Renault je za zrušenie palivového limitu sto kilogramov na preteky
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 30. March 2016, 08:30

Už viackrát sa hovorilo o tom, že keď chceme v športe rýchlejšie autá, stačí spraviť jedinú vec: zrušiť obmedzenia týkajúce sa paliva, ktoré sú stanovené na sto kilogramov na preteky a z prietokového hľadiska na maximálne sto kilogramov na hodinu pochopiteľne prepočítaných na daný krátky okamih. Podľa výkonného riaditeľa Renaultu Cyrila Abiteboula skôr spomínaná skutočnosť ničí pozitívne správy, ktoré by inak šport mohol vysielať. Navrhuje teda zrušenie celkového obmedzenia množstva paliva na sto kilogramov na trvanie veľkej ceny. Ak niekto chce, tak podľa neho môže mať aj väčšiu nádrž a fungovať inak.

"Som veľký fanúšik toho, aby Formula 1 ostala Formulou 1," zdôraznil Abiteboul v rozhovore pre Autosport. "Nemôžeme sa nakláňať smerom k vytrvalostným šampionátom. Jedna z vecí, ktorá Formule 1 spôsobuje nebezpečenstvo, prípadne pre ňu môže byť hrozbou, je tá, že sa pokúšame kombinovať F1 a vytrvalosť."

"Vytrvalosť je pritom o efektívnosti, výdrži a schopnosti bez problémov zvládnuť veľmi dlhé vzdialenosti. F1 je o krátkych pretekoch, v ktorých by sme zvyčajne mali byť schopní neprestajne útočiť a ísť naplno. Treba ale povedať, že aj v ére V8 išlo o určitý palivový manažment. Bola to súčasť taktiky a snahy maximalizovať či optimalizovať dosahované časy počas trvania pretekov z hľadiska tímovej stratégie. Vždy to bolo súčasťou F1 - a aj bez nejakého typu obmedzenia množstva paliva. Ja by som teda pravidlá týkajúce sa množstva paliva kompletne odstránil," navrhol Francúz.

Takto by sme mohli dospieť k tomu, že jazdci by na to vedeli šliapať častejšie a dlhodobejšie. Netrápili by ich problémy s toľko kritizovanými módmi šetrenia paliva ako napríklad technikou "lift and coast". "Ak by sme pravidlá odstránili, športu by sme odobrali aj celú negativitu spojenú s vysielanou správou týkajúcej sa novej technológie, čo je fantastické. Odviedli sme predsa úžasnú prácu."

"Z hľadiska motorov, ktoré využívame, by sme za zavedenú technológiu mali mimoriadne rešpektovať všetkých výrobcov - hlavne Mercedes. A aj za zníženie spotreby paliva o tridsať až štyridsať percent. Toto je jednoducho úžasné, ale vysielanie fantastickej správy ničí skutočnosť, že máme palivový limit. Ľudia si potom myslia, že je to len o šetrení paliva," skonštatoval Abiteboul.

Abiteboul si však myslí, že obmedzenie prietoku paliva je dôležité a malo by platiť aj naďalej. "Treba sa postarať o to, aby nikto nevytváral umelé cesty využívania elektrických motorov spaľovaním paliva. Toto by sa postaralo o totálny opak správy, ktorú vysielame. Prietok paliva je dostatočný, ale nepotrebujeme limit na celkové množstvo paliva," povedal odborník Renaultu, ktorý vyjadril vieru, že v tomto smere sa podarí dosiahnuť konsenzus.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Počas prestávky sme preorganizovali spôsob napádania, spôsob obrany stredného pásma a ako hovorí výsledok, prinieslo to efekt," hodnotil Čada
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
"Z pôvodne piatich nominovaných sparťanov nám Pražania uvoľnili dvoch hráčov, Liberec pre maródku neuvoľnil ďalších dvoch a trojica Luža, Hlinka a Zigo odcestovala na prvý trip v sezóne so Slovanom," vysvetlil Švehla
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Gól Ďuriša nenaštartoval Plzeň za postupom, Porto vyradilo AS Rím (video)
Výsledky utorkových druhých zápasov play off LM 2016/2017
foto
Štadión bude, cieľom je vytvoriť sebestačný klub, odkazuje La Ling
"Cieľom je hrať dobrý futbal a baviť fanúšikov. Fanúšikov, ktorí stoja pri nás, keď vyhrávate, ale aj keď prichádzajú prehry. Musíme stáť nohami pevne na zemi, musíme byť stále realistami," hovorí La Ling
foto
Nadupaná "dvadsaťjednotka", v septembri proti Nemecku a Cypru
Reprezentačnú "dvadsaťjednotku" čaká finiš kvalifikácie na záverečný turnaj ME 2017, kam sa môže priamo prebojovať, ak zvíťazí vo svojej ôsmej kvalifikačnej skupine
foto
Na Anglicko aj s Holúbkom, Považancom či Kubíkom, Stoch skončil
Stochovi som poskytol veľa priestoru, boli s ním ťažkosti, ale pomohol nám a uznávam ho ako futbalistu. Po ME 2016 však prišla jedna situácia, pre ktorú si s ním neviem predstaviť pokračovanie spolupráce," povedal Kozák
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City