Ferrari ukázalo silu, Räikkönen posunul testovacie maximá
zdroj foto: Scuderia Ferrari

Ferrari ukázalo silu, Räikkönen posunul testovacie maximá

3.3.2016

Najrýchlejší čas siedmeho testovacieho dňa a súčasne aj celých doterajších prípravných jázd dosiahol pretekár Ferrari Kimi Räikkönen. S ultramäkkými pneumatikami dosiahol čas 1:22,765s, ale čo je dôležitejšie, s mäkkými bol jeho výkon na úrovni 1:23,009s.

Najrýchlejší čas siedmeho testovacieho dňa a súčasne aj celých doterajších prípravných jázd dosiahol pretekár Ferrari Kimi Räikkönen. S ultramäkkými pneumatikami dosiahol čas 1:22,765s, ale čo je dôležitejšie, s mäkkými bol jeho výkon na úrovni 1:23,009s. To je o trinásť tisícin lepšie ako doposiaľ najlepší čas s touto sadou, ktorý dosiahol Nico Rosberg v utorok. Priame porovnanie teda vyznelo tesne pre Ferrari. Veľmi dobre je však na tom aj Williams, pretože Felipe Massa dosiahol dnes s mäkkými gumami čas 1:23,193s. Dá sa však predpokladať, že jednotlivé stajne ešte neodkryli všetky karty, no aspoň pre tento okamih to vyzerá na sľubnú zápletku.

Veľmi solídny výkon podal aj Nico Hülkenberg z Force Indie, ktorého čas 1:23,251 však prišiel na ultramäkkých pneumatikách. To isté platí aj o štvrtom mieste Maxa Verstappena zo Scuderie Toro Rosso, takže tieto dve zoskupenia na skôr spomínané stajne pravdepodobne ešte niečo strácajú. Nie každý sa však venoval kvalifikačným simuláciám a predsa len sú to testy, takže hlbšie analyzovanie zatiaľ nemá prílišný význam.

Skôr by sme mohli niečo vyčítať z počtu odjazdených okruhov, pretože táto štatistika znamená spoľahlivosť auta. Tu bol najlepší Max Verstappen (159 kôl), za ktorým nasledovali jazdci Mercedesu Nico Rosberg a Lewis Hamilton (dovedna 144 kôl), Nico Hülkenberg (137), Kimi Räikkönen (136), Daniil Kvjat (121) a stovku prekročili aj Felipe Massa, Felipe Nasr a Fernando Alonso. Z tohto pohľadu išlo o veľmi vydarený deň.

Jazdy boli trikrát prerušené červenými vlajkami. Trikrát sa o ne postaral Romain Grosjean, ktorý skončil dvakrát v štrku a raz zastal v oblasti okolo desiatej zákruty. Viac detailov o priebehu dňa nájdete v nižšie priložených komentároch. Testy definitívne ukončíme v piatok, potom nás bude čakať presun do Melbourne na Veľkú cenu Austrálie!

Výsledky:

1. K. Räikkönen Ferrari   1:22.765 -.--- 136
2. F. Massa Williams   1:23.193 +0.428 119
3. N. Hülkenberg Force India   1:23.251 +0.486 137
4. M. Verstappen Toro Rosso   1:23.382 +0.617 159
5. N. Rosberg Mercedes   1:24.126 +1.361 81
6. F. Nasr Sauber   1:24.760 +1.995 116
7. F. Alonso McLaren   1:24.870 +2.105 118
8. P. Wehrlein Manor   1:24.913 +2.148 48
9. D. Kvjat Red Bull Racing   1:25.141 +2.376 121
10. J. Palmer Renault   1:26.224 +3.459 98
11. L. Hamilton Mercedes   1:26.488 +3.723 63
12. R. Grosjean Haas F1   1:27.196 +4.431 78

 

PRIEBEH

21.17 - pekná fotka súboja Daniila Kvjata s Maxom Verstappenom:

{+t97622}

21.00 - Kimi Räikkönen počas dnešnej jazdy:

20.50 - McLaren MP4-31 a Flow Viz:

20.27 - zaujímavé názory Fernanda Alonsa si prečítajte TU!  

