Kimi Räikkönen: Náš program nemeriame odjazdenými kolami
zdroj foto: Scuderia Ferrari

Kimi Räikkönen: Náš program nemeriame odjazdenými kolami

1.3.2016

"Je jasné, čo ľudia očakávajú od Ferrari a keď to povie Sergio Marchionne, tak to z môjho pohľadu nič nemení. Chceme predsa to isté. Tlak je v tejto branži vždy prítomný."

Kimi Räikkönen absolvoval v utorok svoj tretí a zároveň predposledný testovací deň s monopostom Ferrari SF16-H, pretože potom už bude nasledovať presun do Austrálie. Ako informuje oficiálna stránka Ferrari, ráno sa tím venoval meraniam toku vzduchu okolo auta a preveroval rôzne nastavenia. Popoludní však prišiel problém a auto sa zaseklo v ôsmom prevodovom stupni. Fínsky jazdec počas celého dňa využíval len stredne tvrdé pneumatiky Pirelli vrátane prototypov, ktoré výrobca takisto priniesol do Barcelony. V závere dňa Iceman pracoval na setupe auta, na elektrických nastaveniach i na tréningu štartov a zastávok v boxoch.

Kimi, dnes sa objavil problém s prevodovkou. Nerobíš si kvôli spoľahlivosti určité starosti?
"Určite by som radšej zvládol deň bez prerušenia, ale testy sú napokon presne nato, aby sme napravili slabiny. K dispozícii máme ešte dostatok času na to, aby sme tieto problémy zniesli zo sveta. Zimná práca je každoročne rovnaká: skúšate nové auto a musíte rátať s ťažkosťami. Musíte sa z toho aj poučiť."

K dispozícii máš ešte jeden deň, po ktorom príde presun do Austrálie. Váš prezident Sergio Marchionne chce v Melbourne vidieť jedno Ferrari v prvom rade. Je to reálne?
"Neviem. Nikto tu predsa nevie, čo sa stane v Austrálii. Celé tieto úvahy sú absolútne nezmyselné. Viem len to, že auto sa správa dobre. Zvyšok sú zbytočné špekulácie."

{+t97416}

Ale je auto také, ako si očakával?
"Každou jazdou sa o ňom učíme viac a viac. Každou jazdou je nám jasnejšie, akým smerom sa uberáme. Vnútorný pocit je fajn, a to je pre mňa dôležité. Ani ja však neviem povedať, kam nás to privedie. Vieme, čo robíme. S odvedenou prácou sme doposiaľ spokojní a auto považujeme za konkurencieschopné. Najväčší otáznik je v tom, čo robia naši súperi. To nevieme. Jasnejšie sa to ukáže až v Austrálii."

Nico Rosberg vás považuje za veľké nebezpečenstvo.
"Ešte raz: To sú len také rečičky. Ja sa na tom nebudem podieľať. Dosiahnuté časy prezrádzajú len polovicu pravdy. Autá majú odlišné pneumatiky a nikto nevie, kto má aké množstvo paliva. Preto je porovnávanie ťažké."

Nerobíte si starosti pre to, koľko kôl Mercedes odjazdil?
"Nie, pretože náš program nemeriame odjazdenými kolami. Koncentrujeme sa len na svoje úlohy a dobre sa držíme plánu. Jednotlivé stajne majú iné pracovné plány a preto ma nebolí brucho z toho, keď sa objaví nejaký ten problém. Radšej nech ho mám tu v Španielsku ako o dva týždne v Austrálii."

{+t97415}

V posledných dvoch rokoch si na svojich tímových kolegov z rôznych príčin nestačil. Aké dôležité je pre teba byť tým rýchlejším?
"Dôležité je to vtedy, keď ide o špičkové umiestnenia. Keď máme byť len na štvrtom alebo piatom mieste, tak je jedno, kto je vpredu. Všeobecne sme však vždy radšej vyššie ako nižšie. Našou úlohou je vyhrávať preteky a v tom prípade chcem byť vpredu."

Také je nariadenie šéfa Marchionneho. Nezvyšuje to tlak?
"Nemyslím si. Je jasné, čo ľudia očakávajú od Ferrari a keď to povie Sergio Marchionne, tak to z môjho pohľadu nič nemení. Chceme predsa to isté. Tlak je v tejto branži vždy prítomný."

1.3.2016
Odporúčame ti