Nové pneumatikové pravidlá vraj mohli spôsobiť väčší chaos
zdroj foto: Pirelli Motorsport

Nové pneumatikové pravidlá vraj mohli spôsobiť väčší chaos

7.1.2016

"Aj motory by sme mohli brutálne vyladiť na maximum a zhoreli by už v prvých pretekoch, ale nespravíme to. Autá by sme mohli nadizajnovať tak, aby neboli dostatočne silné, ale tiež to nespravíme," hovorí Pat Symonds.

V roku 2016 vstúpia do platnosti upravené pneumatikové pravidlá, ktoré však podľa technického šéfa Williamsu nie sú také akčné, ako by mohli byť. Pat Symonds od nich očakával niečo iné a dúfal, že tímy si budú môcť na jednotlivé podujatia vybrať akékoľvek pneumatiky. Napokon je to ale inak: Pirelli určí tri nominované zmesi a rovnako aj dve sady, z ktorých jednu musí tím nasadiť vo veľkej cene. Desať sád si ale môže zvoliť každý jazdec sám.

"Nemôžem povedať, že som z tejto zmeny pravidiel šialene nadšený," uviedol Symonds v rozhovore pre Autosport. "Mám rád veci, ktoré pridajú trochu chaosu. Keď sme mali nové pneumatikové návrhy, s ktorými prišli tímy, tak sme mali reálnu šancu na zavedenie štipky chaosu. Existovalo viacero spôsobov, ktorými by k problému bolo možné pristúpiť."

"Pirelli ale nebolo spokojné s tým, že tímy si všade môžu vyberať akékoľvek pneumatiky, čo je trochu čudné. Sme dosť zodpovední dospelí ľudia a ja osobne rád získavam body a pokúšam sa preteky vyhrať. Aj motory by sme mohli brutálne vyladiť na maximum a zhoreli by už v prvých pretekoch, ale nespravíme to. Autá by sme mohli nadizajnovať tak, aby neboli dostatočne silné, ale tiež to nespravíme," pripomenul britský odborník, ktorý takto odmietol úvahy o možných nebezpečných voľbách gúm.

Napokon vraj všetko povedie tomu, že tímy tieto pravidlá ovládnu a nepripustia žiadnu nepredpovedateľnosť. "V F1 sme pomerne šikovní a ak existuje správne riešenie, nájdeme ho pomerne rýchlo. V tom prípade o všetko prídeme. Nie som proti zmene a rád ju vidím, ale podľa mňa mala potenciál na to, aby bola lepšia."

V tejto súvislosti by sme si vraj mali spomenúť na rok 2003, od kedy sa jazdci museli kvalifikovať s takým množstvom paliva, s ktorým neskôr vstúpia do pretekov. Symondsov Renault to v tom čase skúsil tak, že Fernandovi Alonsovi i Jarnovi Trullimu dal málo paliva. "Analyzovali sme to a usúdili sme, že musíme myslieť hlavne na kvalifikáciu a prvé kolo pretekov," zaspomínal si Symonds. "Pamätám sa aj na to, že v Austrálii sme nemali práve najlepšiu kvalifikáciu, nevyšlo nám to a nikto si vlastne ani nevšimol, o čo nám išlo..."

"V Malajzii sme však už obe autá postavili do prvého radu. Spomínam si na to, že šikovní ľudia ako Ron Dennis hovorili o predvádzaní sa. V ďalších pretekoch to však takto spravili všetci a hotovo. Bolo po paráde. Netrvalo dlho, kým všetci prišli na to, ako k tomu pristúpiť," dodal Pat Symonds.

7.1.2016
Odporúčame ti