James Key: Čo zlepšiť na F1? Musí byť vyrovnaná, hneď sa bude viac predbiehať
zdroj foto: Red Bull Racing

James Key: Čo zlepšiť na F1? Musí byť vyrovnaná, hneď sa bude viac predbiehať

14.2.2016

"Malý rozostup medzi prvými a poslednými, čo znamená menšie výkonnostné rozdiely a celé je to potom viac o pilotovi. Na to, aby ste to dosiahli, však potrebujete vyrovnané motory," radí Key.

Aj dominancia Mercedesu patrí medzi dôvody, prečo Formula 1 stagnuje a prečo mnohí túžobne očakávajú radikálnu zmenu pravidiel, ktorá sa chystá pre rok 2017. Otázne však je, nakoľko to reálne zlepší situáciu, myslí si James Key z Toro Rosso. "Ingrediencie by boli, stále je tam však veľa vecí, ktoré treba pochopiť. Je to komplikovaný proces," varuje.

"Na jednej strane chcete rýchlejšie autá, no na druhej strane stále chcete poriadne súperenie. Všetky tieto kompromisy je potrebné poriadne pochopiť a dúfam, že akýkoľvek bude finálny výsledok, bude to všetko reálne pokrývať. Problémom tiež je, že nič konkrétne nebudeme vedieť až do posledného momentu," hovorí Key pre Sky Sports.

V prípade potreby sa pravidlá sa čiastočne môžu zmeniť aj počas sezóny, pripomína technický riaditeľ Toro Rosso. Na ich úplný účinok sa však bude musieť čakať až do začiatku tej budúcej - čo predĺži prejavenie sa veľkých zmien o ďalší rok.

"Nikto totižto nebude mať za sebou toľko vývoja, že bude vedieť, čo vlastne môže očakávať. Môžete to len odhadovať a uistiť sa, že si necháte manévrovací priestor vrámci pravidiel na to, aby ste to vedeli napraviť. Musíte počkať vlastne až na takmer hotový produkt na to, aby ste si mohli byť stopercentne istí."

Pokiaľ ide o nudu, na ktorú sa podľa divákov Formula 1 zmenila, recept na jej prekonanie je podľa Keya jednoduchý - vyrovnanosť medzi tímami."Keď je na štarte 22 monopostov v rozmedzí niekoľkých sekúnd, máte tam množstvo súperenia. A potom existujú okruhy ako Bahrajn. Napríklad v roku 2014 tam boli úžasné preteky. V kvalifikácií boli minimálne rozostupy, pretože tento typ okruhu potlačil monoposty bližšie k sebe a silné stránky jednotlivých tímov sa prejavili trochu inak. "

"Čo teda robí F1 vzrušujúcou? Malý rozostup medzi prvými a poslednými, čo znamená menšie výkonnostné rozdiely a celé je to potom viac o pilotovi. Na to, aby ste to dosiahli, však potrebujete vyrovnané motory," dodáva James Key.

14.2.2016
Odporúčame ti