20.04 - Christian Horner (Red Bull) o svätožiare: "Vyskúšali sme to na našom simulátore a obávame sa problémov s ideálnym výhľadom. Bezpečnosť a ochrana hlavy majú kľúčový význam, ale nie som fanúšik tohto systému. Myslím si, že F1 to vie zvládnuť aj lepšie. Podľa mňa vieme prísť aj s niečím elegantnejším."

20.02 - už máme aj vyjadrenia Günthera Steinera a Romaina Grosjeana z tímu Haas. Všetky tri dnešné červené vlajky spôsobil on - čítaj TU!  

19.47 - nech sa páči rozhovor s Kimim Räikkönenom:

19.43 - Felipe Massa o svätožiare: "Nie je to veľmi pekné. Pochopiteľne, že bezpečnosť je najdôležitejšia a preto so svätožiarou či zatvoreným kokpitom absolútne súhlasím. Súhlasím s touto zmenou, ale nevyzerá to veľmi pekne. Uvidíme teda ako to dopadne."

19.42 - Daniil Kvjat o svätožiare: "Objavuje sa mnoho kontroverzných názorov. Formula 1 je o súťažení s otvorenými kokpitmi. Je to nebezpečnejšie ako svätožiara, ale Formula 1 je nebezpečná. Otvorené kokpity sú otvorené kokpity - a toto už nie sú otvorené. Pretekársky šport je aj nebezpečný a som ochotný akceptovať to. Taký je môj názor."

19.40 - Daniil Kvjat o kvalifikačnom systéme: "Nemyslím si, že potrebujeme zmenu. Doposiaľ to bolo fajn. Bolo to OK. Prečo ľudí ešte viac mýliť? Veď ani my nerozumieme o čo tu ide, tak si predstavte ľudí pred televízormi. Podľa mňa to nemá zmysel."

19.29 - prečítajte si rozhovor s Lewisom Hamiltonom:

19.21 - pohľad na večerný padok:

19.14 - Nico Rosberg v rozhovoroch s novinármi:

18.47 - Pirelli potvrdilo, že dnes sme zlomili testovací rekord. Tímy odjazdili dovedna 1 247 okruhov, čo je približne 5 930 kilometrov.

18.40 - Nico Hülkenberg o svätožiare: "Vyzerá to hrozne. Musíme akceptovať nejaké riziko. Musí existovať aj element nebezpečenstva. Nemôžeme všetko sterilizovať a zničiť každé riziko. Šport je takto antisexy a neatraktívny. Opticky sa mi to vôbec nepozdáva, jednoducho to nevyzerá dobre. Nemôžeme byť úplne precitlivelí."

18.30 - veľa Flow Viz na McLarene MP4-31:

18.10 - aj Kimi je už pred novinármi. Rozhovory vám prinesieme v priebehu večera...

18.09 - Lewis Hamilton už absolvuje tlačovú konferenciu:

18.02 - finálne poradie:

17.56 - potvrdené, je koniec. Už sa nebude jazdiť.

17.54 - červené vlajky! Na konci protiľahlej rovinky zastal dnešný viacnásobný hriešnik Romain Grosjean. Testy sa tým pádom asi skončia.

17.44 - podobne postupuje aj Williams s Felipem Massom. Taký Kimi Räikkönen ale momentálne nejazdí, Ferrari ho stiahlo do garáže.

17.42 - Red Bull povolal Kvjata do boxov a rýchlo mu vymenil pneumatiky. Tím to trénoval aj predpoludním.

17.41 - Max Verstappen je zatiaľ spokojný s motorom Ferrari, ktorý obdržal jeho tím Toro Rosso: "Dúfajme, že bude dostatočne rýchly. Oproti minulému roku je to už teraz pozitívny krok. Talianska kombinácia (Ferrari - Toro Rosso) je pre tím veľmi pozitívna. Je to zábava a navyše sme veľmi spoľahliví, zatiaľ sme odjazdili množstvo okruhov."

