V Renaulte zavládla po premiére spokojnosť, tím má potenciál
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 21. March 2016, 08:15

Pretekári Renaultu Jolyon Palmer a Kevin Magnussen vstupovali do Veľkej ceny Austrálie zo štrnásteho a pätnásteho miesta. Verili, že sa im podarí prepracovať na bodované pozície, ale tesne to nevyšlo: do cieľa prišli na jedenástej a dvanástej priečke. Palmer bol so svojim výkonom spokojný a nemá pocit, že by počas roku bez súťaženia prišiel o pretekársku silu.

"Toho som sa ani neobával. Jednoducho som si to užíval, koleso na koleso," povedal Angličan v rozhovore pre Motorsport.com. "Rád by som aj viac útočil, takto to bolo hlavne o obrane, ale všetko sa to vrátilo úplne prirodzene. Snažil som sa ísť na hrane, ale s nikým nekolidovať a navzájom si nechať pretekársky priestor."

"Návrat do športu som si mimoriadne užil. Vychutnával som si všetky súboje koleso na koleso. V prvom kole som bol polovicu okruhu bok po boku s Alonsom. A ten je dobrý... Nedal mi ani centimeter navyše, povedzme to takto. Ale bola to fajn previerka," skonštatoval Palmer.

Syn bývalého pretekára Jonathana Palmera sa neskôr dostal aj do značnej pozornosti televíznych kamier. Viedol totiž vláčik, ktorého ďalšie vozne tvorili Carlos Sainz a Max Verstappen. Hlavne Holanďan bol poriadne nervózny, nadával a vyvíjal obrovský tlak.

"Nevedel som, že medzi nimi prebiehajú intenzívne rozhovory," usmial sa Jolyon Palmer. "Majú ale fakt rýchle auto. Keď som videl, ako sa ku mne Sainz približuje, bolo mi jasné, že to bude ťažké. No bol som na bodoch a chcel som ho udržať za sebou. Keď som ho chvíľu zdržiaval, tak som dúfal, že by sa teoreticky mohli dostať do vzájomného súboja práve oni dvaja a trochu by som sa ich zbavil. Ale problém bol v tom, že boli veľmi rýchli a v každej zákrute som ich musel sledovať. Nedalo sa zabrániť tomu, aby ma nakoniec nepredbehli. Ale aj tak som rád, aspoň som im to trochu sťažil."

V osobe Palmera sme nečakane našli asi jediného fanúšika nového kvalifikačného formátu. "Ja som si to fakt užil," prezradil 25-ročný pretekár. "Q1 bola pre mňa zábava. Trať som navyše dobre nepoznal a k dispozícii som mal len tretí voľný tréning (za sucha, pozn. red.), takže som sa orientoval. Vždy som sa pokúšal zlepšovať a držať sa nad hladinou. V poslednom kole to bolo o tlaku. Je mi jedno, aká bude kvalifikácia. Tak či tak sa pokúšate dosiahnuť najrýchlejšie kolo a finálne poradie by nebolo omnoho iné."

Problém tohto kvalifikačného formátu však bol v tom, že tímy nemali dostatok pneumatík. Jazdci nemohli odjazdiť ostré kolo, prísť si pre nové gumy a ihneď ísť na ďalší pokus. S gumami museli kalkulovať, čo sa prejavilo na ich neaktivite.

"Máme fakt dobré auto s dobrým tempom a dobrým základným nastavením," pochválil monopost R.S.16 druhý pretekár Renaultu Kevin Magnussen. "Ďalej na ňom vieme pracovať a vyvíjať sa, aby sme dosiahli vyšší výkon. Teraz som mal ťažký štart a defekt ma nahneval. Ani si nemyslím, že som mal nejaký kontakt, bola to smola. Incident, ktorý vyvolal červené vlajky, zasa človek nechce v športe vidieť - je však pozitívne, že Fernando odkráčal z takejto dramatickej nehody po svojich. Reštart nám pomohol. Naše tempo bolo následne veľmi sľubné a už sa neviem dočkať ďalších podujatí."

"Pre náš tím to bol veľmi dobrý deň, počas ktorého sme ukázali dobré súťažné tempo i základ, na ktorom vieme stavať," reagoval pretekársky riaditeľ Renaultu Fred Vasseur. "Ešte si musíme posvietiť na kvalifikačnú rýchlosť, aby sme sa na rošte dostali vyššie. Dúfajme, že už čoskoro začneme dosahovať dobré výsledky. Kevin i Jolyon odviedli veľmi dobrú prácu. Škoda, že Kevin mal na začiatku defekt, ale zvyšok popoludnia prebehol veľmi dobre. Hlavne na to, že to boli naše prvé preteky!"



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Bol som prekvapený, koľko ich došlo až sem na Slovensko. Veľmi si to tu užívajú a aj sa ma pýtali, ako je možné, že vo Švédsku stojí pivo osem eur a tu euro,“ pousmial sa Libor Hudáček.
Miloš Říha: "Druhý zápas po sebe vonku, druhá prehra. Začiatok sme prespali, urobili sme niekoľko chýb, po ktorých sme inkasovali"
"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to ťažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má za sebou viac odohratých duelov. V niektorých momentoch to bolo aj cítiť," povedal Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na ľade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z ľadu bojovú zástavu Marek Bartánus
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Trenčín si zlepšil renomé, no zázrak sa nekoná
Martin Ševela: "Výkon bol naozaj výborný a sympatický. Nemusíme sa zaň hanbiť. Hráčom som povedal, že ideme na víťazstvo a to sme splnili"
foto
Dunajská Streda stále posledná, so Senicou len bezgólová remíza (video)
Krisztián Németh: "Mali sme osemnásť striel, ale v súčasnosti nám nepadá. Sme sklamaní, stratili sme dôležité body"
foto
Stoch gólom pomohol Fenerbahce k výhre, postúpil aj Liberec (video)
Výsledky odvetných zápasov play off Európskej ligy 2016/2017
foto
Obhajca Real Madrid v skupine i proti BVB, Hamšíkov Neapol má Benficu
Thomas Tuchel: "Hrať proti Realu je už pre Dortmund takpovediac klasika. Tešíme sa na obhajcu titulu"
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City