Wehrlein je v Manore vďaka kvalite a nie peniazom, naznačuje Wolff
zdroj foto: Daimler

Wehrlein je v Manore vďaka kvalite a nie peniazom, naznačuje Wolff

16.2.2016

"Skúseným ľuďom v tíme bolo jasné, že ani najlepšie vývojové novinky neprinesú nič, kým v aute nebude niekto, kto vie na plynový pedal poriadne zatlačiť," skonštatoval Toto Wolff.

Manor v priebehu minulého týždňa potvrdil angažovanie Pascala Wehrleina, vďaka čomu budeme mať na štartovom rošte štyroch nemeckých pretekárov. Nico Rosberg bude pôsobiť v Mercedese, Sebastian Vettel vo Ferrari, Nico Hülkenberg vo Force Indii a spomínaný mládežník Mercedesu v doposiaľ najslabšej stajni. Meno jeho kolegu zatiaľ nepoznáme, ale hovorí sa o tom, že budú až traja: Rio Haryanto by vraj mohol absolvovať ázijskú časť kalendára, Will Stevens európsku a Alexander Rossi americkú.

Mercedes dodáva Manoru aj motory a v tejto súvislosti sa očakávalo, že tím dostal výraznú zľavu. Nasledujúce slová to však nenaznačujú. "Treba chápať, že stajne sa chcú čo najlepšie refinancovať," vysvetlil športový šéf Mercedesu Toto Wolff pre Auto Motor und Sport. "Preto bola dodávka motora pre Manor nezávislá od jazdeckej otázky a preto sme nevyvíjali žiadny tlak. Keď do Manoru prišiel Dave Ryan (bývalý športový riaditeľ McLarenu, pozn. red.), tak sa začalo ukazovať, že medzi jazdcami chce mať jedného, ktorý bude pevnou veličinou a latkou. Aby vedeli, na čo auto môže mať. Tak sme si pred Vianocami sadli za stôl a začali sme diskutovať o rámcových podmienkach."

Manor v minulom roku využíval rok starý agregát Ferrari, teraz ale dostane nové turbo z dielne Mercedesu a k tomu aj prevodovku a niekoľko ďalších súčiastok z dielne Williamsu. Na technickom oddelení začali pracovať esá ako Nikolas Tombazis, Pat Fry či Chris Dyer. Zdá sa, že stajňa má záujem reálne napredovať.

"Majú ambiciózne plány týkajúce sa toho, aby tím posunuli vpred. Stajňa je dostatočne financovaná. Majú tam dobré technické zoskupenie a motor Mercedes im pomôže dostať sa vyššie. Teraz navyše majú aj jedného dobrého jazdca. Skúseným ľuďom v tíme bolo jasné, že ani najlepšie vývojové novinky neprinesú nič, kým v aute nebude niekto, kto vie na plynový pedal poriadne zatlačiť," poznamenal Wolff.

"Manor musel v minulom roku bojovať so záchranou tímu, s rok starým motorom Ferrari a so šasi, ktoré nebolo v podstate vôbec vyvíjané. Teraz majú celkom iné predpoklady a Manor využíva aj náš druhý aerodynamický tunel v Brackley. Preto v ich podaní môžeme očakávať veľký krok vpred. Očakávam od nich majstrovské body," skonštatoval Rakúšan, ktorý Wehrleina pozná už od jeho štrnástich rokov: "Jazdil svoju poslednú motokárovú sezónu, ktorá bola výnimočná. V druhom roku vyhral ADAC Masters a v F3 bol okamžite konkurencieschopný. Keď potom išlo o titul, tak sme sa spolu s Gerhardom Ungarom rozhodli stiahnuť ho do DTM."

"Titul v DTM napokon nepotvrdzuje len jeho mimoriadnu rýchlosť, ale aj schopnosť, ktorú má mnoho veľkých pretekárov: vyhrať šampionát. To znamená, že počas zlých víkendov treba získavať body a vyhýbať sa kolíziám. To sú schopnosti, ktoré vidieť u majstrov sveta," pokračoval Toto Wolff, ktorého zverenec odjazdil v minulom roku v Mercedese a Force Indii celkovo 2 824 testovacích kilometrov. "A na správnej úrovni nebol len z hľadiska dosiahnutých časov, ale aj po stránke konštantnosti. Na simulátore presedel nekonečné dni a okrem toho absolvoval aj rôzne ďalšie vzdelanostné pokroky."

Pascal Wehrlein okrem toho putoval aj po rôznych oddeleniach tímu, videl laminovanie, výrobu karbónu, zhotovovanie súčiastok, pracoval s inžiniermi. "Tam si človek uvedomí, že výroba nového predného krídla trvá dva týždne. Človek začne pokornejšie vnímať prácu, ktorá je odvádzaná v zákulisí," povedal Toto Wolff, ktorý si vo Wehrleinovi chce vychovať hviezdu budúcnosti. Takto z Manoru mu ale bude ťažšie zaskočiť za prípadne zraneného Lewisa Hamiltona alebo Nica Rosberga: "Ak by sa naskytla takáto situácia, máme alternatívu aj v Estebanovi Oconovi. Pozná simulátor Mercedesu a už sme pre neho zhotovili aj sedadlo. V takom prípade by sme sa s Renaultom určite dohodli. Dobre vychádzame."

16.2.2016
Odporúčame ti