Red Bull prehral hlasovanie o nových autách 3:8
zdroj foto: Pirelli Motorsport

Red Bull prehral hlasovanie o nových autách 3:8

13.1.2016

Dlhšie sa hovorilo o tom, že od roku 2017 prídu na scénu nové monoposty, ktoré budú mať výrazne silnejší prítlak. Do hry malo vstúpiť viacero opatrení a hovorilo sa o tom, že sa presadí nový návrh Red Bullu.

Dlhšie sa hovorilo o tom, že od roku 2017 prídu na scénu nové monoposty, ktoré budú mať výrazne silnejší prítlak. Do hry malo vstúpiť viacero opatrení a hovorilo sa o tom, že sa presadí nový návrh Red Bullu. Zväčšiť sa mal difúzor a o 40 centimetrov sa mala rozšíriť celá karoséria, no ako sme vás informovali, tieto snahy podľa všetkého padli.

Nedá sa však povedať, že by to bolo krajne nečakané. Formula 1 je v poslednej dobe už raz taká: najskôr prinesie bombastické závery, ktorými upokojí a poteší fanúšikov, no následne z nich ustúpi. To isté sme tu len nedávno mali aj s návratom dotankovávania. Niečo sa už dalo vytušiť aj zo slov technického šéfa Williamsu Pata Symondsa.

"Som presvedčený o tom, že čím silnejší prítlak auto má, tým ťažšie sa nasleduje. A toto auto by malo viac prítlaku," hovoril Angličan pred niekoľkými týždňami. Ako člen "Pracovnej skupiny pre lepšie predbiehanie" sa tejto téme dlhodobo venoval a tvrdil, že týmito opatreniami by sme minulé snahy zmarili. Zdá sa, že tento názorový prúd bol napokon najsilnejší.

"Rozhodnutie stiahnuť plánované opatrenia zamerané na silnejší prítlak v skutočnosti znamenajú víťazstvo Mercedesu a prehru Red Bullu," konštatuje novinár Adam Cooper, podľa ktorého Mercedes vyslovil svoju nespokojnosť už na novembrovom stretnutí technických riaditeľov. Okrem sťaženia predbiehania jeho predstavitelia upozornili aj na zvýšené nároky na pneumatiky a na možné problémy.

Súperi vtedy argumentovali tým, že Mercedes nechce pristúpiť na žiadne zmeny preto, aby neprišiel o svoju súčasnú konkurenčnú výhodu. Alebo chce pristúpiť len na malé množstvo noviniek, ktoré jeho súčasnú situáciu príliš nenarušia. No nakoniec to vyzerá tak, že s týmto názorom súhlasilo až osem tímov, takže zďaleka to nebolo len o Mercedese.

"Naše informácie hovoria o tom, že hlasovanie dopadlo 8:3 v prospech menšieho balíka noviniek," píše Cooper na Motorsport.com. "K Red Bullu sa v podpore originálnych plánov pridali len dva ďalšie tímy." O ktoré išlo, nevieme. Je ale takmer isté, že jedným z nich bola Scuderia Toro Rosso. Druhým možno Renault alebo McLaren: tieto zoskupenia by vzhľadom na súčasnú silu asi neboli proti veľkým zmenám.

Dá sa predpokladať, že na stranu Mercedesu sa podľa všetkého pridalo Ferrari. No a keď sa tieto dva tímy so svojimi zákazníkmi spoja, je rozhodnuté. Aj preto Bernie Ecclestone už dlhšie vyjadruje svoje obavy týkajúce sa toho, že šport riadia výrobcovia automobilov. Tak on, ako aj prezident FIA Jean Todt, majú dnes malé slovo.

Napokon to vyzerá tak, že z navrhovaných noviniek ostaneme len pri širšom prednom a zadnom krídle, ako aj pri väčšej slobode v oblasti dodatočného okrídlenia. O difúzore sa ešte definitívne nerozhodlo. Zo zrýchlenia na úrovni piatich až šiestich sekúnd na kolo nič nebude, ale teoreticky je možné, že širšie pneumatiky Pirelli by sa mohli postarať o trojsekundové zlepšenie.

13.1.2016
Odporúčame ti