Austrálska kvalifikácia ostane v platnosti aj v Bahrajne
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 24. March 2016, 15:45

Formule 1 sa opäť raz darí zamotávať v totálnych zmätkoch. Keď sa kvalifikácia na Veľkú cenu Austrálie skončila fiaskom a fanúšikovia ju totálne skritizovali, šéfovia tímov zasadli a odsúhlasili návrat k predchádzajúcemu formátu. O tejto novinke sme vás informovali v nedeľu skoro ráno, ešte približne hodinu pred začiatkom pretekov.

Následne sa ale začali objavovať aj iné slová: Force India, Williams či Pirelli by novinke ešte dali šancu. Všetkému vraj treba dať viac času a lepšie to preveriť. Hovorilo sa aj o tom, že príde len k zmene Q3 a práve tú mohli šéfovia tímov na poslednú chvíľu odsúhlasiť. Podľa Autosportu to ale neprešlo a kvalifikácia ostáva po starom.

"Spravia to, čo som navrhol. Pre tieto preteky (Bahrajn, pozn. red.) všetko nechajú tak, ako to je," potvrdil Bernie Ecclestone pre Autosport. "Potom sa na to dobre pozrieme a rozhodneme, či to bolo správne alebo nesprávne, či to potrebuje úpravu alebo to musíme zrušiť."

"V prvom rade je to myšlienka FIA a tak som im povedal, že podporíme čokoľvek, čo je podľa nich správne. Nikto však nevie, čo je správne. Tak sme povedali, že to necháme tak a situáciu preveríme po týchto pretekoch. Za nami budú dve podujatia a uvidíme, čo je na tomto prototype dobré a čo zlé. Tímy ani samé nerozumeli tomu, čo robia. To situácii tiež nepomohlo," skonštatoval Angličan.

Už predpoludním sme vás informovali o tom, že na stole bola aj hybridná verzia kvalifikácie, no neprešla. Hovorilo sa o zachovaní dvoch eliminačných častí a o Q3 podľa doterajšieho vzoru. Ak dopadne sobota podobne ako v Austrálii, tak nie je vylúčený ani krok týmto smerom.

V Melbourne bol kritický aj Bernie Ecclestone, ktorý zdôraznil, že nová kvalifikácia je o ničom. Napokon však ani on nechce konať uponáhlane a je pripravený dať jej ďalšiu šancu.

Dodajme, že okamžitú zmenu nie je ľahké odsúhlasiť. Musí prejsť cez Strategickú skupinu F1, kde majú tímy šesť hlasov, ale šesť hlasov má aj Ecclestone a FOM, ako aj Jean Todt a FIA. Práve tu to muselo uviaznuť.

Doplnené:

Informáciu krátko po 17.00 h potvrdil aj Motorsport.com. Podľa tohto zdroja sa nenašla jednohlasná zhoda, ktorá je v tejto fáze sezóny potrebná pre odsúhlasenie akejkoľvek okamžitej zmeny.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Zápas sa hodnotí ťažko. Totálne sme zbabrali úvod. V prvej tretine sme inkasovali päť gólov a potom sa už hrá veľmi ťažko,“ hľadal správne slová obranca Popradu Mário Kurali
„Padli sme na dno, verím, že sa z neho odrazíme. Keď začneme dávať góly, prídu aj výsledky,“ verí skúsený útočník Kamil Brabenec
"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City