beta verzia
 
 
 
Vo Williamse nechápu taktiku Ferrari
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 21. March 2016, 18:10

Ferrari malo do austrálskeho podujatia vynikajúci vstup a jeho jazdci sa usídlili na prvých dvoch priečkach, ale potom to už až také ružové nebolo. Prvý stint absolvovali so supermäkkými pneumatikami a v trinástom resp. šestnástom kole opäť prezuli na supermäkké. Konkurenti z Mercedesu postupovali inak: Nico Rosberg dostal v dvanástom kole mäkké a Lewis Hamilton v šestnástom stredne tvrdé. Potom prišla havária Fernanda Alonsa a v osemnástom kole už všetci stáli v boxoch. Preteky boli prerušené.

Celá veľká cena mala napokon 57 okruhov, pretože jeden sa zmazal nutnosťou absolvovať druhé zahrievacie kolo. Spôsobil to problém Daniila Kvjata. Tímy teda stáli pred dilemou: čo spraviť počas prerušenia? Obuť stredne tvrdé zmesi a skúsiť to potiahnuť až do cieľa? Alebo ešte raz prísť do boxov? Nico Rosberg, Felipe Massa či Romain Grosjean dostali nové stredne tvrdé pneumatiky a zvládli to. Hamilton ostal na tých, ktoré dostal v šestnástom kole a tiež to zvládol.

Ferrari ale konalo inak. Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen ostali na supersoftoch, ktoré už za sebou mali päť, resp. dva okruhy. Bolo to zvláštne a napokon to nevyšlo. Technický šéf Williamsu Pat Symonds sa tejto voľbe veľmi čudoval: "Skutočne nechápem ako uvažovali..."

"Bol to presný opak toho, ako sme plánovali my," pokračoval Angličan. "Pred pretekmi sme si hovorili, že sa pokúsime realizovať jednozastávkovú stratégiu. Takto sme boli nastavení a preto nás to posúvalo viac smerom k tvrdším pneumatikám."

Symonds ale vie pochopiť aj to, že Ferrari chcelo spraviť niečo iné ako Mercedes, aj keď logicky by sa zdalo, že ako líder malo len kopírovať stratégiu konkurenta. "Ja som na našom strategickom mítingu povedal, že Ferrari muselo spraviť niečo iné. Ak by robili to isté, Mercedes by nezdolali. Možno uvažovali takto. Potrebovali spraviť opak toho, čo robil Mercedes. Neviem, či mali šancu vyhrať, keďže Mercedes ešte mohol mať niečo v rukáve. A skutočnosť, že sa dostali aj z pokazeného štartu ukazuje, že majú vysoké tempo," dodal Pat Symonds.

Pravda je však aj taká, že Vettel mohol zdolať aspoň Hamiltona. Počas pokazenej zastávky v boxoch stratil niekoľko sekúnd, no súpera napokon aj tak dostihol, ale pred útokom sa dopustil jazdeckej chyby. Ferrari rozhodne malo veľmi dobrú rýchlosť.

"Až po analýze dát uvidíme, či sme konali zle," reagoval šéf Ferrari Maurizio Arrivabene. "Na našom aute sa však pneumatiky opotrebovávajú inak, ako na Mercedese..."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Už len pár hodín delí hokejistov San José Sharks a Pittsburgh Penguins od štartu finálových bojov o Stanleyho pohár. V hale Consol Energy Center je všetko pripravené a hráči sa už nevedia dočkať najvzrušujúcejšej časti sezóny.
San José doviedol do finále Martin Jones, Pittsburgh Matt Murray. Obaja dohromady majú na svojom konte len 112 zápasov v NHL, pričom až 99 z nich patria Jonesovi.
Pre Žralokov ide o vôbec prvé finále v 25-ročnej klubovej histórii. Pittsburgh siahol na vrchol v rokoch 1991, 1992 a 2009.
Účastníci medzinárodného košického florbalového turnaja Cassovia Open sledujú so zvedavosťou, ktože to proti nim na palubovke nastupuje. V extralige sa s ním nestretávajú, jeho tvár je im ale povedomá.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Výhra nad Nemeckom potešila. Nie je však čas na lietanie v oblakoch
Zápas a výsledok s Nemeckom netreba podceňovať ani preceňovať. Viacerí hráči vyhlásili, že nehrozí žiadne pojašenie a lietanie v oblakoch
foto
Ako Slováci dobyli Augsburg (video)
Už okolo obeda mesto začali obsadzovať slovenskí priaznivci, ktorí buď pricestovali priamo zo Slovenska, alebo pracujú v blízkosti Augsburgu
foto
Hrnčár opúšťa Myjavu, vymení ju pravdepodobne za Ružomberok!
Trénerské duo Norbert Hrnčár a Richard Höger sa rozhodlo ukončiť spoluprácu s myjavským klubom a odchádza trénovať tím MFK Ružomberok. Informoval o tom Spartak Myjava na svojom Facebooku
foto
Na EURO pocestuje aj Škriniar, Kozák: Máme zdupľované posty (video)
Tréner slovenskej reprezentácie Ján Kozák v pondelok určil konečnú nomináciu 23 hráčov pre majstrovstvá Európy vo Francúzsku (10. júna - 10. júla)
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 40 ms. :: Country :: Region :: City