Marko priznal, že Red Bull uvažoval o výrobe vlastného motora
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 23. March 2016, 16:35

Poradca Red Bullu pre motoristický šport Helmut Marko priznal, že jeho spoločnosť pred dvoma rokmi uvažovala o výrobe vlastného motora. Stalo sa tak vo chvíli, kedy bolo zrejmé, že Renault akosi podcenil vývoj novej pohonnej jednotky a jeho strata na Mercedes je priepastná.

"Pozreli sme sa na to, ale veľmi rýchlo sme si uvedomili, že to nie je nič pre Red Bull," povedal Marko, ktorého slová priniesol Autosport. "Venovali sme sa tomu počas prvých testov v roku 2014. Pozorovali sme to, prešetrovali sme to."

Ďalšia otázka smerovala k tomu, či by s výrobou motora pomáhala rakúska spoločnosť AVL. Tam by mali byť potrebné kompetencie. "Dietrich Mateschitz je zo Štajerska, AVL je z Grazu. Niektoré ďalšie spoločnosti vyrábajú turbá a všetky sú vzdialené maximálne hodinu. Je tam dostatok know-how. Ale náklady a komplexnosť celej veci..."

"Nehovoríme tu len o motore, ale o pohonnej jednotke, ktorá je omnoho komplikovanejšia. Tieto motorové pravidlá sú zlé. Všetko je príliš drahé, dominujú tomu inžinieri a nevydáva to taký zvuk, aký potrebujeme. Jazdec je navyše viac-menej len pasažier. Náklady sú enormné. Hovorili by sme o 250 až 300 ľuďoch len pre vývoj takéhoto motora, a to ani nevieme, ako dlho tie pravidlá vydržia," posťažoval sa Helmut Marko.

Red Bull napokon ostal spolupracovať s Renaultom, ale zmluva platí už len pre tento rok. Čo bude ďalej? "Máme možnosti," odpovedal Rakúšan. "V budúcom roku neostaneme bez motora. Máme možnosti, ale chceme konkurencieschopný agregát, s ktorým vieme jazdiť na čele a s ktorým je možné zvíťaziť."

"Naďalej prebiehajú aj diskusie o vyrovnaní výkonu v rámci dvoch percent, prípadne o tzv. nezávislom motore. Uvidíme, čo prinesú pravidlá a uvidíme, čo v tejto sezóne prinesie vývoj motora TAG Heuer, ktorý využívame," dodal Helmut Marko.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Mal som ponuky aj z Čiech, kde som mohol ostať. Množstvo ponúk som mal aj zo Slovenska,“ povedal v rozhovore pre HOKEJ.sk krídelník Tomáš Sýkora
"U Hudáčkovcov je svadba každý rok a do Harichoviec tak jazdím pravidelne," rozosmial sa sympatický český obranca Petr Zámorský. "Už som tam skoro ako doma. Dokonca už rozumiem aj východniarskemu nárečiu."
"Pravdou je, že moja budúcnosť bola v lete máličko otázna a ak by prišla výmena, tak by som sa jej nebránil. Na druhej strane som z Detroitu neutekal, pretože mne je v Red Wings dobre a ide o skvelý klub," hovorí T. Jurčo pre hokej.sk
Vytiahnutá postava, šikovné ručičky a večný úsmev. Takto sme poznali útočníka Jána Sýkoru počas jeho pôsobenia v našej najvyššej súťaži. Po troch rokoch v Čechách sa k tomu pridali i väčší dôraz pred bránkou a taktická vyspelosť.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern deklasoval Werder, Ancelottiho víťazná premiéra v lige (video)
Výsledok úvodného stretnutia prvého kola nemeckej Bundesligy
foto
Bitka o Košice pre VSS (foto)
II. Liga - sumár vysledkov zápasov
foto
Tri česko-talianské súboje v EL, Škrtel so Stochom na Old Trafforde
Skupinová fáza sa začne vo štvrtok 15. septembra, vyvrcholí záverečným 6. kolom 8. decembra. Do jarného 16-finále postúpia prvé dva kluby z každej skupiny, tam sa k nim pridá osem tretích zo skupín LM
foto
Preview: Cez víkend až dva šlágre!
"Želám si, aby prišli aj fanúšikovia Slovana. Malo by to ešte lepší náboj nielen na ihrisku, ale i na tribúne," povedal pred derby kapitán Spartaka Trnava Martin Mikovič
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City