Di Grassi sa čuduje, prečo F1 nestaví na kompletne krytý kokpit
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 29. March 2016, 08:38

Lucas di Grassi strávil vo Formule 1 sezónu 2010, kedy pôsobil u nováčika Virgin Racing, z ktorého je dnes už Manor Racing. V súčasnosti ho registrujeme v sérii WEC a v jednom z aktuálnych rozhovorov sa zamyslel nad zakrytím kokpitu v kráľovskej motoristickej triede. Vo svojom aute ho má uzatvorený a nerobí mu to žiadny problém.

"Z môjho pohľadu je optimálnym riešením kompletné zakrytie," povedal Brazílčan pre Motorsport.com. "Práve preto majú autá LMP kompletné kryty. Predtým boli otvorené, ale súťaženie bolo čoraz náročnejšie a objavila sa potreba vyššej efektívnosti. Takto je to lepšie zo všetkých pohľadov, aj zo stránky aerodynamiky."

"Podľa mňa je to tak, že monoposty F1 už teraz vyzerajú staromódne a všetky sú rovnaké. Vždy skúšajú len polovičaté koncepty, napríklad ten s nosom: keď prišli s čudnými riešeniami a dopadlo to tak, že Caterham vyzeral ako vysávač," usmial sa di Grassi.

Takéto "polovičaté" riešenie je podľa neho aj toto aktuálne s krytom kokpitu. "Spravia to a potom uvidia, že je to o ničom. Obávajú sa pustiť do niečoho naplno a kompletne to zmeniť, tak radšej spravia niečo polovičato a uvidia. V F1 som takýchto riešení videl už veľa. Napríklad aj väčšie predné krídlo v roku 2009, ktoré bolo možné nastavovať. Aj toto bolo biedne riešenie."

Di Grassi si myslí, že úplné prekrytie kokpitu by napomohlo jednak bezpečnosti, ale jednak aj výkonu. "Z môjho pohľadu je dôležité, aby tí, ktorí robia pravidlá, stanovili jasný smer a inžinierov potom nechali odvádzať si svoju prácu," skonštatoval 31-ročný pretekár zo Sao Paula. "Ja sám som fanúšik modernizácie. Veľmi sa mi páčilo to, čo navrhol McLaren i čo navrhol Red Bull v roku 2010. Toto je podľa mňa ďalší krok, ktorý by mal šport spraviť."

Iný názor na zakrývanie kokpitov má Roger Penske, ktorý so svojimi tímami pôsobí v severoamerických súťažiach. "Chcem, aby boli autá čo najbezpečnejšie, ale videl som aj to, ako bol Helio (Castroneves, pozn. red.) počas testov v Richmonde dole hlavou. Takto by z auta nedokázal vyliezť a tiekol na neho benzín. Stačila iskra a vzbĺklo by to. Okrem toho keď máme takýto kryt, ako by sme ho udržali čistým? Výhľad by nebol rovnako dobrý," upozornil Penske.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Tomáš Tatar: "Je to paráda. Neviem to poriadne opísať. Celý čas sme si verili, bojovali jeden za druhého. Kolektív v kabíne je skutočne skvelý. Postúpili sme do finále a zavreli ústa tým, ktorí nám nepriali "
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
Hneď od úvodného buly mohli diváci na štadióne sledovať zaujímavý hokej dvoch nováčikov Tipsport Ligy. V prvej minúte mal obrovskú šancu hosťujúci Paulovič, ktorý sa rútil sám na domáceho brankára
Kanadskí hokejisti postúpili do finále Svetového pohára v Toronte. V noci na nedeľu potvrdili úlohu najväčšieho favorita turnaja a v dramatickom prvom semifinále vyradili Rusko po triumfe 5:3.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
„Železiari“ sfúkli Liptákov z ihriska, čaká ich najťažší test (video, foto)
"Čaká nás mesiac na ihriskách súperov, potom doma privítame majstra. Bude to veľmi namáhavé. Veľká skúška, ale ja verím, že sa budeme tešiť aj po zápasoch vonku," burcuje do boja kormidelník Marek Fabuľa
foto
Ukážková dráma v Michalovciach, bod nechcel ani jeden (video)
"Je to najkrajší pocit, keď strelíte víťazný gól v nadstavenom čase. Super. Zaslúžili sme si to, o to viac, že sme hrali pred domácimi fanúšikmi, ktorí boli fantastickí," neskrýval radosť Oliver Podhorin
foto
Hnev Ronalda, podpora matky (video)
“V utorok hráme opäť a Ronaldo si tiež musí občas oddychnúť. To bol jediný dôvod, pretože hral dobre. Nechal som ho uvažovať nad utorňajším zápasom,“ argumentoval francúzsky kormidelník
foto
Keby mohol rozhodca striedať... (video)
„Aj rozhodca má právo na zlý deň. Keby to bolo možné, ja by som ho vystriedal možno v piatej minúte, Miro Mentel v ôsmej,“ povedal po zápase Karhan
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City