17.35 - ale objavili sa aj špekulácie, že Alonso bude opäť len rušňovodič:

17.31 - aj Fernando Alonso má ultramäkké gumy, ale nezlepšil sa. Jeho čas bol 1:25,267, takže možno mal viac paliva, prípadne k jazde pristúpil inak. Nie vždy ide len o previerku ostrého kvalifikačného kola.

17.26 - 1:24,913 - čas Pascala Werhleina s ultramäkkými pneumatikami.

17.20 - Romain Grosjean prichádza po dlhšej dobe späť na trať. Zakotví aj tretíkrát v štrku?

17.10 - stint Kimiho Räikkönena s mäkkými gumami: Outlap - 1:24.7 - 1:26.0 - 1:26.4 - 1:26.5 - 1:27.2 - 1:27.7 - 1:28.6 - 1:28.9 - 1:29.4 - 1:29.7.

17.06 - Felipe Massa v pitlane:

17.02 - už len hodinka!

16.55 - po simulácii pretekov sa prvýkrát vrátil aj Kimi Räikkönen, na okruhu je i Felipe Massa s Lewisom Hamiltonom. Opäť sa to rozbieha.

16.48 - v tejto chvíli sú na trati len dvaja jazdci: Jolyon Palmer a Max Verstappen.

16.43 - Fernando Alonso má za sebou už sto okruhov. Na McLaren pekné číslo. Zdá sa, že so spoľahlivosťou si už v tíme poradili. Ešte viac okruhov majú na konte Kimi Räikkönen, Felipe Nasr, Nico Hülkenberg a Max Verstappen. No a v súčte aj dvaja jazdci Mercedesu.

16.36 - Pirelli potvrdilo, že na Veľkú cenu Európy do Baku dodá supermäkké, mäkké a stredne tvrdé pneumatiky. Pre samotné preteky si každý musí ponechať jednu strednú a jednu mäkkú sadu, pričom aspoň jednu z týchto dvoch bude nutné využiť. Tí, ktorí postúpia do Q3, budú mať pre účasť v nej vyhradené jedny supersofty. Zvyšných desať sád si môže každý jazdec vybrať z danej ponuky dobrovoľne.

16.33 - pripomíname, že tieto časy na kolo pilne zapisujú v Auto Motor und Sporte. Ich LIVE prenos je o to zaujímavejší.

16.32 - stint Lewisa Hamiltona s mediumkami: Outlap - 1:26.4 - 1:27.9 - 1:28.0 - 1:28.5 - 1:32.4 - 1:28.8 - 1:28.7 - 1:28.6 - 1:29.8 - 1:31.6 - 1:29.2 - 1:28.8 - 1:29.3 - 1:28.9 - 1:29.3 - 1:29.5 - Inlap.

16.23 - svoju simuláciu už dokončil aj Kimi Räikkönen (hard): Outlap - 1:27.4 - 1:27.2 - 1:28.6 - 1:28.4 - 1:28.6 - 1:29.0 - 1:28.2 - 1:28.9 - 1:29.1 - 1:28.6 - 1:29.0 - 1:31.1 - 1:29.3 - 1:29.4 - 1:31.5 - boxy.

16.23 - aj Fernando Alonso bol v štrku:

16.22 - Fernando Alonso pred Lewisom Hamiltonom:

16.21 - posledný stint simulácie pretekov v podaní Nica Hülkenberga (medium): Outlap - 1:28.0 - 1:28.3 - 1:28.6 - 1:28.9 - 1:29.4 - 1:29.4 - 1:30.1 - 1:30.3 - 1:30.2 - 1:30.1 - 1:31.1 - 1:30.2 - 1:30.5 - 1:30.7 - 1:30.9 - 1:34.8 - 1:30.2 - 1:30.7 - 1:31.0 - 1:31.4 - 1:31.3 - 1:31.7 - 1:32.3 - 1:32.1 - boxy.

