beta verzia
 
 
 
Kvalifikácia priniesla aj pozitíva, pripomínajú Hembery a Fernley
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 22. March 2016, 10:25

V priebehu posledných týždňov sme opäť boli svedkami toho, že konať v chvate sa neoplatí. Takto uponáhľane sa zrodil nový kvalifikačný systém a aj keď bolo dosť zrejmé, že jeho dopady vôbec nie sú premyslené, zažili sme ho už v Austrálii. Chvatové konanie číslo dva prišlo hneď potom: formát bol okamžite zrušený. Ešte však nie celkom, pretože je potrebný súhlas Strategickej skupiny F1 i Komisie F1 a teoreticky to nemusí prejsť. Potrebná je totiž jednohlasná zhoda. Budúci návrat k tomuto riešeniu ale zatiaľ nie je vylúčený.

"Zatiaľ sme nepočuli všetky argumenty," reagoval šéf Pirelli pre motoršport Paul Hembery. "Kvalifikácia mala mnoho pozitív i negatív. Myslím si, že Q3 potrebujeme zlepšiť. Keďže autá nejazdili, tak to fanúšikovia i diváci vnímali ako negatívum. To by sme však vedeli ľahko napraviť tým, že Q3 by sme zaranžovali tak, ako v minulom roku. Teda bez eliminačného procesu."

Angličan ale pripomenul, že nová kvalifikácia mala do veľkej miery vplyv aj na preteky. Ak by sa totiž Q2 jazdila po starom, Mercedes by ju zvládol s mäkkými pneumatikami - a s tými by napokon aj štartoval. Takto ale musel nasadiť supersofty a na štarte nemal oproti ostatným žiadnu výhodu.

"Kvalifikácia priniesla to, že mala vplyv na preteky. Práve to bol jej pôvodný motív, ako nám to vysvetľovali členovia Komisie F1. Top tímom chceli zabrániť v tom, aby sa v Q2 kvalifikovali s mäkkými gumami, čo by im potom umožnilo štart s touto sadou. Ak by sme nemali eliminačný proces, tak by to s tou mäkkou asi zvládli. Skúsili by dosiahnuť určitý čas a potom by zvažovali, či im to stačí na postup. Takže buďme opatrní..."

"Sedeli sme na stretnutí a dostali sme argument, že zmena je robená preto, aby sme mali dodatočný element pretekárskej stratégie. V mnohých smeroch k tomu aj prišlo. Ak to už ale nechceme, tak si vypočujme argumenty," skonštatoval Hembery.

Taký istý názor má pritom aj Bob Fernley z Force Indie, ktorého okamžité zrušenie novej kvalifikácie nahnevalo. "Keď rozhodujete o niečom, čo má ovplyvniť preteky, tak ako do pekla to môžete zrušiť ešte pred pretekmi? Taký bol môj argument na nedeľnom stretnutí a naďalej to cítim rovnako," povedal Fernley pre Motorsport.com a zdôraznil, že nemôžeme vždy konať takto unáhlene.

"Proces treba nechať prejsť do konca, potom vychladnúť, vybrať to dobré a pýtať sa, ako to vieme využiť. Potrebujeme aj niekoľko úprav? Bolo niečo, čo sme totálne nezvládli? Všetko môžeme takto prebrať," upozornil Fernley, ktorého tím však vraj návrat k predchádzajúcej situácii nebude blokovať: "Neostaneme ako jeden hlas, ak to má F1 poškodiť. Ak má byť niečo dobré pre fanúšikov a pre F1 ako takú, nikdy tomu nebudeme stáť v ceste. V kvalifikácii sme však všetci pracovali pod tlakom. Z môjho pohľadu je škoda len tak to všetko vyhodiť, keď sme to dostatočne nepreverili."

Nová kvalifikácia sa okrem toho pozdávala aj Lewisovi Hamiltonovi, Maxovi Verstappenovi či Jolyonovi Palmerovi. Mnohí ďalší jazdci však pripomenuli, že nemali dostatok pneumatík. Do budúcna by sa teda tento formát mohol dať doladiť. Priniesol totiž aj pozitíva.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Jedenásťmesačné pracovné obdobie SZĽH bolo pre Igora Nemečka najťažšie v živote. Zväzového šéfa napriek tomu potešilo, že turbulentné mesiace úspešne vyvrcholili piatkovým rokovaním Rady SZĽH o zmene stanov, čím dodržal svoj verejný sľub.
"Pre náš tím je to extrémne dôležitý hráč. Do poslednej chvíle sme si nemysleli, že sa tak stane, ale jeho rozhodnutím bolo nastúpiť na siedmy zápas," uviedol tréner John Cooper.
Hokejisti Pittsburghu postúpili do finále zámorskej NHL. V rozhodujúcom siedmom dueli finále play off Východnej konferencie zdolali Tampu Bay 2:1 a sériu vyhrali 4:3 na zápasy.
V roku 1997 zaregistroval Google svoju doménu a v rovnakom čase debutoval v drese San José Sharks 18-ročný Patrick Marleau.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Čo van Gaal urobiť mal a Mourinho musí (video)
Celý svet, vrátane neprajníkov, vníma Mourinha ako garanciu úspechu, ktorý nenásytní „červení diabli“ tak potrebujú. Stane sa po Busbym a Fergusonovi tretím právoplatným Bossom Manchestru?
foto
Pintér hodnotí sezónu pozitívne, rád by sa posunul vyššie
„U nás asi ľudia na futbal nikdy neprídu. Nanajvýš na Trnavu, Slovan či na Žilinu. Inak bude návšteva vždy slabá. Neviem, je to asi mentalitou ľudí...“ zamyslel sa odchovanec ViOn-u
foto
Veľký prievan v Slovane, tu sú prvé zmeny!
"Ako som nedávno povedal, nebudeme prihliadať na meno či skúsenosti, rozhodujú totiž kritériá. Tí, ktorí ich nesplnili, budú jednoducho umiestnení na transfer listinu,“ prezradil Ivan Kmotrík ml.
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 39 ms. :: Country :: Region :: City