Räikkönena hnevá tilkeovský trend
zdroj foto: Scuderia Ferrari

Räikkönena hnevá tilkeovský trend

4.1.2016

"V zásade je to tak, že keď ideme na nové miesto, tak vieme, čo môžeme očakávať. Všetky okruhy vyzerajú rovnako," zdôraznil pretekár Ferrari.

Kimi Räikkönen pôsobí v F1 od roku 2001, kedy bola Formula 1 ešte sčasti iná. Mnoho okruhov bolo síce rovnakých ako dnes, ale zďaleka neboli upravené tak, ako sú v súčasnosti. Nie všetky mali také obrovské výbehové zóny, mimo trate bol štrk alebo tráva a nie asfalt. No a navyše takmer všetky mali svojho ducha a svoju jedinečnosť.

Niekoľko z týchto tratí tu ostalo aj po rokoch: Monako je rovnaké, Spa a Suzuka sa za tú dobu tiež výrazne nezmenili, Monza takisto. Silverstone sa ale dočkalo výrazných úprav, na Nürburgringu sa v tomto roku vôbec nejazdilo, Imola za tie roky z kalendára vypadla, francúzsky Magny-Cours či americký Indianapolis takisto. Na ich miesta pritom prišli okruhy naprojektované Hermannom Tilkem.

Jazdí sa už aj v Číne, Bahrajne, Singapure, Rusku či v Abú Zabí, nový je americký Austin, do kalendára medzitým pribudli aj Valencia, Istanbul, Dillí či Jeongam, aj keď tieto trate už v súčasnosti v zozname pretekov nefigurujú. "Musíme ísť tam, kde si to môžu dovoliť zaplatiť," otvorene konštatuje Bernie Ecclestone.

Räikkönenovi sa ale tento trend nepozdáva. "Je to o tom, že všetky nové miesta sú si dosť podobné a nadizajnoval ich rovnaký človek," posťažoval sa majster sveta z roku 2007 v rozhovore pre Turun Sanomat. "Nehovorím, že to nie sú dobré okruhy, ale sú si viac-menej podobné."

{+T95765}

Iceman však pomenoval aj výnimku, ktorou bol podľa neho spomínaný Istanbul Park v Turecku. Ten však už v kalendári nie je. Z ostatných tratí, ktoré vypadli, Kimimu chýba Francúzsko. "Magny Cours som mal veľmi rád. Vždy tam bola skvelá atmosféra a bolo to vyzývavé. Trať bola celkom iná a v jej okolí nebol zbytočný ruch. Medzi najlepšie patrila aj Imola, kde bola takisto vždy skvelá atmosféra. No a rovnako Nürburgring..."

Abú Zabí je podľa Räikkönena "niekde v púšti" a chýba mu charakter, pričom úplne najhoršia bola Kórejská republika s okruhom v Jeongame. "V zásade je to tak, že keď ideme na nové miesto, tak vieme, čo môžeme očakávať. Všetky okruhy vyzerajú rovnako," zdôraznil pretekár Ferrari.

"Všetko je robené tak, že to pripomína niektoré iné miesto. V okolí tratí nie sú žiadne stromy a nič také ako v Imole či v Magny Cours. Ani nespomínam Spa, kde jazdíme uprostred lesov. Pochopiteľne, že každá trať je o niečo iná a každá zákruta takisto, ale nakoniec sú to všetko len tilkeovské zákruty," dodal sklamaný Kimi Räikkönen.

Dodajme, že spomedzi súčasných okruhov Hermann Tilke dizajnoval aj malajzijský Sepang a v budúcom roku do kalendára pribudne i azerbajdžanské Baku. Formula 1 sa v roku 2015 vrátila aj do Mexika, ale už nie na pôvodný okruh bratov Rodríguezovcov, no na prerobenú verziu. A aj tieto zmeny mal pod palcom nemecký architekt.

{+T94515}

4.1.2016
Odporúčame ti