Kvalifikácia priniesla aj pozitíva, pripomínajú Hembery a Fernley
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 22. March 2016, 10:25

V priebehu posledných týždňov sme opäť boli svedkami toho, že konať v chvate sa neoplatí. Takto uponáhľane sa zrodil nový kvalifikačný systém a aj keď bolo dosť zrejmé, že jeho dopady vôbec nie sú premyslené, zažili sme ho už v Austrálii. Chvatové konanie číslo dva prišlo hneď potom: formát bol okamžite zrušený. Ešte však nie celkom, pretože je potrebný súhlas Strategickej skupiny F1 i Komisie F1 a teoreticky to nemusí prejsť. Potrebná je totiž jednohlasná zhoda. Budúci návrat k tomuto riešeniu ale zatiaľ nie je vylúčený.

"Zatiaľ sme nepočuli všetky argumenty," reagoval šéf Pirelli pre motoršport Paul Hembery. "Kvalifikácia mala mnoho pozitív i negatív. Myslím si, že Q3 potrebujeme zlepšiť. Keďže autá nejazdili, tak to fanúšikovia i diváci vnímali ako negatívum. To by sme však vedeli ľahko napraviť tým, že Q3 by sme zaranžovali tak, ako v minulom roku. Teda bez eliminačného procesu."

Angličan ale pripomenul, že nová kvalifikácia mala do veľkej miery vplyv aj na preteky. Ak by sa totiž Q2 jazdila po starom, Mercedes by ju zvládol s mäkkými pneumatikami - a s tými by napokon aj štartoval. Takto ale musel nasadiť supersofty a na štarte nemal oproti ostatným žiadnu výhodu.

"Kvalifikácia priniesla to, že mala vplyv na preteky. Práve to bol jej pôvodný motív, ako nám to vysvetľovali členovia Komisie F1. Top tímom chceli zabrániť v tom, aby sa v Q2 kvalifikovali s mäkkými gumami, čo by im potom umožnilo štart s touto sadou. Ak by sme nemali eliminačný proces, tak by to s tou mäkkou asi zvládli. Skúsili by dosiahnuť určitý čas a potom by zvažovali, či im to stačí na postup. Takže buďme opatrní..."

"Sedeli sme na stretnutí a dostali sme argument, že zmena je robená preto, aby sme mali dodatočný element pretekárskej stratégie. V mnohých smeroch k tomu aj prišlo. Ak to už ale nechceme, tak si vypočujme argumenty," skonštatoval Hembery.

Taký istý názor má pritom aj Bob Fernley z Force Indie, ktorého okamžité zrušenie novej kvalifikácie nahnevalo. "Keď rozhodujete o niečom, čo má ovplyvniť preteky, tak ako do pekla to môžete zrušiť ešte pred pretekmi? Taký bol môj argument na nedeľnom stretnutí a naďalej to cítim rovnako," povedal Fernley pre Motorsport.com a zdôraznil, že nemôžeme vždy konať takto unáhlene.

"Proces treba nechať prejsť do konca, potom vychladnúť, vybrať to dobré a pýtať sa, ako to vieme využiť. Potrebujeme aj niekoľko úprav? Bolo niečo, čo sme totálne nezvládli? Všetko môžeme takto prebrať," upozornil Fernley, ktorého tím však vraj návrat k predchádzajúcej situácii nebude blokovať: "Neostaneme ako jeden hlas, ak to má F1 poškodiť. Ak má byť niečo dobré pre fanúšikov a pre F1 ako takú, nikdy tomu nebudeme stáť v ceste. V kvalifikácii sme však všetci pracovali pod tlakom. Z môjho pohľadu je škoda len tak to všetko vyhodiť, keď sme to dostatočne nepreverili."

Nová kvalifikácia sa okrem toho pozdávala aj Lewisovi Hamiltonovi, Maxovi Verstappenovi či Jolyonovi Palmerovi. Mnohí ďalší jazdci však pripomenuli, že nemali dostatok pneumatík. Do budúcna by sa teda tento formát mohol dať doladiť. Priniesol totiž aj pozitíva.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City