Hrozí skorá zmena formátu víkendu?
zdroj foto: Pirelli Motorsport

Hrozí skorá zmena formátu víkendu?

26.1.2016

Dobre informovaný novinár Joe Saward priniesol vo svojom blogu zákulisné špekulácie hovoriace o blížiacej sa zmene súťažného víkendu.

Dobre informovaný novinár Joe Saward priniesol vo svojom blogu zákulisné špekulácie hovoriace o blížiacej sa zmene súťažného víkendu. Tieto úvahy nie sú nové, pretože súčasný formát už azda nespĺňa požiadavky modernej doby. Kedysi bolo všetko iné a ľudia nemali problém sledovať aj dlhšie preteky, no dnes majú viac možností a vyhľadávajú kratšiu a údernejšiu zábavu. No a ide aj o to, že víkend má mnoho tréningov, ktoré neprinášajú napätie a podujatie ako trojdňový celok to vyvažuje len pomerne malou časťou ostrej akcie.

Spomínaný žurnalista uznáva, že tradicionalisti by neboli príliš spokojní, no inak by to nemuselo byť odveci. "Cieľom je pochopiteľne zabezpečiť lepšiu šou tak pre divákov na trati, ako aj pri televíznych obrazovkách," skonštatoval Saward, podľa ktorého informácií sa uvažuje o sobotňajších krátkych pretekoch: "Tie by neurčovali len poradie na štartovom rošte veľkej ceny, ale za víkend ako celok by umožnili získať viac bodov." V tejto súvislosti vraj máme očakávať, že status "víťaz veľkej ceny" by mal len ten pilot, ktorý by triumfoval v nedeľu. Sobota by bola len akýmsi podporným podujatím.

Ak by to bolo skutočne tak, mali by sme očakávať, že kvalifikácia na prvé preteky sa uskutoční v sobotu ráno. Aj tá sa podľa Sawarda možno dočká zmeny a je dosť možné, že jazdci budú vypadávať po jednom. Predpokladá sa, že na trati by sa objavili všetci a každé tri minúty by vypadol ten najpomalší. Je ale možné, že v úvode by všetci na zaznamenanie prvého kola dostali viac času. No a aj v závere by to malo byť tak, že niekoľkí jazdci by si to v boji o pole position rozdali už bez vypadávania.

"Vyzerá to tak, že prvé preteky by boli 45-minútovým šprintom a autá by využívali rovnaké pneumatiky, ako v závere kvalifikácie - ako súčasne," píše ďalej Joe Saward. "Neexistovala by povinnosť prezuť ich a nebol by stanovený ani limit týkajúci sa množstva paliva. Inými slovami: išlo by sa absolútne naplno a nikto by nemohol kritizovať šetrenie paliva a podobné veci." Preteky by boli spomínanými 45 minútami len časovo ohraničené, ale podľa všetkého by trvali len sto kilometrov, takže by sa skončili aj omnoho skôr. Udeľovalo by sa za ne oveľa menej bodov ako za nedeľu, Saward naznačil, že za víťazstvo by ich mohlo byť osem.

Hlavné preteky by boli časovo obmedzené na 90 minút a nie na dve hodiny, ako je to v súčasnosti. Ich dĺžka by sa vraj skrátila z 300 na 200 kilometrov, existovalo by určité obmedzenie paliva - ale zďaleka nie také prísne ako dnes - a aj povinnosť prezuť pneumatiky. Podľa Sawarda by sme v tomto smere mali vnímať ako veľké pozitívum skutočnosť, že jazdci v zásade nebudú musieť šetriť palivo. A veční kritici budú mať menej dôvodov na vyslovovanie negatívnych vyjadrení.

26.1.2016
Odporúčame ti