Renault je za zrušenie palivového limitu sto kilogramov na preteky
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 30. March 2016, 08:30

Už viackrát sa hovorilo o tom, že keď chceme v športe rýchlejšie autá, stačí spraviť jedinú vec: zrušiť obmedzenia týkajúce sa paliva, ktoré sú stanovené na sto kilogramov na preteky a z prietokového hľadiska na maximálne sto kilogramov na hodinu pochopiteľne prepočítaných na daný krátky okamih. Podľa výkonného riaditeľa Renaultu Cyrila Abiteboula skôr spomínaná skutočnosť ničí pozitívne správy, ktoré by inak šport mohol vysielať. Navrhuje teda zrušenie celkového obmedzenia množstva paliva na sto kilogramov na trvanie veľkej ceny. Ak niekto chce, tak podľa neho môže mať aj väčšiu nádrž a fungovať inak.

"Som veľký fanúšik toho, aby Formula 1 ostala Formulou 1," zdôraznil Abiteboul v rozhovore pre Autosport. "Nemôžeme sa nakláňať smerom k vytrvalostným šampionátom. Jedna z vecí, ktorá Formule 1 spôsobuje nebezpečenstvo, prípadne pre ňu môže byť hrozbou, je tá, že sa pokúšame kombinovať F1 a vytrvalosť."

"Vytrvalosť je pritom o efektívnosti, výdrži a schopnosti bez problémov zvládnuť veľmi dlhé vzdialenosti. F1 je o krátkych pretekoch, v ktorých by sme zvyčajne mali byť schopní neprestajne útočiť a ísť naplno. Treba ale povedať, že aj v ére V8 išlo o určitý palivový manažment. Bola to súčasť taktiky a snahy maximalizovať či optimalizovať dosahované časy počas trvania pretekov z hľadiska tímovej stratégie. Vždy to bolo súčasťou F1 - a aj bez nejakého typu obmedzenia množstva paliva. Ja by som teda pravidlá týkajúce sa množstva paliva kompletne odstránil," navrhol Francúz.

Takto by sme mohli dospieť k tomu, že jazdci by na to vedeli šliapať častejšie a dlhodobejšie. Netrápili by ich problémy s toľko kritizovanými módmi šetrenia paliva ako napríklad technikou "lift and coast". "Ak by sme pravidlá odstránili, športu by sme odobrali aj celú negativitu spojenú s vysielanou správou týkajúcej sa novej technológie, čo je fantastické. Odviedli sme predsa úžasnú prácu."

"Z hľadiska motorov, ktoré využívame, by sme za zavedenú technológiu mali mimoriadne rešpektovať všetkých výrobcov - hlavne Mercedes. A aj za zníženie spotreby paliva o tridsať až štyridsať percent. Toto je jednoducho úžasné, ale vysielanie fantastickej správy ničí skutočnosť, že máme palivový limit. Ľudia si potom myslia, že je to len o šetrení paliva," skonštatoval Abiteboul.

Abiteboul si však myslí, že obmedzenie prietoku paliva je dôležité a malo by platiť aj naďalej. "Treba sa postarať o to, aby nikto nevytváral umelé cesty využívania elektrických motorov spaľovaním paliva. Toto by sa postaralo o totálny opak správy, ktorú vysielame. Prietok paliva je dostatočný, ale nepotrebujeme limit na celkové množstvo paliva," povedal odborník Renaultu, ktorý vyjadril vieru, že v tomto smere sa podarí dosiahnuť konsenzus.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
Prvú vážnejšiu príležitosť Bratislavčanov i celého zápasu mal Valský, ale Taylor v domácej bránke bol pozorný. Potom sa do šance prebojoval aj Nedorost, ani on však neotvoril skóre. Na opačnom konci zahrozil Perkovich
"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City