16.20 - Audi inak opäť jednoznačne odmietlo možnú účasť v F1. "Koncentrujeme sa len na WEC a DTM," povedal jeden zo šéfov spoločnosti Stefan Knirsch, ktorý vyzdvihol elektrický a hybridný vývoj vytrvalostného šampionátu, pričom niečo podobné by rád presadil aj v DTM.

16.17 - máme pre vás rozhovor s Nicom Rosbergom, ktorý hovorí o svätožiare i o porovnaní výkonov - čítajte TU!  

16.12 - v tíme Sauber momentálne trénujú zastávky v boxoch.

16.02 - poradie dve hodinky pred koncom dnešného dňa:

15.58 - Formula 1 práve prostredníctvom YouTube vydala pekné video spomalených pohybov:

[youtube]vUhFD6-J-tw[/youtube]

15.55 - stint Kimiho Räikkönena na sade medium: Outlap - 1:27.9 - 1:29.2 - 1:28.3 - 1:28.6 - 1:28.9 - 1:28.7 - 1:29.5 - 1:29.1 - 1:28.9 - 1:29.3 - 1:29.4 - 1:29.3 - 1:29.2 - 1:29.1 - 1:29.3 - 1:29.4 - 1:28.8 - 1:29.5 - 1:29.1 - 1:29.8 - 1:29.7 - 1:29.6 - 1:30.1 - boxy.

15.51 - Felipe Massa to opäť skúšal so supersoftami, ale bol asi o 1,5 desatiny pomalší ako pred chvíľou. Karun Čandhok, ktorý stojí pri trati, okamžite hlásil, že v záverečnom sektore ho pribrzdil Daniil Kvjat.

15.50 - Max Verstappen vraj svoju simuláciu pretekov prerušil po 45 kolách. Tu sú jeho posledné časy: Outlap - 1:28.7 - 1:29.4 - 1:28.8 - 1:28.8 - 1:29.1 - 1:28.8 - 1:28.7 - 1:28.9.

15.43 - Alonsov stint (medium): výjazd - 1:30.1 - 1:30.5 - 1:31.1 - 1:31.5 - 1:31.3 - 1:31.5 - 1:31.5 - 1:31.6 - 1:32.0 - 1:32.3 - 1:32.6 - 1:32.0 - 1:32.0 - 1:32.4 - 1:32.4 - dojazd.

15.40 - priebežné časy:

15.37 - Hülkenbergov stint s mediumkami: Outlap - 1:30.2 - 1:30.3 - 1:30.5 - 1:30.4 - 1:30.5 - 1:30.9 - 1:31.6 - 1:31.3 - 1:31.5 - 1:32.0 - boxy

15.34 - stint Maxa Verstappena s mediumkami: Outlap - 1:30.1 - 1:30.4 - 1:30.1 - 1:30.3 - 1:30.3 - 1:30.5 - 1:30.8 - 1:31.3 - 1:31.1 - 1:31.7 - 1:32.5 - boxy.

15.34 - Massa sa s mäkkými pneumatikami dostal dokonca na druhé miesto! Jeho čas je 1:23,193 a v porovnaní s Ferrari a Mercedesom s rovnakým obutím je to výborný výkon. Dá sa teda predpokladať, že Mercedes má toho v talóne ešte dosť. Alebo sa ostatní dotiahli :)

15.28 - krátky proces: Hamilton sa na rovinke ľahko dostal pred Verstappena. Ten sa počas testov pochopiteľne ani nebráni, každý si ide svoj program.

15.24 - ďalší aktuálny článoček:

15.24 - Lewis Hamilton sa na trati doťahuje na Maxa Verstappena.

15.23 - 1:23,664 - Felipe Massa sa s mäkkými gumami dostal na štvrté miesto.

15.18 - video Kimiho jazdy so svätožiarou:

15.14 - ďalšie pohľady na Grosjeanov problém:

15.12 - 1:24,888 - zlepšenie v podaní Felipeho Massu.

15.08 - zelené vlajky!

