Formula 1 schválila zmenu kvalifikačného formátu!
zdroj foto: Pirelli Motorsport

Formula 1 schválila zmenu kvalifikačného formátu!

23.2.2016

Utorňajšie zasadnutie Strategickej skupiny F1 a Komisie F1 prinieslo nečakanú radikálnu zmenu kvalifikačného formátu. Na ten doterajší môžeme zabudnúť, pretože po novom to bude vyzerať značne inak.

Utorňajšie zasadnutie Strategickej skupiny F1 a Komisie F1 prinieslo nečakanú radikálnu a OKAMŽITÚ zmenu kvalifikačného formátu. Na ten doterajší môžeme zabudnúť, pretože po novom to bude vyzerať značne inak. Naďalej pôjde o elimináciu najpomalších jazdcov, ktorí však budú vypadávať pravidelnejšie a po jednom!

Spôsob fungovania kvalifikácie od roku 2016

Q1 potrvá 16 minút:

- po siedmich minútach vypadne najpomalší pretekár
- po každých ďalších 90 sekundách vypadne vždy ďalší a ďalší jazdec
- celkovo vypadnú siedmi piloti a pätnásti postúpia do Q2

Q2 potrvá 15 minút:

- po šiestich minútach vypadne najpomalší pretekár
- po každých ďalších 90 sekundách vypadne vždy ďalší a ďalší jazdec
- celkovo vypadnú siedmi piloti a ôsmi postúpia do Q3

Q3 potrvá 14 minút:

- po piatich minútach vypadne najpomalší pretekár
- po každých ďalších 90 sekundách vypadne vždy ďalší a ďalší jazdec
- počas posledných 90 sekúnd si to dvaja najrýchlejší rozdajú už len medzi sebou.

Zaujímavé je to, že tímy museli voľbu svojich pneumatík pre dané víkendy nahlásiť už 14 týždňov vopred. Teraz sa však východisková situácia celkom zmenila a môže poriadne zamiešať kartami.

Okrem toho sa hovorilo aj o inej novinke. Líder majstrovského poradia by sa podľa nej musel vyrovnať s časovým trestom, ktorý by bol pridaný k ním dosiahnutému času. Zdroje hovoria o tom, že štúdia bola vykonaná na základe VC Abú Zabí 2015: majstrovskému lídrovi by prirátali až štyri sekundy a ostatným postupne menej a menej. Návrh ale pravdepodobne nedostal potrebnú podporu.

Tímy sa navyše dohodli na tom, že finálne rozhodnutie o pravidlách pre rok 2017 prinesú do 30. apríla. Zatiaľ sa totiž na ničom inom dohodnúť nedokázali.

Preberalo sa vraj aj zrušenie maximálneho množstva paliva, ktoré je dnes 100 kilogramov na preteky. Uvažovalo sa o úplnom zrušení hranice, aby boli autá značne rýchlejšie: napokon vraj možno príde kompromis 105 kilogramov. Uvidíme.

Informácie priniesli Auto Bild Motorsport, Motorsport.com, Autosport.com i ďalšie zdroje.

23.2.2016
Odporúčame ti