Hembery očakáva dodatočné pneumatikové vzrušenie
zdroj foto: Scuderia Ferrari

Hembery očakáva dodatočné pneumatikové vzrušenie

16.1.2016

"Aj teraz by niektoré tímy mohli s určitými pneumatikami vydržať na trati dlhšie. Do cieľa by teoreticky mohli prísť na pozícii, akú by sme po kvalifikácii neočakávali," avizuje motoristický šéf Pirelli.

Rok 2016 prinesie zaujímavú novinku týkajúcu sa pneumatík. V minulosti sme si zvykli na to, že o alokovaní počtu dostupných sád rozhodovali predstavitelia Pirelli. Tí vždy vopred oznámili dve zmesi do suchých podmienok, s ktorými sa bude súťažiť. Teraz sa situácia mení: Pirelli vyberie tri dostupné zmesi, z ktorých až desať sád si vyberie každý jazdec podľa vlastného gusta.

"Bude zaujímavé vidieť, čo si tímy vybrali pre niekoľko prvých pretekov. Keď to teda bude oficiálne," povedal šéf Pirelli pre motoršport Paul Hembery pre GPUpdate.net a čosi naznačil: "Špekulácie hovoria o tom, že medzi tímami uvidíme niekoľko rozdielov. Práve to sme chceli. Uvidíme, či to bude pokračovať aj v priebehu sezóny, alebo sa situácia začne normalizovať. Dúfajme však, že počas niekoľkých prvých podujatí sa dočkáme určitého vzrušenia."

Stajne potrebujú svoje voľby nahlasovať s predstihom niekoľkých týždňov a pre úvodné podujatia je už po deadline. "Ešte pritom nepoznajú skutočný výkon svojich áut. Majú množstvo dát, majú simulačné dáta, ale kým neprídu na trať, tak podľa mňa nevedia, či urobili správne alebo nesprávne rozhodnutie. To je ale rovnaké pre všetkých: všetci majú rovnaké množstvo neznámych. Očakávame však, že v priebehu sezóny sa tímy pravdepodobne budú snažiť spraviť podobné voľby ako ich najbližší súper."

"Súčasne si musíme uvedomiť aj to, že štyri z dodaných zmesí sú rovnaké ako v minulej sezóne. Tímy teda majú množstvo dáta a v podstate vedia do čoho idú," upozornil Hembery.

Problém s novinkami však majú fanúšikovia, ktorí sú do veľkej miery nespokojní. Ten, kto si na pravidlá lepšie posvietil, ich určite pochopil, ale bežný nedeľný divák, ktorý do problematiky nevidí, na tom bude horšie. "Podľa mňa treba sledovať len to, čo vidíte na obrazovke a príliš sa nezaujímať o detaily. Viem, že niektorí ľudia to majú radi, ale nech je to hlavne o pretekárskom športe. Budeme mať farby zmesí a úrovne zmesí, už nebudeme mať 'prime' a 'option' sady. Vďaka prieskumom vieme, že to ľudí miatlo. Len si vyberte obľúbenú farbu a obľúbený tím, no a snáď to bude spolu dobre fungovať!"

Finálnym cieľom by mohol byť návrat k atraktivite, ktorú sme videli pred tromi či štyrmi rokmi. "Ide nám o to, že ak sa objaví šasi-efekt, aký sme videli v roku 2012 a do istej miery aj 2013, kde Lotus, Sauber či Force India dokázali voliť iné stratégie ako zvyšok poľa a možno absolvovať o zastávku menej... tak aj teraz by niektoré tímy mohli s určitými pneumatikami vydržať na trati dlhšie. Do cieľa by teoreticky mohli prísť na pozícii, akú by sme po kvalifikácii neočakávali. Ak by sme sa dokázali trochu vrátiť k týmto dňom, bolo by to veľmi, veľmi vzrušujúce," dodal Paul Hembery.

16.1.2016
Odporúčame ti