15.01 - Grosjeanovo auto je už odpratávané. Takto ho "odparkoval" pri nehode:

15.00 - Verstappenov stint (medium): Outlap - 1:28.6 - 1:29.0 - 1:29.5 - 1:29.8 - červené vlajky.

14.59 - Räikkönenov stint (medium): Outlap - 1:28.8 - 1:28.9 - 1:29.4 - 1:29.4 - 1:29.2 - 1:29.5 - 1:29.6 - 1:29.7 - 1:29.8 - 1:31.1 - 1:29.9 - 1:29.9 - červené vlajky.

14.58 - Hülkenbergov stint na stredne tvrdých pneumatikách: Outlap - 1:28.8 - 1:29.0 - 1:29.4 - 1:29.5 - 1:30.0 - 1:30.2 - 1:30.2 - červené vlajky.

14.56 - červené vlajky! Romain Grosjean je už opäť v štrku! Príčinu nepoznáme, ale niečo určite nie je v poriadku. Dve takéto nehody v priebehu krátkej chvíle...

14.53 - 1:25,101 - Pascal Wehrlein dosiahol so supermäkkými pneumatikami takýto čas. Vyzerá to tak, že strata tohto tímu na najlepších by mohla byť na úrovni dvoch sekúnd, čo by bol obrovský progres.

14.48 - Romain Grosjean je opäť na trati!

14.47 - dlhá jazda Maxa Verstappena s mediumkami: Outlap - 1:29.9 - 1:29.9 - 1:30.0 - 1:29.9 - 1:30.2 - 1:30.2 - 1:30.4 - 1:30.6 - 1:30.5 - 1:30.8 - 1:30.4 - 1:31.8 - 1:31.3 - 1:31.3 - výmena pneumatík.

14.41 - Hulkov stint s mäkkými pneumatikami: Outlap - 1:30.8 - 1:31.0 - 1:31.9 - 1:32.0 - 1:32.7 - 1:33.1 - 1:33.2 - boxy.

14.41 - aktuálny článok o Williamse by vás mohol zaujať:

14.38 - Romain Grosjean je pripravený na výjazd, auto by malo byť v poriadku:

14.37 - Kimi Räikkönen bol na trati s mäkkými gumami: Outlap - 1:29.3 - 1:29.6 - 1:30.0 - 1:29.9 - 1:31.8 - výmena gúm.

14.35 - stint Felipeho Massu s tvrdými pneumatikami: Outlap - 1:26.9 - 1:27.2 - 1:27.6 - 1:27.9 - 1:28.0 - 1:28.6 - 1:28.5 - 1:28.6 - 1:28.6 - 1:28.9 - 1:29.1 - 1:29.1 - 1:29.3 - 1:29.6 - 1:47.6 - 1:45.8 - 1:29.4 - 1:29.6- boxy.

14.25 - Auto Motor und Sport informuje o tom, že osobnosti postupne opúšťajú padok. Odišli už Toto Wolff, Niki Lauda, Christian Horner i Adrian Newey.

14.23 - Hülkenbergova jazda s mäkkými zmesami: Outlap - 1:30.1 - 1:30.7 - 1:31.0 - 1:31.4 - 1:31.9 - 1:32.5 - 1:33.1 - 1:33.1 - Inlap.

14.12 - na trati sú momentálne len Massa a Hülkenberg.

14.02 - Auto Motor und Sport informuje, že na monoposte Romaina Grosjeana nebolo nájdené žiadne poškodenie. Muselo teda ísť o jazdeckú chybu.

14.01 - v Mercedese prichádza k zmene, miesto Nica Rosberga nastupuje Lewis Hamilton.

14.00 - zelené vlajky! Začína sa popoludňajšia časť programu. Ako prvý prichádza na trať Felipe Massa.

13.54 - máme pre vás aktuálne vyjadrenia šéfa Red Bullu Christiana Hornera:

13.36 - doposiaľ najrýchlejšie kolá jednotlivých áut:

13.32 - Nico Rosberg o svätožiare: "Môj názor je taký, že ide o obrovské zlepšenie bezpečnosti. Eventuálne to bude aj dobre vyzerať. Rozhodne som za!"

