Rozhovor: Ecclestone by zachoval austrálsky kvalifikačný formát
Autor: Ladislav Király, zdroj: Gazzetta dello Sport   |   Publikované: Thursday, 24. March 2016, 08:40

Taliansky denník Gazzetta dello Sport priniesol vo štvrtok rozhovor s Berniem Ecclestonom. Je natoľko zaujímavý, že vám ho prinášame v kompletnom znení...

Zmení sa Formula 1 po útokoch v Bruseli?
"Všetko bude pokračovať podľa plánu. Nebojím sa."

Čo bezpečnosť na tratiach?
"To je na organizátoroch. Som si istý, že spravia všetko, čo je nevyhnutné. Nevidím tu žiadne riziká pre F1."

Ako ste videli prvé preteky v Austrálii?
"Bola to dobrá šou, nie? Mercedes vyhral, ale Ferrari ukázalo, že je lepšie ako v minulej sezóne. Vettel mal parádny štart! Ich progres je evidentný a vedia to aj v Mercedese. Bude to skvelá sezóna."

Nehoda Fernanda Alonsa bola hrôzostrašná.
"Vyrazilo mi to dych, ale keď som videl vystupovať ho z auta, uľavilo sa mi. Napokon môžeme povedať, že to bola skvelá šou, ktorá ukázala, aký progres sme dosiahli z hľadiska bezpečnosti. Producenti áut by to mali napodobniť, ale bohužiaľ, riešenia zachraňujúce vodičov sú drahé. Priemysel však napriek tomu pomaly dosahuje pokroky."

Nico Rosberg a Lewis Hamilton sa objali, čo všetkých prekvapilo.
"Možno sa už nejako dohodli a vyzreli. Bolo skvelé vidieť ich smiať sa, aj keď porazený, teda Hamilton, sa vždy smeje menej ako víťaz."

Hamilton má so svojim oblečením, okuliarmi a šperkami o niečo iný štýl. Nie je toho priveľa?
"Nezmysel! Keď to chce nosiť, tak by to aj mal nosiť. Ja by som chcel mať v F1 sto takýchto jazdcov. Kým je rýchly, tak si môže robiť, čo len chce. Poznám ho a Lewis je seriózny človek. Svoju prípravu by neobmedzil len preto, aby išiel na nejaké podujatie."

Vyhralo by Ferrari s inou stratégiou?
"Nie som si istý, ale Ferrari v Barcelone menej testovalo tvrdšie pneumatiky, zatiaľ čo Mercedes áno. Nie som stratég, ale myslím si, že Mercedes by vyhral aj tak."

Porozprávajme sa o katastrofe, ktorou bola kvalifikácia. Chápali ste to?
"Bol som rovnako zmätený, pretože to bola jej premiéra a objavili sa premenné, ktoré nebolo možné predpovedať. Napríklad to, ako sa rozhodlo v Q3. Vieme to zlepšiť."

Nerozhodlo sa ešte o tom, že v Bahrajne sa vráti starý formát?
"Tímy o tom diskutovali a chcú návrat. Ak by som mal povedať svoj názor, tak by som povedal, že pokračujme s formátom z Austrálie."

Ale to môže zo športu vyhnať ďalších fanúšikov?
"Som opatrný človek a nové veci je potrebné otestovať. Nová kvalifikácia priniesla určitý šok, ale možno z toho vieme spraviť dobrý formát."

Radi by ste videli penalizáciu top tímov a ich štart zozadu?
"Nie. Chcem sa postarať o to, že finálny výsledok nikto nepovažuje vopred za garantovaný. Som podnikateľ a Formulu 1 musím predať organizátorom pretekov. Keď to fanúšikovia prestanú sledovať, budem mať menej peňazí, ktoré dávam tímom. Práve preto musím nájsť najlepšie riešenie a preto môže byť eliminovanie jazdcov každých 90 sekúnd vzrušujúce."

Budete v Bahrajne?
"Rozhodne."

Kto zvíťazí?
"Verím vo skvelý boj Ferrari a Mercedesu."

Sergio Marchionne chce, aby Ferrari získalo titul.
"To je pravda. Prečo by si mal za cieľ dávať druhé miesto? Pred nami je ešte dvadsať podujatí."

Kto napokon vyhrá titul: Ferrari alebo Mercedes?
"Podľa mňa si víťazstvá rozdelia vyrovnane, ale Mercedes získa titul."

Hamilton alebo Rosberg?
"Hamilton."

Čo budúcnosť Monzy?
"Podľa mňa budú pokračovať a budú mať veľkú cenu. Je to o rozhovore a naďalej komunikujeme. Nakoniec sa dohodneme. Som si istý."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
Piatkové ôsme kolo Tipsport ligy naservíruje priaznivcom hokeja hneď dva veľké šlágre. Pod Zoborom na seba narazia jediné dva doposiaľ neporazené tímy v riadnom hracom čase a vo Zvolene odohrajú ďalšie derby rivalov od rieky Hron.
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
foto
Holoubek po skalpe Interu: Zaplávali sme si dobre (video)
"Začali sme zle, pretože sme k zápasu pristúpili hrozne. S profesionálnym prístupom to nemalo nič spoločné. Ale to vôbec neznižuje výkon Sparty. Tá si víťazstvo bezpochyby zaslúžila," zložil kompliment súperovi De Boer
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City