Di Grassi sa čuduje, prečo F1 nestaví na kompletne krytý kokpit
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 29. March 2016, 08:38

Lucas di Grassi strávil vo Formule 1 sezónu 2010, kedy pôsobil u nováčika Virgin Racing, z ktorého je dnes už Manor Racing. V súčasnosti ho registrujeme v sérii WEC a v jednom z aktuálnych rozhovorov sa zamyslel nad zakrytím kokpitu v kráľovskej motoristickej triede. Vo svojom aute ho má uzatvorený a nerobí mu to žiadny problém.

"Z môjho pohľadu je optimálnym riešením kompletné zakrytie," povedal Brazílčan pre Motorsport.com. "Práve preto majú autá LMP kompletné kryty. Predtým boli otvorené, ale súťaženie bolo čoraz náročnejšie a objavila sa potreba vyššej efektívnosti. Takto je to lepšie zo všetkých pohľadov, aj zo stránky aerodynamiky."

"Podľa mňa je to tak, že monoposty F1 už teraz vyzerajú staromódne a všetky sú rovnaké. Vždy skúšajú len polovičaté koncepty, napríklad ten s nosom: keď prišli s čudnými riešeniami a dopadlo to tak, že Caterham vyzeral ako vysávač," usmial sa di Grassi.

Takéto "polovičaté" riešenie je podľa neho aj toto aktuálne s krytom kokpitu. "Spravia to a potom uvidia, že je to o ničom. Obávajú sa pustiť do niečoho naplno a kompletne to zmeniť, tak radšej spravia niečo polovičato a uvidia. V F1 som takýchto riešení videl už veľa. Napríklad aj väčšie predné krídlo v roku 2009, ktoré bolo možné nastavovať. Aj toto bolo biedne riešenie."

Di Grassi si myslí, že úplné prekrytie kokpitu by napomohlo jednak bezpečnosti, ale jednak aj výkonu. "Z môjho pohľadu je dôležité, aby tí, ktorí robia pravidlá, stanovili jasný smer a inžinierov potom nechali odvádzať si svoju prácu," skonštatoval 31-ročný pretekár zo Sao Paula. "Ja sám som fanúšik modernizácie. Veľmi sa mi páčilo to, čo navrhol McLaren i čo navrhol Red Bull v roku 2010. Toto je podľa mňa ďalší krok, ktorý by mal šport spraviť."

Iný názor na zakrývanie kokpitov má Roger Penske, ktorý so svojimi tímami pôsobí v severoamerických súťažiach. "Chcem, aby boli autá čo najbezpečnejšie, ale videl som aj to, ako bol Helio (Castroneves, pozn. red.) počas testov v Richmonde dole hlavou. Takto by z auta nedokázal vyliezť a tiekol na neho benzín. Stačila iskra a vzbĺklo by to. Okrem toho keď máme takýto kryt, ako by sme ho udržali čistým? Výhľad by nebol rovnako dobrý," upozornil Penske.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Andrej Kmeč: "Bolo vidieť na chalanoch, že mali chuť. Chceli pred domácimi divákmi vybojovať prvé víťazstvo v Lige majstrov"
"Toto je môj, dá sa povedať, že odrazový mostík do sveta. Je veľmi pekné a milé od vedenia a trénerov, že mi ponúkajú nejakú zmluvu. Ja by som veľmi rád pomohol hráčom Popradu, ale vidím to tak, že pôjdem niekam na sever,“ povedal
„Mal som ponuky aj z Čiech, kde som mohol ostať. Množstvo ponúk som mal aj zo Slovenska,“ povedal v rozhovore pre HOKEJ.sk krídelník Tomáš Sýkora
"U Hudáčkovcov je svadba každý rok a do Harichoviec tak jazdím pravidelne," rozosmial sa sympatický český obranca Petr Zámorský. "Už som tam skoro ako doma. Dokonca už rozumiem aj východniarskemu nárečiu."
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V najväčšom slovenskom derby gól nepadol, zápas ozdobili trnavskí fanúšikovia (video)
Miroslav Karhan: "Súperovi sme darovali prvý polčas. V druhom dejstve sme mali viac z hry, duelu chýbali góly, lebo šance boli na oboch stranách"
foto
Podbrezová v závere zachraňovala zápas, ViOn si vezie domov bod (video)
Marek Fabuľa: "Hráči išli na maximum, predviedli poctivú robotu, ale súper dokázal využívať každú chybu. Hráčom nič nemôžem vyčítať"
foto
Ružomberok nedal Michalovciam žiadnu šancu (video)
Norbert Hrnčár: "Druhý polčas sme to rozbehali, okrem pekných gólov mužstvo malo ešte veľa dobrých šancí. Z víťazstva máme radosť"
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City