Wolff: Budúcnosť je hybrid!
zdroj foto: Daimler

Wolff: Budúcnosť je hybrid!

11.1.2016

"Keď na monoposte zmeníme ešte nejaký ten detail, tak v roku 2017 budeme mať najrýchlejšie autá, ktoré kedy na tejto planéte boli," skonštatoval Toto Wolff.

Monoposty Formuly 1 sú od roku 2014 poháňané 1,6-litrovými motormi V6 s turbom a dvoma rekuperačnými systémami. Ide o novú a modernú technológiu, ktorá zo športu vytlačila staré 2,4-litrové agregáty V8. Autá sú aj s ekologickejšou novinkou približne rovnako rýchle, ale šport je kritizovaný za zhoršenie zvukového prejavu.

Toto Wolff bol s touto otázkou už neraz konfrontovaný a v jednom z rozhovorov naznačil, že "my dinosaury" sme zvyknutí na hluk motorov, ale nová generácia to bude vnímať už úplne inak. Hluk je len nevyužitá energia a tým pádom nemožno hovoriť o efektívnom motore. Horšie je to, že šport tento odkaz nedokázal dostať k fanúšikom.

"S výnimkou turboéry z osemdesiatych rokov, kde mali autá v kvalifikácii vyše tisíc koní, máme najvýkonnejšie motory novej doby," skonštatoval Wolff v rozhovore pre Tiroler Tageszeitung. "Na rovinkách dosahujeme najvyššie maximálky, v Mexiku to bolo 364 km/h. Produkt však jednoducho zle predávame. Ide tu aj o to, že niektorí súťažiaci a aj Bernie z vlastného záujmu technológiu viackrát ohovárali. Ale budúcnosť je hybrid!"

"Tento vývoj nemôžeme zastaviť. Hybridný motor je ľahší, rýchlejší, efektívnejší i silnejší ako doterajší atmosferický. Najrýchlejšie časy na kolo sme dosahovali v rokoch 2003 a 2004. Vtedy sme však mali dvoch dodávateľov pneumatík, jazdilo sa so všetkými možnými fúkanými súčiastkami a aerodynamika áut bola o šesť až sedem sekúnd rýchlejšia ako dnes," upozornil Rakúšan.

"Dnes napriek tomu dosahujeme takmer rovnaké časy. Priblížili sme sa na jednu sekundu. Produkt sme ale zle predávali a prehliadli sme skutočnosť, že sami ohovárame tento šport. Pochopiteľne, že technológia nemôže získať nadvládu a aj naďalej predsa ide o jazdca. Keď na monoposte zmeníme ešte nejaký ten detail, tak v roku 2017 budeme mať najrýchlejšie autá, ktoré kedy na tejto planéte boli," dodal Toto Wolff.

11.1.2016
Odporúčame ti