Kimi Räikkönen vo štvrtok otestoval svätožiaru
zdroj foto: Albert Fabrega / Twitter

Kimi Räikkönen vo štvrtok otestoval svätožiaru

3.3.2016

Od roku 2017 by mala byť hlava jazdca chránená špeciálnym systémom zvaným svätožiara. Vo štvrtok sa riešenie prekvapujúco objavilo na trati.

Od roku 2017 by mala byť hlava jazdca chránená špeciálnym systémom zvaným svätožiara. Pôvodná animácia Giorgia Piolu naznačovala, že pôjde o pomerne estetické riešenie, ale neskôr sa objavili aj iné názory: vraj to bude obyčajná oceľová tyč.

"Z inžinierskych kruhov počujeme, že pôjde o masívnu päť centimetrov hrubú oceľovú rúru," písal pred niekoľkými dňami Auto Motor und Sport a pridal aj názor inžiniera, ktorý si neželal byť menovaný: "Hodí sa to tak k traktoru a nie k monopostu Formuly 1."

Vo štvrtok ráno sa na verejnosti objavil aj prvý záber z testovacieho stanoviska FIA.

Na sociálnych sieťach boli následne uverejnené aj vyobrazenia iných preverovaných návrhov, ktoré ale v konečnom dôsledku nemali takú podporu ako svätožiara.

Svätožiara sa napokon v rámci testov v Barcelone dočkala aj svojej premiéry; s takto vyzbrojeným autom vo štvrtok ráno jazdil Kimi Räikkönen. Stránka Motorsport.com informovala o tom, že Ferrari na tomto vylepšení pracuje už dlhšie a podarilo sa mu znížiť váhu ochrany z desiatich na šesť kilogramov.

Momentálne je štruktúra k autu pripevnená tak, že sa dá prichytiť len celá súčasne. Do budúcna by to ale malo byť tak, že vrchná časť sa bude dať zdvihnúť a jazdec bude môcť vystúpiť. Ferrari vraj oblúk na auto namontovalo ešte v stredu večer a prvé dojmy mohol nadobudnúť aj Sebastian Vettel.

FIA uvažovala aj o celkom uzavretých autách, v ktorých by jazdci sedeli ako piloti stíhačiek. Toto riešenie by však chcelo viac času. Zaujímavá je aj informácia, prečo so zariadením jazdil Räikkönen a nie Vettel. FIA totiž usúdila, že fínsky pretekár vie ľahšie prezentovať aj kritickejší pohľad na vec.

Auto Motor und Sport pridal aj informáciu, že na podobnom riešení pracuje aj Red Bull. Tento tím ho vyskúša v závere apríla počas show-runu.

Hovorca Ferrari Alberto Antonini svätožiaru neskôr priniesol aj medzi novinárov prítomných na okruhu Catalunya a pridal pár informácií: "Toto je provizórna štruktúra, ktorú vyrobilo Ferrari pre otestovanie výhľadu. Myslíme si, že finálna štruktúra bude súčasťou auta a snáď bude lepšie vyzerať. Kimi povedal, že výhľad bol OK."

Video:

[anketa-78]

3.3.2016
Odporúčame ti