Mercedes vysvetlil neúčasť v testoch
zdroj foto: Daimler

Mercedes vysvetlil neúčasť v testoch

12.1.2016

"Sme radi, že ostatní odvedú túto prácu a my sa môžeme koncentrovať na stavbu auta," reagoval hovorca Mercedesu pre GPUpdate.net.

Predstavitelia Pirelli v pondelok informovali o tom, že 25. a 26. januára sa na okruhu Paula Ricarda uskutočnia testy pneumatík do dažďa. Táto správa nebola prekvapujúca, no prekvapujúce už bolo obsadenie testov. Zúčastnia sa ich len tímy Ferrari, McLaren a Red Bull.

Taliansky výrobca obutia neskôr vysvetlil, že sa takto rozhodol z jednoduchého dôvodu: okruh bude umelo zavlažovaný a ak by na ňom jazdilo viacero monopostov, nebolo by to ideálne. Existovala aj taká možnosť, že by tri autá jazdili predpoludním a iné tri popoludní, ale Pirelli sa rozhodlo proti tejto alternatíve.

Keď sa na situáciu pozrieme bližšie, na trati budú traja výrobcovia motorov - Ferrari, Renault a Honda. Zastúpenie teda nemá len Mercedes. "Sme radi, že ostatní odvedú túto prácu a my sa môžeme koncentrovať na stavbu auta," reagoval hovorca Mercedesu pre GPUpdate.net.

Pirelli bude mať testy pod svojou taktovkou a tímy nebudú vedieť takmer nič. Dokonca ani to, s akou sadou pneumatík ich pilot práve jazdí. Vysielačkovú komunikáciu budú kontrolovať aj pozorovatelia FIA a následne budú získané dáta posunuté všetkým jedenástim stajniam. Takto by sa malo zaručiť to, že žiadny z troch účastníkov testu nezíska žiadnu výhodu.

Absencia Mercedesu je napriek tomu sčasti záhadná a zahraničné médiá už rozbehli vlnu špekulácií. Vzhľadom na výkonnostnú výhodu stajne by ostatné tímy s veľkou pravdepodobnosťou vytušili, ktoré z dodaných dát patria Mercedesu - a to v Brackley možno nechceli. "Ďalšou príčinou rozhodnutia proti testom môže byť aj to, že gumy do dažďa sa v posledných dvoch sezónach využívali len veľmi zriedka," uvažuje stránka thejudge13.com.

V tejto súvislosti však treba pripomenúť aj nedávne slová šéfa Red Bullu Christiana Hornera. "Myslím si, že ak niektorý tím absolvuje s aktuálnym autom tisíc dodatočných testovacích kilometrov, niečo sa musí naučiť," poznamenal Angličan.

12.1.2016
Odporúčame ti