Bolo predstavenie Renaultu sklamanie?
zdroj foto: Renault Sport F1 Team

Bolo predstavenie Renaultu sklamanie?

4.2.2016

Po úvodnom haló z predstavenia RS16 druhý pohľad naznačil, že vlastne vôbec nejde o nové auto, ale len o prestriekaný minuloročný Lotus E23 s minimálnymi úpravami.

Renault pripravil na stredu 3. februára veľkú slávnosť. Avizoval ju dlho dopredu a vo svojom technologickom centre v Guyancourte napokon prekvapujúco predstavil aj nový monopost RS16, ktorý po úvodnom príhovore šéfa spoločnosti Carlosa Ghosna odkryli noví jazdci Jolyon Palmer, Kevin Magnussen a Esteban Ocon. Bolo to značné prekvapenie, pretože sa očakávalo len staré auto s novým lakovaním.

Po úvodnom haló však druhý pohľad naznačil, že vlastne vôbec nejde o nové auto, ale len o prestriekaný minuloročný Lotus E23 s minimálnymi úpravami. No a keď kompetentní prezradili, že ani lakovanie nie je finálne, bolo po paráde. Viacerí novinári netajili sklamanie z toho, že sme sa vlastne nič nedozvedeli. Joe Saward má ale iný názor.

"Áno, pre závislákov F1 to bolo tak, že okrem nového jazdca a novej tímovej štruktúry sme sa nič nedozvedeli - ale aj to je veľa," skonštatoval Saward vo svojom blogu. "Auto nebolo nové. Ako by aj mohlo? Nové auto je ešte v procese stavby a napreduje podľa mimoriadne prísneho plánu: ak má byť pripravené včas. Rozhodnutie týkajúce sa zmeny motora prišlo neskoro, takže to bolo nevyhnutné."

"Videli sme iné lakovanie, ale zdá sa, že to nebude finálny look pre sezónu. Ale zasa: Prečo by mal byť? Renault sa potrebuje postarať o to, aby mal správny výzor pre ďalšie roky a nie pre upršaný deň v Guyancourte. Spomínaní závisláci ale akosi zabúdajú na to, že tu ide o niečo väčšie. Pre F1 to bola veľká správa. Dočkali sme sa potvrdenia, že veľký výrobca automobilov sa rozhodol brodiť sa športom. To je skvelá správa. Potvrdilo sa, že Formula 1 ostáva úchvatnou cestou pre výrobcov automobilov v snahe presadiť sa na trhu," dodal Joe Saward.

{+T96885}

Nadšenie neskrývali ani vedúci predstavitelia Renaultu. "Stratégia Renaultu je už vyše storočie zameraná na motoršport a vyťaženie výhod z neho pre zlepšenie predaja cestných áut," povedal prezident Renaultu Sport Racing Jérome Stoll. "Rozhodnutie vrátiť sa v pozícii majiteľa tímu je založené na solídnej a dobre premyslenej podnikateľskej stratégii, o ktorej sme presvedčení, že prinesie dlhodobé výhody tak pre Renault, ako aj pre ďalších členov aliancie Renault-Nissan."

"Výhody F1 sú nepopierateľné: jednak ide o prístup k obrovskému celosvetovému televíznemu a online publiku, o obrovský potenciál rastu, o prístup k rýchlo sa rozvíjajúcim trhom či o dynamické súťaženie s niektorými zo svetových lídrov medzi výrobcami," pokračoval ďalej Francúz, ktorý pripomenul, že milióny zákazníkov Renaultu si užívajú výhody turba, palivovej efektívnosti či sofistikovaných elektrických automobilov, ktorých základ bol položený práve v súťažnom športe. "Teraz môžeme prostredníctvom Renaultu Sport Racing zájsť ešte ďalej a venovať sa oblastiam ako aerodynamika, reakcia jazdca či zlepšenie závesov. Príležitosti sú takmer nekonečné..."

4.2.2016
Odporúčame ti