sme sa súperovi postupne vyrovnali aj po futbalovej stránke a v druhom tiež v bojovnosti"
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 38 ms. :: Country :: Region :: City