Haas hlási pripravenosť na testy, tím si všetko dobre naplánoval
zdroj foto: Scuderia Toro Rosso

Haas hlási pripravenosť na testy, tím si všetko dobre naplánoval

14.2.2016

"Na tomto aute je nové úplne všetko. Prvé testy budú teda dôležité hlavne z hľadiska spoľahlivosti. O stroji sa toho pokúsime naučiť čo najviac. Pripravíme si určitý základ, na ktorom potom budeme pracovať počas zvyšnej časti roka," konštatuje Günther Steiner.

Americký tím Haas, ktorý v tomto roku vstúpi do Formuly 1, je pripravený na barcelonské testy. Osem dní pred ich začiatkom potvrdil jazdecké nasadenie do jednotlivých dní a vydal aj obsiahle preview. Vďaka tomu vieme, že premiéru s novým autom absolvuje v pondelok 22. februára Romain Grosjean. Monopost bude prvýkrát verejnosti odhalený v tento deň o 7.50 h ráno. Všeobecne sa však očakáva, že ešte pred týmto okamihom by sme mohli vidieť prvé fotografie. Niečo také už naznačil majiteľ tímu Gene Haas.

Amerika nemala vlastný tím v F1 celých tridsať rokov. Ten posledný paradoxne takisto vlastnil muž menom Haas, konkrétne Carl Haas, ktorý však nie je rodina s Genom Haasom. 

"V našich prvých testoch sezóny a dokonca prvých testoch tohto tímu sa musíme postarať o to, že všetko funguje tak, ako má," povedal šéf stajne Günther Steiner. "V druhej časti testov sa už budeme pokúšať o to, aby sme z auta vyťažili výkon. Alebo, lepšie povedané, výkon sa pokúsime dostať čo najskôr, ale v prvom rade sa musíme postarať o to, že všetko funguje. Na tomto aute je nové úplne všetko. Prvé testy budú teda dôležité hlavne z hľadiska spoľahlivosti. O stroji sa toho pokúsime naučiť čo najviac. Pripravíme si určitý základ, na ktorom potom budeme pracovať počas zvyšnej časti roka."

"Keďže sme nový tím, tak sa musíme postarať hlavne o to, aby všetci ľudia dobre spolupracovali. Mechanici musia pracovať spolu s pretekárskymi inžiniermi na spoľahlivosti auta a na jeho pochopení. Všetko je pre nás nové. Nemáme len nové auto, ale aj nový tím. Počas druhých testov už snáď budeme môcť pracovať na nastavení auta a na tom, aby sme ho pre preteky spravili o niečo lepším," skonštatoval odborník.

Počas testov na okruhu Catalunya to bude hlavne o tvrdej práci. Steiner potvrdil, že jeho ľudia budú makať nonstop. "Počas testov neexistuje limit týkajúci sa toho, ako dlho môžeme robiť. Máme teda dennú a nočnú zmenu," prezradil Günther Steiner. "Časť ľudí príde okolo šiestej večer a navečeria sa s chlapcami, ktorí skončili dennú zmenu. Vymenia si informácie o tom, čo sa naučili a vďaka tomu vedia, čo majú robiť. Nočná zmena to prevezme a pracuje do východu slnka. Potom opäť nastúpi denná a robí sa to isté. Spolu sa naraňajkujú, pričom niektorí idú spať a zvyšní idú do práce."

V tíme pracujú dve skupiny mechanikov, pričom každá sa venuje jednému autu. Keďže počas testov bude nasadzovaný len jeden monopost, prácu má len časť ľudí. Jedna skupina Haasu teda absolvuje prvé testy a druhá druhé. "Musíme byť opatrní, pretože niektorí z chlapcov nebudú chcieť ísť domov. Budú chcieť ostať, ale musíme im povedať 'Nie, tvoj čas vypršal.'  Je to dosť výzva. Pred odchodom do Austrálie sa im potom pokúsime dať ešte nejakú tú sobotu alebo nedeľu voľna. Keď sa po druhých testoch ľudia vrátia do našich dielní, autá musia prestavať a pripraviť na cestu do Austrálie. Musíme si dať pozor, aby 'nevyhoreli'."

Testy sa skončia 4. marca a do Austrálie potom ostane veľmi málo času. Prvé voľné tréningy budú nasledovať necelé dva týždne po tomto okamihu. "Preveríme si naše metodológie, spôsob práce, spôsob práce našich ľudí. Následne budeme mať čas - konkrétne desať dní na nápravu. V týchto autách je množstvo elektroniky a softvéru. Všetko sa pokúsime preveriť, aby sa neobjavili žiadne chyby. Keď potom prídeme do Austrálie a jazdci spozorujú, že správanie auta nie je dobré, tak vieme, čo musíme spraviť v záujme nápravy. Je to zmes všetkého. Najdôležitejšie je to, aby sme v Barcelone jazdili čo najviac a aby sme sa vyhli časovým stratám po poruche auta alebo po niečom inom. Čím viac budeme jazdiť, tým viac sa naučíme a tým lepšie sa pripravíme na Austráliu," dodal Günther Steiner.

14.2.2016
Odporúčame ti