13.15 - záber z havárie Romaina Grosjeana. Jeho auto je medzitým už späť v garáži.

13.07 - vtipy na adresu svätožiary sa množia...

13.03 - poradie po polovici dnešného programu:

1. Räikkönen - Ferrari - 1:22.765m
2. Hülkenberg - Force India - 1:23.251m
3. Verstappen - Toro Rosso - 1:23.382m
4. Rosberg - Mercedes - 1:24.126m
5. Nasr - Sauber - 1:24.760m
6. Alonso - McLaren - 1:24.870m
7. Kvjat - Red Bull - 1:25.141m
8. Massa - Williams - 1:25.420m
9. Palmer - Renault - 1:27.182m
10. Grosjean - Haas - 1:28.110m
11. Wehrlein - Manor - 1:28.624m

13.00 - dopoludňajší program sa tým pádom končí a nasleduje hodinová obedňajšia prestávka.

12.58 - červené vlajky! Zavinil ich Romain Grosjean vo štvrtej zákrute!

12.58 - Carlos Sainz (Toro Rosso), ktorý v stredu odjazdil 166 okruhov, teda najviac spomedzi všetkých: "Z hľadiska absolvovaných kilometrov sme druhí za Mercedesom, čo je pre tím ako Toro Rosso po takej ťažkej zime neuveriteľné. Ukazuje sa, že táto stajňa vie robiť veľmi veľké a skvelé veci. V minulom roku by sme o stovke okruhov za deň asi ani nesnívali. Teraz len jazdíme, jazdíme a jazdíme. Nič sa nekazí, všetko funguje. Áno, máme aj niekoľko problémov, nebudem klamať, ale sú to veľmi malé problémy. Auto je vždy na trati, vďaka čomu si pred Melbourne vytvárame veľmi dobrú východiskovú pozíciu."

12.54 - podobne ako včera, aj dnes bude od 13.00 do 13.05 prebiehať kontrola maršálskeho systému. Trať bude v móde VSC, teda virtual safety car, a jazdci si budú môcť vyskúšať takúto jazdu. Včera tak spravili len traja.

12.45 - ultrasofty má opäť aj Kimi Räikkönen. Za časmi sa ale nehnal, pretože prvé kolo bolo až 1:25,9. Možno skúma správanie sa gúm v prípade, ak na to nešliapne hneď od začiatku.

12.40 - 1:23,382 - Max Verstappen s ultrasoftmi.

12.29 - Max Verstappen obul supersofty a dosiahol čas 1:23,626 - priebežné tretie miesto.

12.25 - Nico Rosberg už minulý týždeň povedal, že najmäkšie gumy sú v Barcelone už v poslednom sektore hotové. Takže ich nasadzovanie je zbytočné. Možno na tom niečo bude.

12.23 - Hülkenberg obul ultrasofty a dosiahol čas 1:23,251. Viacero príkladov ukazuje, že najmäkšie sady neprinášajú také zlepšenie, ako sa očakávalo. Oproti supersoftom malo ísť o šesť desatín, oproti softom až o 1,2 sekundy. Možno je to tak preto, lebo pre daný okruh nie sú vhodné. Hulk bol každopádne o 486 tisícin sekundy pomalší ako Kimi s takouto zmesou.

12.16 - Jolyon Palmer opustil garáž Renaultu. Vyzerá to tak, že po prejazde štrkovou zónou auto nie je celkom v poriadku.

12.16 - ultrasofty sa v rýchlych zákrutách barcelonského okruhu začínajú veľmi skoro drobiť. Pre danú trať nie sú vhodné.

12.12 - Hulk dal so supermäkkými pneumatikami čas 1:23,352. Momentálne sú to veľmi zaujímavé minúty.

12.08 - 1:22,765 - najlepší čas týždňa v podaní Kimiho Räikkönena. Mal však obuté ultrasofty, od ktorých sa čakal lepší čas. Vyzerá to tak, že pokazil prostredný sektor.

