Mercedes to v Bahrajne vidí na ďalšiu kvalifikačnú blamáž a na tuhý boj s Ferrari
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 29. March 2016, 15:14

V priebehu minulého týždňa sme sa dozvedeli o tom, že nevydarený kvalifikačný pokus sa bude realizovať aj druhýkrát. Nový formát ukázal viacero mínusov, no kompetentní nechcú konať unáhlene a všetko hneď zrušiť. Novinku si chcú preveriť aj druhýkrát a uvidí sa, či potom príde k zmene.

"Po nie práve úchvatnej premiére v Austrálii uvidíme počas tohto víkendu pokračovanie nového kvalifikačného systému," pripomenul športový šéf Mercedesu Toto Wolff v tímovom preview pred Veľkou cenou Bahrajnu. "Stajne sa pritom v nedeľu v Melbourne na názore jednohlasne zhodli - a nebol to veru pozitívny názor. Touto zmenou sme nenašli správny formát a ťažko si predstaviť, ako by to mohlo byť pre fanúšikov počas tohto víkendu v Bahrajne zábavnejšie."

"Šport túto záležitosť naďalej skúma a treba všetko dobre premyslieť, aby sme spravili koordinované a inteligentné kroky smerom vpred. Fanúšikovia chcú vyrovnané súťaženie a formát, ktorému rozumejú. Chcú boje najlepších jazdcov a áut sveta - v tomto poradí. Ľuďom na tribúnach a pri obrazovkách po celom svete by sme mali byť schopní dodať to," skonštatoval Rakúšan.

Toto však nie je jediná téma, o ktorej sa v poslednej dobe často hovorí. Uvažuje sa aj o pravidlách pre rok 2017, ktoré by sa mali postarať o atraktívnejšie súťaženie. Vrcholní predstavitelia F1 však hovoria o zosilnení prítlaku a je viac ako zrejmé, že toto vyššiu atraktivitu neprinesie. Dnes sa s takýmto problémom boria už aj v IndyCar.

"Nie je našou úlohou prichádzať s nápadmi a všetci máme napokon iné názory," zamyslel sa Lewis Hamilton. "Ja osobne si ale myslím, že potrebujeme viac mechanického gripu a menej aerodynamického 'víru' vychádzajúceho z áut, aby sme sa k súperom dokázali priblížiť a predbehnúť ich. Keď nám dáte päť sekúnd na kolo vďaka aerodynamike, nič sa nezmení - akurát tak pôjdeme rýchlejšie. Hovorím to ako človek, ktorý miluje tento šport a miluje pretekanie sa. Nemám všetky odpovede, ale viem, že vykonávané zmeny sa nepostarajú o lepší pretekársky šport."

Zaujímavé súťaženie ale môžeme vidieť už aj v tomto roku a Hamilton si dobre uvedomuje silu Ferrari: "Prídu víkendy, kedy ich o niekoľko sekúnd porazíme. Prídu ale aj také, v ktorých to bude koleso na koleso a uvidíme aj preteky, v ktorých môžu byť pred nami. Momentálne nič nevieme a práve to je vzrušujúce."

Nico Rosberg to vidí podobne a pripomenul, že Ferrari bolo v Melbourne "skutočnou hrozbou". Jeho tím vraj čaká veľký boj. "Mierne to sťažili aj nové rádiové pravidlá. Takto je to dosť náročné, ale pre mňa je to správny smer. Jazdci majú viac zodpovednosti," vyjadril sa Rosberg. "Dôležité je však to, či to chcú vidieť aj fanúšikovia. Musíme ich počúvať."

Wolff pripomenul aj skutočnosť, že Mercedesu v Melbourne nevyšli štarty. "Bahrajn je navyše okruh, ktorý by mal sedieť Ferrari, takže očakávame ešte menšie rozdiely a veľkú vyrovnanosť," dodal vedúci predstaviteľ majstrovskej stajne.

"Veľkým pozitívom Melbourne bolo to, ako dobre prispeli nové pneumatikové pravidlá k strategickej variabilite," pridal pár slov technický šéf Mercedesu Paddy Lowe. "Očakávame, že v Bahrajne to bude rovnaké. Počas oboch rokov súťaženia za súmraku sme v Bahrajne videli v celom poli vyrovnané boje. Tešíme sa na to, že snáď aj teraz fanúšikom ponúkneme spektakulárny večer."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
"Zachytal som si veru poriadne, ale so šťastím sme ten krehký náskok ubránili. Škoda vylúčení zo záveru zápasu. Tam nás poriadne zavreli a lietalo to tam z jednej i druhej strany," hovorí Jan Chábera
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Šláger v Dortmunde, domáca premiéra Leicestru (video)
"Zápas s Realom bude mať špeciálny náboj. Proti Freiburgu mi fanúšikovia pripravili krásne privítanie a vyprevadili ma z ihriska búrlivým potleskom. Rád by som sa im teraz odvďačil gólom do siete obhajcu titulu," povedal Götze
foto
Defenzívne opory "šošonov" podstúpili operáciu, zranenia sú vážne
"Čakalo sa, že sadra by mohla ísť dole po dvoch týždňoch, teraz však bude Viktorova ľavačka v sadre minimálne šesť týždňov," prezradil rehabilitačno-kondičný tréner Milan Ťapay
foto
Ďuriša teší rozšírenie spolupráce s Bakošom do reprezentácie
"Dva roky som nebol v národnom tíme. V klube sa snažím podávať čo najlepšie výkony a slovenskú reprezentáciu podporujem," vravel 33-ročný Bakoš po stretnutí Európskej ligy s AS Rím, v ktorom skóroval
foto
Kozák v nominácii vymenil útočníkov, vrátil sa Weiss
"Veľa som premýšľal o zápase s Anglickom. Keď som robil analýzu duelu, prišiel som k záveru, že ak by sme všetci pre to urobili maximum, tak - som vnútorne presvedčený - by sme boli úspešnejší," povedal tréner Kozák
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 40 ms. :: Country :: Region :: City