Force Indii strategický zámer nevyšiel, zničili ho červené vlajky
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 21. March 2016, 08:57

Po kvalifikácii na Veľkú cenu Austrálie sme písali o tom, že pretekári Force Indie si vybojovali zaujímavú strategickú výhodu. Keďže štartovali z deviateho a desiateho miesta, tak ako prví dvaja na rošte mali slobodnú voľbu pneumatík; všetci ôsmi jazdci pred nimi museli štartovať s opotrebovanými supersoftami, s ktorými absolvovali druhú časť kvalifikácie. 

Sergio Pérez a Nico Hülkenberg nasadili nové mäkké pneumatiky, s ktorými v úvodnom stinte vydržali na trati dlhšie ako ostatní. Vymysleli to tak, že v šestnástom kole prezujú na nové stredne tvrdé zmesi a skúsia to potiahnuť až do cieľa. Tak to aj spravili, ibaže kolo po ich zastávke sa zrodila nehoda Fernanda Alonsa s Estebanom Gutiérrezom. Nasledovalo prerušenie pretekov a ostatní svoje pneumatiky prezuli v podstate "zadarmo". Smola.

"Nebol to jednoduchý deň a ťažko teraz povedať, čo by sme mohli dosiahnuť bez prerušenia a reštartu," povedal po pretekoch Nico Hülkenberg. "Červené vlajky nám to z hľadiska našej naplánovanej jednozastávkovej stratégie sťažili, pretože všetci okolo nás dostali šancu na výmenu pneumatík. To znamená, že som sa prepadol a počas väčšiny pretekov som potom uviazol za Haasom."

"Nebolo ľahké priblížiť sa k Romainovi (Grosjean, pozn. red.), pretože aj za mnou bolo mnoho áut. Neprestajne som bol pod tlakom a musel som sa jednak brániť, no jednak aj snažiť o útočenie. Vzhľadom na všetky tieto okolnosti je siedme miesto celkom v poriadku," poznamenal Hulk, ktorý tak získal šesť majstrovských bodov.

Aj zástupca šéfa tímu Robert Fernley vnímal situáciu veľmi podobne. Červené vlajky ho mimoriadne mrzeli. "Naša stratégia sa vyvíjala veľmi pekne. V pláne sme mali zastavenie oboch áut v jednom kole... červené vlajky ale resetovali stratégie všetkých okolo nás a už sme to mali omnoho ťažšie. Zastávky sme realizovali okamžite pred safety carom, takže sme prišli o pozície na trati," pripomenul Fernley.

Sergio Pérez štartoval spred Hülkenberga, ale nakoniec skončil až trinásty za dvojicou pretekárov Lotusu. Problém bol v tom, že doplatil na degradáciu pneumatík i na problémy s brzdami. Dostal aj upozornenie, že z hľadiska bŕzd nemôže pokračovať tak ako predtým, lebo nepríde do cieľa.

"Veľká škoda, že som skončil za bodmi," sumarizoval svoje preteky Mexičan. "Prvý stint som strávil za Alonsom, ktorý mal rýchlejšiu zmes. Bol som v špinavom vzduchu, takže som si zničil pneumatiky. Po reštarte sa bohužiaľ zrodila veľmi podobná situácia, pretože ma predbehol Jenson, ktorý mal supersofty. Zasa som stratil veľké množstvo času."

"V závere som mal problém s prehrievaním bŕzd. Možno sa tak stalo preto, lebo väčšinu pretekov som strávil v premávke. Našťastie sme aj tak dokázali prísť do cieľa," dodal Pérez.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
"Z pôvodne piatich nominovaných sparťanov nám Pražania uvoľnili dvoch hráčov, Liberec pre maródku neuvoľnil ďalších dvoch a trojica Luža, Hlinka a Zigo odcestovala na prvý trip v sezóne so Slovanom," vysvetlil Švehla
"Je veľmi pekné uspieť v hlavnej kategórii ankety Hokejista roka. Predo mnou ju získalo veľa kvalitných hráčov, je to pre mňa česť a pocta. Tvrdá práca sa vyplatila. Gratulujem aj ostatným nominovaným," povedal Andrej Sekera
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kuciak si drží čistý štít už 486 minút: Nie je to na veľké reči
"Keď sa nám podarí ťahať sériu bez gólu aj naďalej, budem len rád, ale dôležitejšie sú pre nás body. Takže radšej vyhrať 7:6 ako remizovať 0:0," hovorí skromne
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musieť vysporiadať,“ Spalletti
foto
Štadión bude, cieľom je vytvoriť sebestačný klub, odkazuje La Ling
"Cieľom je hrať dobrý futbal a baviť fanúšikov. Fanúšikov, ktorí stoja pri nás, keď vyhrávate, ale aj keď prichádzajú prehry. Musíme stáť nohami pevne na zemi, musíme byť stále realistami," hovorí La Ling
foto
Nadupaná "dvadsaťjednotka", v septembri proti Nemecku a Cypru
Reprezentačnú "dvadsaťjednotku" čaká finiš kvalifikácie na záverečný turnaj ME 2017, kam sa môže priamo prebojovať, ak zvíťazí vo svojej ôsmej kvalifikačnej skupine
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City