Marko priznal, že Red Bull uvažoval o výrobe vlastného motora
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 23. March 2016, 16:35

Poradca Red Bullu pre motoristický šport Helmut Marko priznal, že jeho spoločnosť pred dvoma rokmi uvažovala o výrobe vlastného motora. Stalo sa tak vo chvíli, kedy bolo zrejmé, že Renault akosi podcenil vývoj novej pohonnej jednotky a jeho strata na Mercedes je priepastná.

"Pozreli sme sa na to, ale veľmi rýchlo sme si uvedomili, že to nie je nič pre Red Bull," povedal Marko, ktorého slová priniesol Autosport. "Venovali sme sa tomu počas prvých testov v roku 2014. Pozorovali sme to, prešetrovali sme to."

Ďalšia otázka smerovala k tomu, či by s výrobou motora pomáhala rakúska spoločnosť AVL. Tam by mali byť potrebné kompetencie. "Dietrich Mateschitz je zo Štajerska, AVL je z Grazu. Niektoré ďalšie spoločnosti vyrábajú turbá a všetky sú vzdialené maximálne hodinu. Je tam dostatok know-how. Ale náklady a komplexnosť celej veci..."

"Nehovoríme tu len o motore, ale o pohonnej jednotke, ktorá je omnoho komplikovanejšia. Tieto motorové pravidlá sú zlé. Všetko je príliš drahé, dominujú tomu inžinieri a nevydáva to taký zvuk, aký potrebujeme. Jazdec je navyše viac-menej len pasažier. Náklady sú enormné. Hovorili by sme o 250 až 300 ľuďoch len pre vývoj takéhoto motora, a to ani nevieme, ako dlho tie pravidlá vydržia," posťažoval sa Helmut Marko.

Red Bull napokon ostal spolupracovať s Renaultom, ale zmluva platí už len pre tento rok. Čo bude ďalej? "Máme možnosti," odpovedal Rakúšan. "V budúcom roku neostaneme bez motora. Máme možnosti, ale chceme konkurencieschopný agregát, s ktorým vieme jazdiť na čele a s ktorým je možné zvíťaziť."

"Naďalej prebiehajú aj diskusie o vyrovnaní výkonu v rámci dvoch percent, prípadne o tzv. nezávislom motore. Uvidíme, čo prinesú pravidlá a uvidíme, čo v tejto sezóne prinesie vývoj motora TAG Heuer, ktorý využívame," dodal Helmut Marko.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Musíte si veriť. Musíte sa k zápasu správne nastaviť. Hrá sa na dva víťazné duely, takže sa musíme zajtra plne skoncentrovať a vydať zo seba všetko," vyzval slovenský obor Zdeno Chára
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Fenerbahce i Zenit vyhrali, Ibrahimovič vykúpil Manchester United (video)
Výsledky štvrtkových zápasov druhého kola skupinovej fázy Európskej ligy 2016/2017
foto
Boris Bališ: Výborne funguje zmes mladých a skúsených hráčov
„Síce sme sa ťažšie rozbiehali, ale dostali sme sa na víťaznú vlnu a nálada je naozaj skvelá. Najbližšie nás čakajú štyri náročné zápasy, ak ich zvládneme, môžeme byť pokojne aj prví,“ verí Bališ
foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hrať lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím povedať, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City