V Renaulte zavládla po premiére spokojnosť, tím má potenciál
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 21. March 2016, 08:15

Pretekári Renaultu Jolyon Palmer a Kevin Magnussen vstupovali do Veľkej ceny Austrálie zo štrnásteho a pätnásteho miesta. Verili, že sa im podarí prepracovať na bodované pozície, ale tesne to nevyšlo: do cieľa prišli na jedenástej a dvanástej priečke. Palmer bol so svojim výkonom spokojný a nemá pocit, že by počas roku bez súťaženia prišiel o pretekársku silu.

"Toho som sa ani neobával. Jednoducho som si to užíval, koleso na koleso," povedal Angličan v rozhovore pre Motorsport.com. "Rád by som aj viac útočil, takto to bolo hlavne o obrane, ale všetko sa to vrátilo úplne prirodzene. Snažil som sa ísť na hrane, ale s nikým nekolidovať a navzájom si nechať pretekársky priestor."

"Návrat do športu som si mimoriadne užil. Vychutnával som si všetky súboje koleso na koleso. V prvom kole som bol polovicu okruhu bok po boku s Alonsom. A ten je dobrý... Nedal mi ani centimeter navyše, povedzme to takto. Ale bola to fajn previerka," skonštatoval Palmer.

Syn bývalého pretekára Jonathana Palmera sa neskôr dostal aj do značnej pozornosti televíznych kamier. Viedol totiž vláčik, ktorého ďalšie vozne tvorili Carlos Sainz a Max Verstappen. Hlavne Holanďan bol poriadne nervózny, nadával a vyvíjal obrovský tlak.

"Nevedel som, že medzi nimi prebiehajú intenzívne rozhovory," usmial sa Jolyon Palmer. "Majú ale fakt rýchle auto. Keď som videl, ako sa ku mne Sainz približuje, bolo mi jasné, že to bude ťažké. No bol som na bodoch a chcel som ho udržať za sebou. Keď som ho chvíľu zdržiaval, tak som dúfal, že by sa teoreticky mohli dostať do vzájomného súboja práve oni dvaja a trochu by som sa ich zbavil. Ale problém bol v tom, že boli veľmi rýchli a v každej zákrute som ich musel sledovať. Nedalo sa zabrániť tomu, aby ma nakoniec nepredbehli. Ale aj tak som rád, aspoň som im to trochu sťažil."

V osobe Palmera sme nečakane našli asi jediného fanúšika nového kvalifikačného formátu. "Ja som si to fakt užil," prezradil 25-ročný pretekár. "Q1 bola pre mňa zábava. Trať som navyše dobre nepoznal a k dispozícii som mal len tretí voľný tréning (za sucha, pozn. red.), takže som sa orientoval. Vždy som sa pokúšal zlepšovať a držať sa nad hladinou. V poslednom kole to bolo o tlaku. Je mi jedno, aká bude kvalifikácia. Tak či tak sa pokúšate dosiahnuť najrýchlejšie kolo a finálne poradie by nebolo omnoho iné."

Problém tohto kvalifikačného formátu však bol v tom, že tímy nemali dostatok pneumatík. Jazdci nemohli odjazdiť ostré kolo, prísť si pre nové gumy a ihneď ísť na ďalší pokus. S gumami museli kalkulovať, čo sa prejavilo na ich neaktivite.

"Máme fakt dobré auto s dobrým tempom a dobrým základným nastavením," pochválil monopost R.S.16 druhý pretekár Renaultu Kevin Magnussen. "Ďalej na ňom vieme pracovať a vyvíjať sa, aby sme dosiahli vyšší výkon. Teraz som mal ťažký štart a defekt ma nahneval. Ani si nemyslím, že som mal nejaký kontakt, bola to smola. Incident, ktorý vyvolal červené vlajky, zasa človek nechce v športe vidieť - je však pozitívne, že Fernando odkráčal z takejto dramatickej nehody po svojich. Reštart nám pomohol. Naše tempo bolo následne veľmi sľubné a už sa neviem dočkať ďalších podujatí."

"Pre náš tím to bol veľmi dobrý deň, počas ktorého sme ukázali dobré súťažné tempo i základ, na ktorom vieme stavať," reagoval pretekársky riaditeľ Renaultu Fred Vasseur. "Ešte si musíme posvietiť na kvalifikačnú rýchlosť, aby sme sa na rošte dostali vyššie. Dúfajme, že už čoskoro začneme dosahovať dobré výsledky. Kevin i Jolyon odviedli veľmi dobrú prácu. Škoda, že Kevin mal na začiatku defekt, ale zvyšok popoludnia prebehol veľmi dobre. Hlavne na to, že to boli naše prvé preteky!"



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 8 ms. :: Country :: Region :: City