Cowell obhajuje uvoľnenie motorových pravidiel
zdroj foto: Mercedes

Cowell obhajuje uvoľnenie motorových pravidiel

17.2.2016

"Nechceli sme, aby sa niektorý výrobca dostal do situácie, že bude mať dobrý nápad, ale pre tieto čierne miesta ho nebude môcť uplatniť. Nechceli sme scenár, že niekto z nás by povedal: 'Kvôli pravidlám vás nemôžem dostihnúť'," hovorí motorový šéf Mercedesu Andy Cowell.

Nedávno sme vás informovali o tom, že sezóna 2016 je poslednou, v ktorej bude vývoj motorov umožnený len prostredníctvom využívania vývojových žetónov. Od roku 2017 bude celkom otvorený a aj keď je možné, že výrobcovia pohonných jednotiek rozpútajú veľkú vojnu v míňaní, motorový šéf Mercedesu Andy Cowell očakáva postupné vyrovnávanie výkonnosti.

Od začiatku novej éry, teda od roku 2014, je pritom jasne najlepší Mercedes. "Pravidlá sa už pre tento rok zmenili a zmizli tzv. 'čierne miesta'," povedal Cowell pre Autosport narážajúc na veci, ktoré už  nemalo byť možné vyvíjať. Pôvodne si kompetentní mysleli, že v niektorých smeroch sa už nebude možné zlepšiť a v záujme šetrenia budú zmrazené, pričom týchto súčiastok malo byť postupne čoraz viac a viac.

"To ale znamená, že je možné pracovať na ktorejkoľvek zo 42 vecí, avšak zatiaľ len v rámci dostupného počtu žetónov. Pre tento rok je tých žetónov 32 (na výmenu všetkých súčiastok motora by ich bolo potrebné mať 66, pozn. red.), z ktorých všetky môžete minúť už v Melbourne, alebo ak chcete, tak ich všetky môžete využiť v posledných pretekoch v Abú Zabí. Prípadne akokoľvek medzitým," skonštatoval Brit.

"Neexistujú žiadne zóny so zakázaným vývojom. A prečo sme ich odstránili? Lebo sme nechceli, aby sa niektorý výrobca dostal do situácie, že bude mať dobrý nápad, ale pre tieto čierne miesta ho nebude môcť uplatniť. Nechceli sme scenár, že niekto z nás by povedal: 'Kvôli pravidlám vás nemôžem dostihnúť.' Všetky typy pravidiel, ktoré ostatným sťažujú dotiahnutie sa, sú zlé," pokračoval odborník z Brixworthu.

Cowell súčasne potvrdil, že Mercedes neplánuje príliš pracovať na oblastiach, ktoré už mali byť zmrazené. Vraj do ich vývoja už predtým investoval veľké množstvo úsilia. "Tieto čierne miesta navyše boli umiestnené do oblastí, o ktorých sme si mysleli, že už nebude existovať chuť meniť ich. Mysleli sme si, že v nich sa už nezíska veľa termálnej efektívnosti k dobru. Preto mala napríklad oblasť spaľovania ostať navždy otvorená. Jednou zo zakázaných oblastí bola napríklad architektúra kľukového hriadeľa. Cítili sme, že po dvoch rokoch by sme sa ňou mali prestať zaoberať," vyjadril sa Andy Cowell na záver rozhovoru.

17.2.2016
Odporúčame ti