Grosjean nechápe v čom sú navrhované autá viac sexy
zdroj foto: Pirelli Motorsport

Grosjean nechápe v čom sú navrhované autá viac sexy

26.2.2016

"Neviem pochopiť, v čom sú viac sexy. Hlavne s takýmto zadným krídlom, takým predným krídlom, dvadsiatimi kilogramami dodatočnej váhy..."

Viacero dôležití predstavitelia Formuly 1 dlhšie avizovali rapídne zmeny pravidiel, ktoré majú prísť v roku 2017. Autá by sa mali dočkať viacerých pomerne radikálnych úprav a na kolo by mali byť o päť až šesť sekúnd rýchlejšie. Takéto boli pôvodné ciele, ktoré mali pomôcť prilákať fanúšikov a vzbudiť v nich vášeň.

Nasledovali však nekonečné diskusie a hádky, ktoré v konečnom dôsledku v nikom vášeň nevzbudili. A ani skôr spomínané idey možno napokon vôbec neprídu, pretože z pôvodných plánov ostalo len torzo. Dnes sa už hovorí len o čiastočnej zmene a o tom, že autá by mali byť približne o tri sekundy rýchlejšie. Objavili sa aj ilustrácie Giorgia Piolu, ako by monoposty budúcnosti asi mohli vyzerať.

"Pravidlá pre rok 2017 som videl a videl som aj obrázky toho, ako by autá asi mali vyzerať," povedal pretekár Haasu Romain Grosjean pre Motorsport.com. "Neviem ale pochopiť, v čom sú viac sexy. Hlavne s takýmto zadným krídlom, takým predným krídlom, dvadsiatimi kilogramami dodatočnej váhy..."

Podľa Francúza je to celé tak trochu zvláštne. "Bol by som radšej, ak by to bolo viac prekonzultované. V zásade všetci jazdci hovoria, že by radi viac konzultovali, majú nápady, len im treba zavolať," vysvetlil Grosjean.

Bývalý pretekár Lotusu na druhej strane priznal, že jazdci majú svoje slovo, ale v tejto oblasti asi nie je dostatočne zohľadňované. "Viem, že v okruhovej komisii máme svojho jazdeckého hovorcu. Aj ja som ním chvíľu bol a ľudia, ktorí tam sedia, nás počúvali. Mimoriadne ich zaujímali naše názory na obrubníky, bezpečnosť a podobné veci. Ale pravda je aj taká, že keď sa dnes robia dôležité rozhodnutia, radi by sme mali svoje slovo a povedali, čo si myslíme." 

Sympatický pretekár sa vyjadril aj k novým kvalifikačným zmenám, ktoré by mali platiť už od tohto roku. "Jediný dôsledok je taký, že v úvode kvalifikácie sa na trati rýchlo objavia všetci, aby dosiahli čas. Potom sa vrátia do boxov a budú čakať. Nemáme totiž viac pneumatík ako predtým, takže nemôžeme viac jazdiť," pripomenul Grosjean.

"Gumy zvládnu jedno kolo a hotovo. To vieme. Keď budeme mať presychajúcu trať alebo náročné podmienky, tak sa to môže zmeniť a priniesť určité prekvapenia. Ak niekto chce, aby sme jazdili viac, tak pre kvalifikáciu potrebujeme viac gúm. Hovoríme o tom, že v priebehu piatich minút potrebujeme dosiahnuť určitý čas a ten najhorší bude potom každých 90 sekúnd vypadávať. Ale všetky časy každý dosiahne v prvých troch minútach. Jedine ak niekto v závere časti absolvuje aj druhú jazdu s novými gumami," dodal Romain Grosjean, ktorý ale pripomenul, že pre ďalšie časti kvalifikácie už potom takýmto odvážlivcom gumy neostanú.

26.2.2016
Odporúčame ti