12.05 - 1:25,091 - toto je čas Felipeho Nasra s mäkkými pneumatikami.

12.02 - priebežné poradie:

11.59 - ale pozor, supersofty skúša aj Kimi! Nevyšlo to, prvé dva sektory boli dobré, ale potom stratil. Musel spraviť jazdeckú chybu.

11.56 - v kvalifikačnej simulácii sme videli aj Hülkenberga. So supermäkkými pneumatikami dosiahol čas 1:23,520.

11.49 - Kimi nemal celkom prázdnu nádrž, pretože v jazde pokračoval. Ďalšie kolo už bolo o 1,1 sekundy pomalšie.

11.48 - Max Verstappen obul supersofty! Napokon je to čas 1:23,650.

11.47 - 1:23,009 - parádny čas Kimiho Räikkönena na softoch!

11.36 - Sauber má opäť problémy s pohonom. Stajňa ho odoberá od Ferrari a v posledných dňoch bolo tých problémov viac ako dosť.

11.34 - a čo takáto verzia? :)

11.29 - Jolyon Palmer mal v priebehu dnešných jázd problémy a ocitol sa v štrku.

11.27 - a už to neplatí - 1:23,591 je výkon Kimiho Räikkönena takisto s mäkkými pneumatikami!

11.25 - 1:24,230 - prvé miesto preberá s mäkkými pneumatikami Nico Hülkenberg.

11.23 - fyzioterapeut Sauberu Jo Leberer si zaspomínal na príhodu s Kimim Räikkönenom z roku 2001: "Kimi bol vždy neuveriteľne pokojný a uvoľnený. Pamätám si na príhodu z Veľkej ceny Malajzie. Petronas bol vtedy náš hlavný sponzor, takže to boli veľmi dôležité preteky. V nedeľu na poludnie mi krátko pred pretekmi ležal na masážnom stole. Bol až natoľko uvoľnený a pokojný, že zaspal! Tak som ho nechal spať. Potom o 13.05 h už inžinieri začínali byť nervózni a pýtali sa, kde je. Tak som ho zobudil a povedal som mu 'btw, o chvíľku jazdíš svoje druhé preteky v živote. Vstávaj!' Natiahol sa a povedal 'Ach Josef, nechaj ma prosím ešte pár minút spať'. Nepredstaviteľné!" (Motorsport-Total.com)

11.11 - hovorca Ferrari Alberto Antonini o svätožiare: "Toto je provizórna štruktúra, ktorú vyrobilo Ferrari pre otestovanie výhľadu. Myslíme si, že finálna štruktúra bude súčasťou auta a snáď bude lepšie vyzerať. Kimi povedal, že výhľad bol OK."

11.10 - 1:24,770 - takýto je zasa čas Kimiho Räikkönena na mediumkách.

11.09 - 1:24,870 - čas Fernanda Alonsa na supersoftoch. 

11.09 - takýto približne je výhľad cez svätožiaru:

11.04 - poradie po dvoch hodinách:

11.02 - Felipe Massa nasadil supersofty!

11.00 - tlačový hovorca Ferrari priniesol svätožiaru do media-centra:

10.55 - vyzerá to tak, že Kimi Räikkönen má opäť nejaké problémy. Pravdepodobne niečo s výfukmi.

10.52 - Éric Boullier, McLaren: "Momentálne nevieme, ako na tom sme. Naše auto má množstvo potenciálu, ktorý ešte potrebujeme odkryť, takže to neviem povedať. Je jasné, že musíme byť značne lepší ako v roku 2015 - no to by malo byť jednoduché, pretože sme boli ďaleko vzadu. Našim cieľom je vždy sa dostávať do Q3 a jazdiť na predných bodovaných priečkach."

10.47 - McLaren svoje auto postupne vyzbrojuje ďalšími a ďalšími novinkami. "V stredu sme mali nové zadné krídlo, podlahu, brzdové potrubia, predné krídlo. V Melbourne to bude celkom nové auto," povedal pretekársky šéf tímu Éric Boullier.

