Schumiho éra vo Ferrari sa začala pred dvadsiatimi rokmi
zdroj foto: Scuderia Ferrari

Schumiho éra vo Ferrari sa začala pred dvadsiatimi rokmi

15.2.2016

Písal sa 15. február 1996 a na testovacom okruhu Ferrari vo Fiorane sa začala červená éra Michaela Schumachera. Nemecký jazdec zasadol do Ferrari F310, pričom na tribúnach sa na tento okamih prizeralo len niekoľko stovák ľudí.

Písal sa 15. február 1996 a na testovacom okruhu Ferrari vo Fiorane sa začala červená éra Michaela Schumachera. Tradičná talianska stajňa predstavila svoj tím pre daný rok a nemecký jazdec zasadol do Ferrari F310, pričom na tribúnach sa na tento okamih prizeralo len niekoľko stovák ľudí. Testy v tom období neboli takou výnimočnou záležitosťou ako dnes a navyše nikto netušil, aké legendárne obdobie sa začína. Schumi mal v tom čase za sebou dva tituly s Benettonom a jeho kariéra bola len v rozbehu.

"Boli to staré dni Formuly 1," skonštatoval novinár Richard Williams pre Guardian. "Staré dni pred obmedzeniami týkajúcimi sa kontroly nákladov a vynálezov zameraných na zlepšenie 'šou'. Boli to dni, kedy mohol tím s testovacou traťou svoje zariadenia využívať neobmedzene. Kedy výrobcom nikto nehovoril, koľko valcov majú mať ich motory a ani to, koľko motorov môžu v priebehu sezóny nasadiť. Dni, kedy jazdci mohli motory vytočiť na také otáčky, aké sa dali. Kedy mechanici mohli pracovať dlho do noci a ich jednotkový jazdec ostával s nimi..."

Schumacher bol silný práve v tomto. So svojimi ľuďmi dokázal pracovať celé hodiny a vedel vypilovať každý detail. Pri neobmedzenom množstve jázd si dokázal vybudovať výhodu, vďaka ktorej ostatných predčil. Prvé roky ale neboli jednoduché, pretože titul sa mu podarilo získať až v piatej sezóne, aj keď nebyť zlomeniny nohy zo Silverstone 1999, zvládol by to pravdepodobne už o rok skôr.

Vtedajší prezident Ferrari Luca di Montezemolo dal Michaelovi Schumacherovi voľné ruky a tím postavil okolo neho. Postupne sa podarilo vybudovať takmer neporaziteľné zoskupenie so šéfom tímu Jeanom Todtom, technickým odborníkom Rossom Brawnom či dizajnérom Rorym Byrnom. Schumi nakoniec vo Ferrari zotrval do roku 2006, aby získal majstrovské tituly v sezónach 2000 až 2004. Jeho víťazné ťaženie zastavil až Fernando Alonso s Renaultom, ktorý sa tešil v rokoch 2005 a 2006.

 

"Počas spomínaného popoludnia sme registrovali viacero príhovorov vrátane slov di Montezemola, ktorý sľúbil - podľa niektorých trochu unáhlene - tri víťazstvá. Ale jediná reč, ktorá sa skutočne rátala, bola tá Agnelliho oživená elegantným cynizmom," pripomenul spomínaný publicista Guardianu, ktorý následne zacitoval slová Gianniho Agnelliho: "Dnes si tu toto auto užime. Veď napokon, ešte neprehralo žiadne preteky..."

Monopost F310 napokon nepatril medzi najväčšie diela dizajnéra Johna Barnarda a Ferrari v roku 1996 pomohol vybojovať len 70 bodov, pričom majstrovský Williams ich získal 175. Schumacher však napriek tomu dokázal trikrát vyhrať: podarilo sa mu to v Španielsku, Belgicku a v Taliansku. Okrem toho bol trikrát druhý, dvakrát tretí a raz štvrtý. Ostatné preteky nedokončil. Svojho kolegu Eddieho Irvina na body zdolal 59:11 a všetko sa to začalo.

15.2.2016
Odporúčame ti