Horner tvrdí, že Red Bull stráca na Ferrari len dve desatinky
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 22. March 2016, 16:11

Zdá sa, že pre Red Bull Racing to nemusí byť márna sezóna. Úvodné podujatie v Melbourne naznačilo, že monopost RB12 má solídnu silu a Daniel Ricciardo prišiel do cieľa na štvrtom mieste. Nestačil len na Mercedes a Ferrari, čo naznačuje, že výkon pohonnej jednotky Renault už pravdepodobne nie je taký tragický ako v posledných dvoch sezónach.

"V pretekárskom tempe nám na Ferrari chýbajú dve desatinky sekundy," povedal šéf tímu Christian Horner, ktorého slová priniesol Auto Motor und Sport. "Keď v Montreale dostaneme nový motor Renault, sme pri nich." Toto však má aj háčik, pretože v Kanade sa uskutoční siedme podujatie ročníka. To znamená, že Red Bull musí prvých šesť veľkých cien vydržať s jediným agregátom, alebo v Kanade nasadí až tretí. Prípadne to bude všetko ešte o niečo inak.

Brit ďalej priznal, že situácia zatiaľ nie je ideálna hlavne v kvalifikácii. Mercedes tam zapne akýsi dokonalý motorový mód a aj výkon Ferrari je veľmi slušný. "Po stránke jedného kola výrazne doplácame na náš výkonnostný deficit. Ale Renault počas zimy svoj motor výrazne zlepšil z hľadiska pretekárskeho módu. Na určitom výkonnostnom pásme dokážeme jazdiť stabilnejšie. A aj jazdné vlastnosti sú o riadny kus lepšie," vyjadril sa Horner.

Vďaka jazdným vlastnostiam a "hladkej" dodávke výkonu by Red Bull mohol získať inú výhodu: konkrétne pneumatikovú. Gumy sa na aute RB12 opotrebovávajú pomaly, stroj je k nim jemný. "Hlavne v prvom stinte s plnou nádržou som mal so supermäkkými pneumatikami najlepšie opotrebenie," potvrdil Ricciardo. "Čím dlhšie som išiel, tým viac som sa doťahoval na tých predo mnou."

Red Bull aj vďaka tomu zvolil pomerne agresívnu stratégiu supersoft-supersoft-soft-supersoft, ktorú okrem Ricciarda v inom garde uplatnil len Sebastian Vettel. Len títo dvaja jazdci nenasadili stredne tvrdé zmesi. Na konci podujatia si Austrálčan jazdil na štvrtom mieste, tretí Vettel mal softy, prví dvaja pretekári mediumky. "Ak by sme desať kôl pred koncom mali safety car, bolo by to pre tých pred nami nepríjemné," usmial sa Horner.

Nebolo ale lepšie nasadiť počas prerušenia pretekov stredne tvrdé zmesi? "Debatovalo sa o tom, že Mercedes to s mediumkami potiahne až do cieľa. Nám však mäkšie gumy pri voľnej ceste garantovali rýchlejšie preteky. Vedeli sme, že po zastávke sa ešte raz dostaneme za Massu, ale Danielovi sme verili, že ho na trati predstihne," dodal optimista Christian Horner. Aj to však hovorí o pokroku Red Bullu, pretože pred rokom by si s motormi Renault na konkurenta Williams-Mercedes asi netrúfal.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 22 ms. :: Country :: Region :: City