Mercedesu sa Formula 1 rozhodne oplatí
zdroj foto: Mercedes

Mercedesu sa Formula 1 rozhodne oplatí

11.1.2016

"V poslednej sezóne sme na reklamnej protihodnote dokázali generovať tri miliardy dolárov. To znamená: túto sumu by sme za podobný dosah, aký nám zabezpečuje angažmán v F1, museli investovať do reklamy v televízii alebo v tlači."

Mercedes v posledných dvoch rokoch ovládol Formulu 1 a s prehľadom získal dva konštruktérske tituly, ku ktorým Lewis Hamilton pridal aj dva jazdecké. Táto značka je pre šport obohatením a kvalitné pretekárske stroje vyrábala už v dávnej minulosti. Po tragickej havárii z Le Mans 1955 sa zo športu síce stiahla, ale na druhý odchod to momentálne nevyzerá. Aj keď Bernie Ecclestone o dlhodobej zaviazanosti Mercedesu pochybuje a tvrdí, že ako každý výrobca automobilov, aj tento môže len tak odísť.

"Tak ako Toyota, BMW a podobne prišli i odišli mnohé tímy," reagoval športový šéf Mercedesu Toto Wolff na spomínanú tému v rozhovore pre Tiroler Tageszeitung. "No prvý Mercedes, ktorý bol kedy postavený, bol pretekárskym autom. Motoršport patrí k našej DNA a ani možné ťažké časy na tom nič nezmenia."

Nemecká automobilka investuje do svojho pôsobenia v športe obrovské peniaze. Jej rozpočet je podľa niektorých zdrojov na úrovni 300 miliónov eur ročne, no o veľkú časť z tejto sumy sa starajú odmeny a bonusy od Manažmentu F1, nemálo pridávajú sponzori. Predpokladá sa, že Daimler ročne do tímu investuje okolo sto miliónov.

"Existujú veľmi presné čísla," skonštatoval Rakúšan. "V poslednej sezóne sme na reklamnej protihodnote dokázali generovať tri miliardy dolárov. To znamená: túto sumu by sme za podobný dosah, aký nám zabezpečuje angažmán v F1, museli investovať do reklamy v televízii alebo v tlači. Dobre to poukazuje na skutočnosť, akou globálnou platformou je kráľovská trieda."

Redaktor spomínaného denníka následne pripomenul, že na to, aby to platilo aj naďalej, musí Formula 1 ostať atraktívna. "Ale mojou primárnou úlohou nie je starať sa o atraktívnosť série," odpovedal mu Wolff. "No zdôraznil by som slovo 'primárnou'. Mojim hlavným cieľom je to, aby sme ako tím boli konkurencieschopní a autentickí."

"Existujú ale aj opatrenia, ktoré navrhujeme pre nové zloženie súťažného víkendu, pre optimalizáciu televízneho obrazu a mnoho ďalšieho," pokračoval Wolff, podľa ktorého to nie je také jednoduché. "Bernie predáva produkt a má mnoho zákazníkov, ktorých musí upokojiť. Má divákov na trati, organizátorov, traťových sponzorov, sponzorov tímov, tímy samotné..."

"Vezmime si napríklad postavenie kamier. Pochopiteľne by bolo lepšie nastaviť obraz tak, aby dobre zachytával rýchlosť áut. Ale takto by sa nezobrazovali traťoví sponzori. Tých obraz zasiahne len v širokospektrálnom zábere. Takýto záber ale škodí akcii. Pochopiteľne, že na atraktívnosť platformy si musíme dať pozor a preto mi v hrudi bijú dve srdcia. To väčšie však pre Mercedes," dodal Toto Wolff.

11.1.2016
Odporúčame ti