Williams pripravuje nové nosové riešenie
zdroj foto: Williams

Williams pripravuje nové nosové riešenie

29.2.2016

"V priebehu minulého týždňa mal svoj termín na crash testoch. Od daného výsledku sa následne bude odvíjať jeho premiéra," píše Auto Motor und Sport.

Nový monopost Williams FW38 je do veľkej miery podobný svojmu predchodcovi, aj keď sa pochopiteľne dá nájsť niekoľko úprav. Stajňa sa venovala hlavne tomu, aby napravila slabé stránky minuloročného stroja, pričom išlo hlavne o prejazd pomalých zákrut. V Monte Carle či na Hungaroringu sa Valtteri Bottas s Felipem Massom trápili. Najväčšou zmenou sú na prvý pohľad bočnice.

Na druhej strane sa ale dá predpokladať, že tím so sídlom v Grove zatiaľ neodkryl všetky svoje karty a ďalšie novinky predstaví buď počas tohto týždňa v Barcelone alebo v úvodnom podujatí v Melbourne. Auto Motor und Sport informuje o tom, že k balíku noviniek bude patriť aj nové nosové riešenie. Nie je však vylúčené, že kompetentní ho nestihnú nasadiť v Austrálii, ale predstavia ho až následne v Bahrajne.

"V priebehu prvého týždňa sme chceli zbierať dáta, absolvovať dlhé jazdy a venovať sa spoľahlivosti," povedal technický šéf Williamsu Pat Symonds, ktorý týmito slovami zdôraznil, že o rýchle časy zatiaľ jazdcom tejto stajne nešlo. S dvoma najmäkšími sadami pneumatík navyše ani nejazdili. "Williams bol doposiaľ skúpy aj na technické novinky," konštatuje Auto Motor und Sport

"Ale kde ostal nový nos?" pýta sa redaktor AMuSu Michael Schmidt. "V priebehu minulého týždňa mal svoj termín na crash testoch. Od daného výsledku sa následne bude odvíjať jeho premiéra. Vo Williamse pochybovali o tom, že by s ním stihli ešte testy. Je možné, že ho uvidíme až v druhých pretekoch v Bahrajne. Nejde tu totiž len o nový nos, ale aj o všetko ostatné, čo je za ním a pod ním. Takže aj predné krídlo, deflektory a chladiace otvory bŕzd. Nos by mal byť značne kratší, ale jeho forma by mala pripomínať ten súčasný."

Felipe Massa je doposiaľ s dlhými jazdami spokojný. "Boli sme pomerne konštantní, ale z hľadiska jedného kola to ešte nie je ono. Zatiaľ sme nenašli ideálne nastavenie. Pneumatiky sa nechceli dostatočne rýchlo zahriať," skonštatoval Brazílčan, podľa ktorého auto generuje citeľne viac prítlaku, ale ešte to nestačí: "Na rovinkách sme naďalej príliš rýchli," dodal Massa, ktorého auto dosiahlo maximálku 338,5 km/h, čo je druhé najvyššie číslo po Mercedese.

V utorok sa v Barcelone začnú druhé štvordňové testy. Počas prvých dvoch dní bude v aute FW38 Valtteri Bottas, vo štvrtok a v piatok potom Felipe Massa.

29.2.2016
Odporúčame ti