Tost vyslovil veľkú spokojnosť s pohonom Ferrari
zdroj foto: Scuderia Toro Rosso

Tost vyslovil veľkú spokojnosť s pohonom Ferrari

25.2.2016

"Naše časy sú reálne a nemanipulujeme nimi vďaka malému množstvu paliva či nezvyčajným obutím. Našim cieľom pre prvé testy je prísť na to, ako sme na tom s chladením a po stránke spoľahlivosti. V minulom roku sme mali so spoľahlivosťou veľa problémov..."

Scuderia Toro Rosso skončila v minulom roku na siedmom mieste konštruktérskeho poradia a nesplnila tak svoj cieľ, ktorým bola piata priečka. Mladí pretekári Max Verstappen a Carlos Sainz sa predviedli v dobrom svetle, ale viackrát mali problémy so spoľahlivosťou svojho auta, čo napokon na finálnom výsledku zanechalo svoju stopu.

"STR11 je auto s množstvom potenciálu," hovorí pred novou sezónou šéf tímu Franz Tost. "S našim novým motorovým partnerom Ferrari sme veľmi spokojní. Obaja jazdci už povedali veľmi pozitívne slová o jazdných vlastnostiach a výkone nového motora. Tím v priebehu zimy okrem toho zlepšil svoje pracovné procedúry týkajúce sa napríklad montáže auta či tréningu zastávok v boxoch. Na našich dvoch mimoriadne zručných jazdcov by sme teda mali byť pripravení!"

Toro Rosso doposiaľ poháňali motory Renault, ale teraz to bude Ferrari. Jediný problém je v tom, že pôjde o minuloročný agregát. "Z hľadiska prvej časti sezóny by som nepovedal, že budeme mať 'second-hand' motor, pretože oproti novým motorom nečakám veľký rozdiel. Druhá časť sezóny už ale môže byť o niečom inom, pretože Ferrari si bude svoj motor naďalej vyvíjať a neviem povedať, akú výhodu im to prinesie."

Tostov tím to nebude mať jednoduché, pretože k životu sa preberá McLaren, silný bude továrenský Renault, rýchlosť ukazuje Force India s Williamsom, Manor bude mať nové motory Mercedes a Haas nové agregáty Ferrari. Mnoho tímov bude silných. 

"Naše auto je ale lepšie ako v minulom roku," kontruje Franz Tost v rozhovore pre F1.com. "Aerodynamické dáta ukazujú, že sme spravili pokroky. No a napokon bude na nás aj to, aby sme tento vývojový trend udržali. Pôjde ale aj o to, koľko zdrojov na to budeme mať v priebehu sezóny a koľko ich budú mať naši priami súperi. A kto nimi bude? Force India, McLaren, Sauber a rovnako aj Haas."

O Maxa Verstappena by mali záujem aj veľké tímy, no Tost potvrdil, že s Red Bullom má dlhodobú zmluvu. Jej trvanie však nepotvrdil, pretože je tajné. "Rozhodne," odpovedal na otázku, či je to na viac ako jeden rok. "Red Bull investoval veľa peňazí do toho, aby ho priniesol do F1. A myslím si, že Max je s touto spoluprácou spokojný. Momentálne je v Toro Rosso, ale čo sa stane v budúcnosti, to ešte neviem. Normálnym krokom by bol postup do Red Bullu Racing, teda do jedného z najlepších tímov v pitlane. Budúcnosť nám povie viac."

Rakúšan opäť verí v piate miesto v konštruktérskom šampionáte, aj keď naposledy to nevyšlo. "Naše časy sú totiž reálne a nemanipulujeme nimi vďaka malému množstvu paliva či nezvyčajným obutím. Našim cieľom pre prvé testy je prísť na to, ako sme na tom s chladením a po stránke spoľahlivosti. V minulom roku sme mali so spoľahlivosťou veľa problémov..."

"Následne budeme musieť pochopiť pneumatiky pri viacerých dlhých jazdách a postarať sa o to, aby sa jazdci zžili tak s autom, ako aj s gumami. Ešte sú mladí a čaká ich len druhá sezóna. Toto sú prvé testy. V tých druhých prinesieme nové súčiastky a posvietime si aj na ultrasofty, softy či mediumky, aby sme nadobudli jasnejšiu predstavu o tom, ako sa na našom aute správajú. A potom už príde Melbourne!" dodáva Franz Tost.

25.2.2016
Odporúčame ti