Di Grassi sa čuduje, prečo F1 nestaví na kompletne krytý kokpit
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 29. March 2016, 08:38

Lucas di Grassi strávil vo Formule 1 sezónu 2010, kedy pôsobil u nováčika Virgin Racing, z ktorého je dnes už Manor Racing. V súčasnosti ho registrujeme v sérii WEC a v jednom z aktuálnych rozhovorov sa zamyslel nad zakrytím kokpitu v kráľovskej motoristickej triede. Vo svojom aute ho má uzatvorený a nerobí mu to žiadny problém.

"Z môjho pohľadu je optimálnym riešením kompletné zakrytie," povedal Brazílčan pre Motorsport.com. "Práve preto majú autá LMP kompletné kryty. Predtým boli otvorené, ale súťaženie bolo čoraz náročnejšie a objavila sa potreba vyššej efektívnosti. Takto je to lepšie zo všetkých pohľadov, aj zo stránky aerodynamiky."

"Podľa mňa je to tak, že monoposty F1 už teraz vyzerajú staromódne a všetky sú rovnaké. Vždy skúšajú len polovičaté koncepty, napríklad ten s nosom: keď prišli s čudnými riešeniami a dopadlo to tak, že Caterham vyzeral ako vysávač," usmial sa di Grassi.

Takéto "polovičaté" riešenie je podľa neho aj toto aktuálne s krytom kokpitu. "Spravia to a potom uvidia, že je to o ničom. Obávajú sa pustiť do niečoho naplno a kompletne to zmeniť, tak radšej spravia niečo polovičato a uvidia. V F1 som takýchto riešení videl už veľa. Napríklad aj väčšie predné krídlo v roku 2009, ktoré bolo možné nastavovať. Aj toto bolo biedne riešenie."

Di Grassi si myslí, že úplné prekrytie kokpitu by napomohlo jednak bezpečnosti, ale jednak aj výkonu. "Z môjho pohľadu je dôležité, aby tí, ktorí robia pravidlá, stanovili jasný smer a inžinierov potom nechali odvádzať si svoju prácu," skonštatoval 31-ročný pretekár zo Sao Paula. "Ja sám som fanúšik modernizácie. Veľmi sa mi páčilo to, čo navrhol McLaren i čo navrhol Red Bull v roku 2010. Toto je podľa mňa ďalší krok, ktorý by mal šport spraviť."

Iný názor na zakrývanie kokpitov má Roger Penske, ktorý so svojimi tímami pôsobí v severoamerických súťažiach. "Chcem, aby boli autá čo najbezpečnejšie, ale videl som aj to, ako bol Helio (Castroneves, pozn. red.) počas testov v Richmonde dole hlavou. Takto by z auta nedokázal vyliezť a tiekol na neho benzín. Stačila iskra a vzbĺklo by to. Okrem toho keď máme takýto kryt, ako by sme ho udržali čistým? Výhľad by nebol rovnako dobrý," upozornil Penske.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
V Severnej Amerike bežná prax, na Slovensku novinka. V Poprade sa rozhodli doplniť základ svojho tímu pre nové sezóny o hokejistov, ktorých vyselektuje predsezónny skúšobný kemp. Záujem o pôsobenie v tíme Kamzíkov prekonal očakávania.
"Niekedy musí nastať aj obmena kádra, takže uvidíme ako to bude šliapať v príprave a podľa toho sa rozhodneme kto zostane a kto odíde z hráčov na skúške, respektíve z našich odchovancov," uviedol Turek
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Trenčín hrá s Legiou nerozhodne
AS Trenčín - Legia Varšava 0:0 v prvom polčase
foto
Kouč Spartaka Karhan vidí rezervy v defenzíve Austrie Viedeň
"Určite je fajn, keď sa mužstvu darí. Na začiatku prípravy som chalanom povedal, že budem len rád, ak budem mať takéto problémy pri výbere hráčov," uviedol Karhan
foto
De Marco z Michaloviec na skúške v Levante, Sabler a Šmehyl posilnili Myjavu
Prestupové špekulácie dňa (streda, 27. júl 2016)
foto
VIDEO: Netradičná tlačovka, Poliaci rozumeli skôr Trenčanom než prekladateľovi!
"Stalo sa. Treba to brať pozitívne, aspoň sa trochu uvoľnila atmosféra. Veríme, že dnes to pre nás dopadne dobre, a to nie len na tlačovke," okomentoval situáciu PR manažér AS Trenčín Martin Galajda
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City