Rok 2017 asi napokon prinesie omnoho menší prevrat
zdroj foto: Scuderia Toro Rosso

Rok 2017 asi napokon prinesie omnoho menší prevrat

11.1.2016

Koľko sme sa napočúvali o tom, že autá budú od roku 2017 vyzerať omnoho agresívnejšie, budú širšie a oveľa rýchlejšie. Nakoniec to ale nemusí byť celkom pravda.

Koľko sme sa napočúvali o tom, že autá budú od roku 2017 vyzerať omnoho agresívnejšie, budú širšie a oveľa rýchlejšie. Auto Motor und Sport však informuje o tom, že všetko môže byť celkom inak a z pôvodných zámerov sa postupne upúšťa. V prostredí Formuly 1 to ale nie je nič nové, veď v priebehu minulého roku FIA odobrila aj návrat dotankovávania, z ktorého ale takisto nič nebude.

Spomínaný nemecký zdroj píše o tom, že aj keď šírka áut narastie na plánované dva metre, samotná karoséria monopostu bude mať aj naďalej len 140 centimetrov a nie zamýšľaných 180. Je teda dosť možné, že auto bude na prvý pohľad vyzerať pomerne zvláštne.

Okrem toho sa hovorilo i o zväčšení výšky difúzora zo súčasných 12,5 centimetra na dvojnásobok, ale ani z tohto podľa všetkého nič nebude. Buď to ostane súčasná veľkosť, alebo príde len k malému zväčšeniu, o ktorom sa ešte má rokovať.

Naďalej sa uvažuje o širších pneumatikách, pričom predné by mali mať miesto 305 milimetrov 325 milimetrov a zadné miesto 325 až 405 milimetrov. Na tomto sa zatiaľ nič nemení. V platnosti ostáva aj rozšírenie predného krídla na 180 centimetrov, vrchná časť zadného krídla by mala mať 95 centimetrov a spodná (beam wing) 84 centimetrov.

S aktuálnym návrhom je nespokojnosť hlavne v Red Bulle, čo svojimi slovami pred niekoľkými dňami potvrdil Adrian Newey. "Zmeny pre rok 2017 nie sú dosť veľké na to, aby sme videli niečo príliš odlišné od súčasnosti. Budeme mať o niečo širšie pneumatiky a o niečo upravenú aerodynamiku. Nič zásadne rozdielne," naznačil Newey aktuálne informácie AMuSu v rozhovore pre The National a zdôraznil, že zmeny pravidiel si vždy užíval. Teraz na to ale nedostane dostatočný priestor.

Auto Motor und Sport pridáva aj informáciu o tom, že predný rám podlahy bude skrátený o desať centimetrov. Autá by vďaka tomu mohli jazdiť o niečo nižšie.

Spomínaný zdroj sa zhoduje v tom, že nakoniec ide do istej miery o víťazstvo snáh Mercedesu a Pirelli. Mercedes pochopiteľne nechce žiadne výrazné zmeny, keďže jeho auto je dnes najlepšie. Tím navyše tvrdí, že rýchlejšie autá by predbiehanie ešte sťažili a ničomu by nepomohli. No a Pirelli nechce oveľa rýchlejšie monoposty, lebo sa bojí prípadných porúch pneumatík.

Autá mali byť podľa pôvodného plánu o päť až šesť sekúnd na kolo rýchlejšie, ale s veľkou pravdepodobnosťou sa tak nestane. Športový šéf Mercedesu však upokojuje. "Keď na monoposte zmeníme ešte nejaký ten detail, tak v roku 2017 budeme mať najrýchlejšie autá, ktoré kedy na tejto planéte boli," dodal Toto Wolff.

11.1.2016
Odporúčame ti