Red Bull potvrdil, že otestuje vlastný typ ochrany hlavy
zdroj foto: Red Bull Racing

Red Bull potvrdil, že otestuje vlastný typ ochrany hlavy

3.3.2016

"Jazdec pri nastúpení do auta musí akceptovať element týchto rizík. Keď som ja súťažil v F3000, tak som vedel, že je v tom aj riziko. Aj to je súčasť výzvy," hovorí Christian Horner.

Vo štvrtok ráno sme sa dočkali prekvapenia: Kimi Räikkönen vyšiel z garáže so svojim Ferrari SF16-H vyzbrojeným novou ochranou hlavy, tzv. svätožiarou. O niekoľko chvíľ neskôr sme sa dozvedeli o tom, že tento variant si Ferrari vyvíjalo vo vlastnej réžii, ale nie je samo, ktoré takto postupuje. V Red Bulle pracujú na inom riešení, ktoré by vraj malo byť na štýl "Batmobilu".

Stajňa so sídlom v Milton Keynes sa vraj venuje vývoju ochrany, ktorá by mala byť založená na báze plexiskla a ktorá nemá centrálny pilier nachádzajúci sa priamo pred hlavou jazdca. Podľa všetkého má dva menšie piliery po bokoch kokpitu. Plexisklo vraj má pripomínať riešenie zo superrýchleho auta Bloodhound postaveného na dosahovanie najvyšších jazdných rýchlostí. Viaceré zdroje ho ale prirovnávajú k pôvodnému Batmobilu.

"Chceme to nasadiť na našom show-care," povedal šéf Red Bullu Racing Christian Horner pre Motorsport.com. "Nespravíme tak počas súťažného víkendu, ale počas nejakých testov. Je to skôr ako kupola, ale zhora otvorená. V zásade teda ide o veľké čelné sklo. Je to elegantnejšie a snáď aj ponúkne lepší výhľad. Uvidíme, čo si o tom myslí FIA. Ale aj športové autá majú pred sebou sklo, takže by to nemal byť veľký problém."

Hornerovi sa riešenie, ktoré predstavilo Ferrari, nepozdáva. "Mne osobne sa to nepáči. Chápem, že bezpečnosť jazdca má najvyššiu prioritu, ale ja som skôr purista a fanúšik otvorených kokpitov, ktoré sme tu mali počas šesťdesiatich rokov - a s tým je spojené aj nebezpečenstvo. Pochopiteľne, že musíme spraviť všetko pre jeho zmenšenie, ale táto ochrana, teda svätožiara, by nepomohla Felipemu Massovi a bohužiaľ ani Julesovi Bianchimu."

"My sme spravili svoj návrh, ktorý je skôr klenbou. Je to o niečo elegantnejšie riešenie. Ale opäť... aj takto sa uberáme preč od otvorených kokpitov. Jazdec pri nastúpení do auta musí akceptovať element týchto rizík. Keď som ja súťažil v F3000, tak som vedel, že je v tom aj riziko. Aj to je súčasť výzvy. Pochopiteľne, že musíme byť zodpovední a venovať sa riešeniam, o čo sa aj snažíme."

"Nie som však veľký fanúšik svätožiary," zopakoval Christian Horner, aby na záver dodal: "Sú s ňou spojené aj problémy s výhľadom pri jazde do kopca. Napríklad cez vrchol Monaka, alebo cez prvú zákrutu v Austine. Aký tam bude mať jazdec výhľad?"

{+t97551}

3.3.2016
Odporúčame ti