Arai končí, Honda bude mať nového šéfa
zdroj foto: McLaren-Honda

Arai končí, Honda bude mať nového šéfa

23.2.2016

Hodnoverné zahraničné zdroje ako Autosport.com a Motorsport.com informujú o tom, že Honda bude mať nového šéfa pre motoršport. Ten doterajší, Jasuhisa Arai, na pozícii skončí ku koncu februára.

Hodnoverné zahraničné zdroje ako Autosport.com a Motorsport.com informujú o tom, že Honda bude mať nového šéfa pre motoršport. Ten doterajší, Jasuhisa Arai, na pozícii skončí ku koncu februára. Príčiny majú byť zrejmé: návrat japonského výrobcu do Formuly 1 bol horší ako mal byť a následné napredovanie nebolo dostatočné. Honda zaostávala tak z hľadiska výkonu, ako aj z hľadiska spoľahlivosti.

V priebehu zimy v Sakure vykonali viacero zmien a hovorí sa o veľmi sľubnom pokroku, no Araia to nezachránilo. Definitíva padla na utorňajšom stretnutí predstavenstva spoločnosti, pričom oficiálne vyhlásenie by sa malo na verejnosti objaviť v najbližších chvíľach. Šéfom projektu F1 bude odteraz Jusuke Hasegawa a ďalšie motoristické aktivity, na ktoré dohliadal Arai, prevezme šéf výskumu a vývoja, ako aj továrne v Sakure, Kendži Ohcu. Počas prechodnej fázy však bude okruhy F1 navštevovať aj Arai, ktorý by mal svojmu nástupcovi odovzdávať skúsenosti. No a v hre je aj nový "riaditeľ" Jošijuki Macumoto, ktorý bude od 1. apríla dohliadať na všetky aktivity týkajúce sa F1.

Honda mala veľké problémy hlavne so systémami zaoberajúcimi sa rekuperáciou energie a nedosahovala dostatočnú maximálnu rýchlosť. To sa ale potvrdilo aj v pondelok, pretože monopost MP4-31 bol oproti štyrom autám s pohonom Mercedes na konci rovinky pomalší o 10 až 14 km/h. 

Prvý deň jázd pritom nedopadol najhoršie a Jenson Button absolvoval viac ako 80 okruhov. Spokojnosť vyslovil aj so spomínanou rekuperáciou energie a jej využívaním, pričom v minulom roku sa jeho stretnutia s novinármi vždy točili práve okolo slovíčka "deployment". Jeho problém bol vždy označovaný takto. 

{+t97127}

"Zatiaľ som nenašiel žiadne negatíva," skonštatoval Button. "V minulom roku sme strácali hlavne pri dlhých jazdách. Išlo o štyri až päť desatín na kolo, pretože sme nedokázali podávať konštantný výkon. Teraz je to podstatne lepšie. Dnes sme sa dlho hrali práve s využívaním energie. Je fajn vidieť, že tvrdá práca počas zimy pravdepodobne priniesla svoje ovocie."

Honda mala problém s tým, že kým batériu dostatočne nabila, prešlo veľa času. V kvalifikácii sa to nemuselo prejaviť, pretože jedno ostré kolo monopost zvládol, ale keď išlo o dlhšiu jazdu, tak niektoré kolá boli veľmi biedne: nebolo totiž možné využiť povolené množstvo elektrického výkonu. Ostatní s tým problém ale nemali a získavali veľké množstvo času a rýchlosti k dobru.

"Ale mohli sme vidieť aj niekoľko našich slabín. Máme príliš silný odpor, čo má vplyv na dosahovanú maximálku. Ale aj iné veci," poznamenal ďalej Angličan, ktorý si teda myslí, že slabšiu maximálku nezapríčiňuje nedostatočný výkon elektromotorov. Zatiaľ má navyše k dispozícii len prvú verziu motora. Tú druhú by sme mali vidieť už na budúci týždeň: "Zatiaľ je teda ťažké hodnotiť náš výkon."

"Keď sa pozrieme na dosiahnuté časy, tak sa zdá, že zaostávame o celé míle. Takto to ale nie je. Určite tu počas testov nebudeme mať najrýchlejšie auto a možno ho nebudeme mať ani počas celej sezóny. No kým robíme pokroky, je to dobré. Ak by sme dokázali zabojovať o pódium, bol by to obrovský krok," dodal Jenson Button.

23.2.2016
Odporúčame ti