FIA zabezpečí, aby Ferrari, McLaren a Red Bull nezískali testovaciu výhodu
zdroj foto: McLaren

FIA zabezpečí, aby Ferrari, McLaren a Red Bull nezískali testovaciu výhodu

11.1.2016

Ako sme vás už informovali, 25 a 26. januára sa na okruhu Paula Ricarda uskutočnia testy spoločnosti Pirelli, ktorá bude preverovať prototypy pneumatík do dažďa.

Ako sme vás už informovali, 25 a 26. januára sa na okruhu Paula Ricarda uskutočnia testy spoločnosti Pirelli, ktorá bude preverovať prototypy pneumatík do dažďa. Zaujímavé je však to, že jázd sa zúčastnia len tímy Ferrari, McLaren a Red Bull. Ako ale bude možné zaručiť, aby oproti ostatným nezískali žiadnu neférovú výhodu?

"Plán testov je kompletne definovaný Pirelli a schválený FIA. Pozorovatelia FIA budú navyše prítomní v garážach," stojí v správe, ktorú obdržali všetky tímy. "To všetko v záujme monitorovania skutočnosti, že sa vykonávajú len testy, ktoré určilo Pirelli. Pozorovatelia FIA budú mať okrem toho plný prístup k vysielačkam jazdcov i tímu."

Na trati sa objavia minuloročné monoposty, pričom nebude možné testovať žiadne súčiastky a nebude možné vykonávať žiadne úpravy auta či nastavenia. Toto by malo tímom zamedziť možnosť otestovať vylepšené špecifikácie motora určené pre rok 2016.

Taliansky výrobca gúm potvrdil, že všetky výsledky testov a dáta budú posunuté všetkým tímom zapísaným do novej sezóny. "Obsiahla záverečná testovacia správa, ktorá bude obsahovať informácie požadované tímami, bude anonymizovaná. Správa poputuje všetkým tímom - nie len stajniam, ktoré testovali. Bude zahŕňať dosiahnuté časy na kolo i sektorové časy."

Telemetrické dáta sa k tímom nedostanú, ale niektoré informácie týkajúce sa analýzy telemetrie - porovnanie prototypov s východiskovými pneumatikami - sa objavia aj v reporte Pirelli. Jazdy budú pre tímy 'slepé' a ich zástupcovia nebudú poznať detaily o prototypoch, ktoré testujú. Dodané budú len nevyhnutné informácie potrebné pre inžiniering auta.

Pirelli sa vraj pokúsi o rozšírenie optimálneho pracovného okna pre monzúnky. To všetko pravdepodobne hlavne preto, aby sa s týmito gumami vôbec jazdilo: dnes sú dlho optimálnou voľbou intermediálky a keď prší veľmi silne, nejazdí sa už vôbec. Pneumatiky s modrým označením teda nezohrávajú príliš významnú úlohu, aj keď práve takéto jazdy by sa mohli starať o poriadnu atraktivitu.

"Najdôležitejším, ale súčasne najnáročnejšie kontrolovateľným parametrom, bude množstvo vody na trati. Práve preto nemôžeme mať na trati súčasne viac ako tri autá," vysvetlil výrobca skutočnosť, že do jázd sa zapoja len tri stajne.

Uvažovalo sa aj o tom, že na juh Francúzska by pricestovali aj viaceré tímy a čas na trati by si podelili, no Pirelli nakoniec rozhodlo proti tejto alternatíve. Stránka Motorsport.com už priniesla informáciu, že McLaren nasadí Stoffela Vandoorna. Koho do svojich áut posadia Red Bull a Ferrari zatiaľ nevieme.

11.1.2016
Odporúčame ti