Di Grassi sa čuduje, prečo F1 nestaví na kompletne krytý kokpit
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 29. March 2016, 08:38

Lucas di Grassi strávil vo Formule 1 sezónu 2010, kedy pôsobil u nováčika Virgin Racing, z ktorého je dnes už Manor Racing. V súčasnosti ho registrujeme v sérii WEC a v jednom z aktuálnych rozhovorov sa zamyslel nad zakrytím kokpitu v kráľovskej motoristickej triede. Vo svojom aute ho má uzatvorený a nerobí mu to žiadny problém.

"Z môjho pohľadu je optimálnym riešením kompletné zakrytie," povedal Brazílčan pre Motorsport.com. "Práve preto majú autá LMP kompletné kryty. Predtým boli otvorené, ale súťaženie bolo čoraz náročnejšie a objavila sa potreba vyššej efektívnosti. Takto je to lepšie zo všetkých pohľadov, aj zo stránky aerodynamiky."

"Podľa mňa je to tak, že monoposty F1 už teraz vyzerajú staromódne a všetky sú rovnaké. Vždy skúšajú len polovičaté koncepty, napríklad ten s nosom: keď prišli s čudnými riešeniami a dopadlo to tak, že Caterham vyzeral ako vysávač," usmial sa di Grassi.

Takéto "polovičaté" riešenie je podľa neho aj toto aktuálne s krytom kokpitu. "Spravia to a potom uvidia, že je to o ničom. Obávajú sa pustiť do niečoho naplno a kompletne to zmeniť, tak radšej spravia niečo polovičato a uvidia. V F1 som takýchto riešení videl už veľa. Napríklad aj väčšie predné krídlo v roku 2009, ktoré bolo možné nastavovať. Aj toto bolo biedne riešenie."

Di Grassi si myslí, že úplné prekrytie kokpitu by napomohlo jednak bezpečnosti, ale jednak aj výkonu. "Z môjho pohľadu je dôležité, aby tí, ktorí robia pravidlá, stanovili jasný smer a inžinierov potom nechali odvádzať si svoju prácu," skonštatoval 31-ročný pretekár zo Sao Paula. "Ja sám som fanúšik modernizácie. Veľmi sa mi páčilo to, čo navrhol McLaren i čo navrhol Red Bull v roku 2010. Toto je podľa mňa ďalší krok, ktorý by mal šport spraviť."

Iný názor na zakrývanie kokpitov má Roger Penske, ktorý so svojimi tímami pôsobí v severoamerických súťažiach. "Chcem, aby boli autá čo najbezpečnejšie, ale videl som aj to, ako bol Helio (Castroneves, pozn. red.) počas testov v Richmonde dole hlavou. Takto by z auta nedokázal vyliezť a tiekol na neho benzín. Stačila iskra a vzbĺklo by to. Okrem toho keď máme takýto kryt, ako by sme ho udržali čistým? Výhľad by nebol rovnako dobrý," upozornil Penske.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City