Renault je za zrušenie palivového limitu sto kilogramov na preteky
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 30. March 2016, 08:30

Už viackrát sa hovorilo o tom, že keď chceme v športe rýchlejšie autá, stačí spraviť jedinú vec: zrušiť obmedzenia týkajúce sa paliva, ktoré sú stanovené na sto kilogramov na preteky a z prietokového hľadiska na maximálne sto kilogramov na hodinu pochopiteľne prepočítaných na daný krátky okamih. Podľa výkonného riaditeľa Renaultu Cyrila Abiteboula skôr spomínaná skutočnosť ničí pozitívne správy, ktoré by inak šport mohol vysielať. Navrhuje teda zrušenie celkového obmedzenia množstva paliva na sto kilogramov na trvanie veľkej ceny. Ak niekto chce, tak podľa neho môže mať aj väčšiu nádrž a fungovať inak.

"Som veľký fanúšik toho, aby Formula 1 ostala Formulou 1," zdôraznil Abiteboul v rozhovore pre Autosport. "Nemôžeme sa nakláňať smerom k vytrvalostným šampionátom. Jedna z vecí, ktorá Formule 1 spôsobuje nebezpečenstvo, prípadne pre ňu môže byť hrozbou, je tá, že sa pokúšame kombinovať F1 a vytrvalosť."

"Vytrvalosť je pritom o efektívnosti, výdrži a schopnosti bez problémov zvládnuť veľmi dlhé vzdialenosti. F1 je o krátkych pretekoch, v ktorých by sme zvyčajne mali byť schopní neprestajne útočiť a ísť naplno. Treba ale povedať, že aj v ére V8 išlo o určitý palivový manažment. Bola to súčasť taktiky a snahy maximalizovať či optimalizovať dosahované časy počas trvania pretekov z hľadiska tímovej stratégie. Vždy to bolo súčasťou F1 - a aj bez nejakého typu obmedzenia množstva paliva. Ja by som teda pravidlá týkajúce sa množstva paliva kompletne odstránil," navrhol Francúz.

Takto by sme mohli dospieť k tomu, že jazdci by na to vedeli šliapať častejšie a dlhodobejšie. Netrápili by ich problémy s toľko kritizovanými módmi šetrenia paliva ako napríklad technikou "lift and coast". "Ak by sme pravidlá odstránili, športu by sme odobrali aj celú negativitu spojenú s vysielanou správou týkajúcej sa novej technológie, čo je fantastické. Odviedli sme predsa úžasnú prácu."

"Z hľadiska motorov, ktoré využívame, by sme za zavedenú technológiu mali mimoriadne rešpektovať všetkých výrobcov - hlavne Mercedes. A aj za zníženie spotreby paliva o tridsať až štyridsať percent. Toto je jednoducho úžasné, ale vysielanie fantastickej správy ničí skutočnosť, že máme palivový limit. Ľudia si potom myslia, že je to len o šetrení paliva," skonštatoval Abiteboul.

Abiteboul si však myslí, že obmedzenie prietoku paliva je dôležité a malo by platiť aj naďalej. "Treba sa postarať o to, aby nikto nevytváral umelé cesty využívania elektrických motorov spaľovaním paliva. Toto by sa postaralo o totálny opak správy, ktorú vysielame. Prietok paliva je dostatočný, ale nepotrebujeme limit na celkové množstvo paliva," povedal odborník Renaultu, ktorý vyjadril vieru, že v tomto smere sa podarí dosiahnuť konsenzus.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Ja som sa už v minulosti vyjadril, že kariéru dokončím v Poprade, čiže týmto podpisom sa žiadne prekvapenie nekonalo," uviedol Kroták
Cestou angažovania zámorských hráčov do najvyššej domácej súťaže sa vybrala už aj Dukla Trenčín.
Nováčik hokejovej Tipsport ligy HC Nové Zámky vykročil do letnej prípravy na historicky prvú sezónu medzi slovenskou elitou.
Tohtoročná dovolenka pri mori bola pre útočníka Martina Belluša príjemnejšia, než kedykoľvek predtým. Chvíle na lehátku totiž trávil s čistou hlavou a vedomím, že v novej sezóne ho čaká Amerika.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V derby gól nepadol, Prešov si pripísal prvý bod (video)
Stanislav Varga: "Žiaľ, chýbal tomu gól, my sme ho síce dosiahli, no neplatil a debata o tom v tejto chvíli prislúcha niekomu inému"
foto
Slovan zdolal ViOn, ten je zatiaľ bez bodu (video)
Nikodimos Papavasiliou: "Som hrdý, ako sa zverenci dokázali pozviechať. Ukázali sme tímový duch a všetko potrebné na triumf. Musíme si zachovať víťaznú mentalitu"
foto
Spartak porazil DAC, víťazný gól strelil z penalty Paukner (video)
Miroslav Karhan: "Po chybe sme dostali gól, no potom sme výsledok otočili a škoda, že v druhom polčase sme nepridali tretí gól"
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 410 ms. :: Country :: Region :: City