Výrobcovia motorov vraj súhlasili s dodávkou za nižšiu cenu
zdroj foto: Renault Sport F1

Výrobcovia motorov vraj súhlasili s dodávkou za nižšiu cenu

12.1.2016

Ferrari, Honda, Mercedes a Renault majú do 15. januára predložiť svoje návrhy na vyriešenie motorových problémov. Auto Motor und Sport priniesol aktuálne informácie...

Od záveru minulej sezóny sa hovorí o tom, že od roku 2018 by mali byť monoposty Formuly 1 poháňané inými motormi, no Bernie Ecclestone s týmto riešením nie je celkom spokojný a dokonca navrhol, aby novinka vstúpila do platnosti už v budúcom roku. Spolu s prezidentom FIA Jeanom Todtom dal výrobcom pohonných jednotiek čas do 15. januára. Do tohto okamihu majú predložiť návrhy, na ktoré si o pár dní neskôr posvieti Strategická skupina F1 a následne i Komisia F1.

Auto Motor und Sport tri dni pred týmto termínom informuje, že výrobcovia nemajú záujem o zmenu aktuálnych pravidiel a chcú, aby boli autá aj naďalej poháňané 1,6-litrovými motormi V6 s turbom a dvoma rekuperačnými systémami. Šport chcel "lacnejšie, jednoduchšie, hlučnejšie a silnejšie motory", no Ferrari, Honda, Mercedes a Renault navrhujú zachovanie súčasného stavu s novinkou: odberateľom svoje produkty dodajú na dvanásť miliónov eur ročne. Toto by vraj bolo šetrnejšie riešenie ako vývoj niečoho celkom nového.

"Dúfajú, že týmto návrhom potešia Jeana Todta," píše Michael Schmidt z Auto Motor und Sportu. "Jemu ide hlavne o zníženie nákladov pre zákazníkov a o to, aby každý tím dostal motor. Pre Todta je navyše dôležité aj zachovanie hybridnej myšlienky."

Spomínaný zdroj píše aj o tom, že niekoľko komponentov motora by mohlo byť štandardizovaných, čo je tradične lacné riešenie. Možností je veľa. Mohlo by ísť o batériu, systémy MGU-K a MGU-H, prípadne o turbo. Je jasné, že takto by sa výrazne znížili náklady na vývoj a produkciu, pričom by sa súčasne do veľkej miery vyrovnal výkon motorov.

O silu motorov sa vraj obávať nemusíme, pretože tá sa každoročne vďaka vývoju prirodzene navyšuje. A ani so zvukom to nebude zlé, čomu napomôžu už opatrenia týkajúce sa dodatočných výfukov pre rok 2016.

"Bernie Ecclestone s tým ale nebude spokojný," konštatuje Schmidt. "Chce motor, ktorý by mohol teoreticky vyrábať aj nezávislý výrobca ako Cosworth alebo Ilmor. Len takto sa vymaní spod nadvlády veľkých výrobcov automobilov. Navyše chce aj jednoduchšiu techniku, ktorú budú môcť jazdci ovládať bez pomoci boxového múra."

AMuS pripomína aj inú zaujímavú skutočnosť. Výrobcovia by sa síce zaviazali dodávať motory za dvanásť miliónov eur každému, no aj tu sa dá špekulovať. Ferrari by napríklad mohlo dodávať motory prostredníctvom spoločnosti Alfa Romeo, pričom tieto agregáty mieriace napríklad Red Bullu by boli o vývojový krôčik za motormi Ferrari. Silnejší agregát by napokon dostal len ten, kto by Scuderiu nemohol ohroziť.

12.1.2016
Odporúčame ti