Force Indii strategický zámer nevyšiel, zničili ho červené vlajky
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 21. March 2016, 08:57

Po kvalifikácii na Veľkú cenu Austrálie sme písali o tom, že pretekári Force Indie si vybojovali zaujímavú strategickú výhodu. Keďže štartovali z deviateho a desiateho miesta, tak ako prví dvaja na rošte mali slobodnú voľbu pneumatík; všetci ôsmi jazdci pred nimi museli štartovať s opotrebovanými supersoftami, s ktorými absolvovali druhú časť kvalifikácie. 

Sergio Pérez a Nico Hülkenberg nasadili nové mäkké pneumatiky, s ktorými v úvodnom stinte vydržali na trati dlhšie ako ostatní. Vymysleli to tak, že v šestnástom kole prezujú na nové stredne tvrdé zmesi a skúsia to potiahnuť až do cieľa. Tak to aj spravili, ibaže kolo po ich zastávke sa zrodila nehoda Fernanda Alonsa s Estebanom Gutiérrezom. Nasledovalo prerušenie pretekov a ostatní svoje pneumatiky prezuli v podstate "zadarmo". Smola.

"Nebol to jednoduchý deň a ťažko teraz povedať, čo by sme mohli dosiahnuť bez prerušenia a reštartu," povedal po pretekoch Nico Hülkenberg. "Červené vlajky nám to z hľadiska našej naplánovanej jednozastávkovej stratégie sťažili, pretože všetci okolo nás dostali šancu na výmenu pneumatík. To znamená, že som sa prepadol a počas väčšiny pretekov som potom uviazol za Haasom."

"Nebolo ľahké priblížiť sa k Romainovi (Grosjean, pozn. red.), pretože aj za mnou bolo mnoho áut. Neprestajne som bol pod tlakom a musel som sa jednak brániť, no jednak aj snažiť o útočenie. Vzhľadom na všetky tieto okolnosti je siedme miesto celkom v poriadku," poznamenal Hulk, ktorý tak získal šesť majstrovských bodov.

Aj zástupca šéfa tímu Robert Fernley vnímal situáciu veľmi podobne. Červené vlajky ho mimoriadne mrzeli. "Naša stratégia sa vyvíjala veľmi pekne. V pláne sme mali zastavenie oboch áut v jednom kole... červené vlajky ale resetovali stratégie všetkých okolo nás a už sme to mali omnoho ťažšie. Zastávky sme realizovali okamžite pred safety carom, takže sme prišli o pozície na trati," pripomenul Fernley.

Sergio Pérez štartoval spred Hülkenberga, ale nakoniec skončil až trinásty za dvojicou pretekárov Lotusu. Problém bol v tom, že doplatil na degradáciu pneumatík i na problémy s brzdami. Dostal aj upozornenie, že z hľadiska bŕzd nemôže pokračovať tak ako predtým, lebo nepríde do cieľa.

"Veľká škoda, že som skončil za bodmi," sumarizoval svoje preteky Mexičan. "Prvý stint som strávil za Alonsom, ktorý mal rýchlejšiu zmes. Bol som v špinavom vzduchu, takže som si zničil pneumatiky. Po reštarte sa bohužiaľ zrodila veľmi podobná situácia, pretože ma predbehol Jenson, ktorý mal supersofty. Zasa som stratil veľké množstvo času."

"V závere som mal problém s prehrievaním bŕzd. Možno sa tak stalo preto, lebo väčšinu pretekov som strávil v premávke. Našťastie sme aj tak dokázali prísť do cieľa," dodal Pérez.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Senické víťazstvo po ôsmich mesiacoch, Mráz: Konečne (video)
"Uvedomovali sme si, že nás čaká veľmi dôležitý zápas. Víťazstvo sme už potrebovali pre zvýšenie sebavedomia a zlepšenie nálady v kabíne," povedal po zápase Mráz
foto
Chelsea ponúka za Lukakua 60 miliónov libier, Arsenal chce Icardiho
Prestupové špekulácie dňa (nedeľa, 31. júl 2016)
foto
ViOn dokonale zaskočil masjtra z Trenčína! (video)
Peter Gergely: "Dôležitým momentom bol zákrok Kováča v úvode, keď chytil veľkú šancu. Počítali sme s tým, že súper mal päť ťažkých zápasov v nohách. Chceli sme to využiť"
foto
Žilina rozobrala Prešov, ten je stále bez gólu (video)
Adrián Guľa: "Chlapci hrali s vášňou, chutil im futbal, podporili ich fanúšikovia, ktorým ďakujem a uhrali čisté konto, takže gratulujem"
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City