10.45 - pohľad na difúzorovú časť Haasu VF-16:

10.44 - na trať už prichádza aj Felipe Massa!

10.40 - Nico Rosberg je opäť najaktívnejší a odjazdil už 32 okruhov. Fernando Alonso ich má 31.

10.33 - Nico Rosberg ostal s mediumkami na okruhu desať kôl, takže pri dosiahnutí svojho času (o 10.15 h) mal ešte dosť paliva: výjazdové kolo - 1:24.3 - 1:26.2 - 1:26.4 - 1:26.4 - 1:26.3 - 1:26.5 - 1:26.6 - 1:33.7 - dojazdové kolo.

10:28 - 1:25,154 - Fernando Alonso jazdil s mäkkými pneumatikami.

10.23 - Red Bull počas zastávky v boxoch trénoval výmenu nosovej časti.

10.22 - šéf Red Bullu Christian Horner pre Auto Motor und Sport potvrdil, že aj jeho tím pracuje na vývoji ochrany hlavy jazdca: "Naše riešenie vyskúšame počas show-runu na konci apríla."

10.15 - 1:24,309 - čas Nica Rosberga s mediumkami.

10.13 - Renault mal celú jednu stranu pokrytú farbou Flow Viz - informoval Auto Motor und Sport. Tím sa teda venuje aerodynamickým testom.

10.09 - na trati zatiaľ vôbec nebol Felipe Massa s Williamsom. Tím cez Twitter oznámil, že mechanici vykonávajú posledné úpravy nastavenia.

10.05 - pozitívne je to, že dnes jazdí aj tím Haas a Romain Grosjean už zaznamenal aj prvé merané kolo. Snáď mu to vydrží.

10.02 - štatistiky po prvej hodinke:

10.00 - Ferrari potvrdilo, že testy svätožiary prebehli v záujme preverenia inštalácie a výhľadu jazdca.

9.55 - Marcus Ericsson (Sauber) o novom aute C35: "Z hľadiska motora máme určite dobrý potenciál. Jazdné vlastnosti sa rozhodne zlepšili. A cítim, že sa zlepšila aj stabilita pri brzdení. Z hľadiska aerodynamiky je auto lepšie v rýchlych zákrutách, je stabilnejšie. To sú dve hlavné veci, ktoré som počas tých niekoľkých okruhov pocítil, ale balík ako taký je príjemnejší. Je ľahšie predpovedať, čo spraví."

9.48 - Daniil Kvjat ráno jazdil s aerodynamickými senzormi, teraz je už na okruhu bez nich.

9.41 - 1:25,251 - aktuálne najlepší čas v podaní Nica Rosberga. Nemec jazdil na neoznačených pneumatikách.

9.29 - celú rannú pozornosť zhltla svätožiara a reakcie rozhodne nie sú pozitívne. Kimi Räikkönen je momentálne na trati už bez nej.

9.27 - bývalý pretekár Martin Brundle o svätožiare: "Vyzerá to ešte horšie, ako som sa obával."

9.20 - viac o svätožiare nájdete tu:

9.05 - Kimi dnes testuje svätožiaru!

9.02 - Kimi Räikkönen vstupuje do svojho posledného testovacieho dňa:

9.00 - zelená vlajka!

8.51 - Felipe Nasr sa rozcvičuje s Jo Lebererom:

8.45 - takáto napodobnenina helmy Nica Hülkenberga vyjde na 125 libier. Ale je pekná!

8.40 - dnes na trati uvidíme Nica Rosberga a Lewisa Hamiltona (Mercedes), Kimiho Räikkönena (Ferrari), Felipeho Massu (Williams), Daniila Kvjata (Red Bull), Nica Hülkenberga (Force India), Jolyona Palmera (Renault), Maxa Verstappena (Toro Rosso), Felipeho Nasra (Sauber), Fernanda Alonsa (McLaren), Romaina Grosjeana (Haas) a Pascala Wehrleina (Manor).

3.3.2016
Odporúčame ti