Williams nezvládol crash-testy nového nosa
zdroj foto: TASR/AP

Williams nezvládol crash-testy nového nosa

3.3.2016

"Už aj s tou predchádzajúcou verziou bolo ťažké zvládnuť crash-testy," zasmial sa Pat Symonds. "Pri aktuálne prísnych podmienkach sa s krátkym nosom vždy musíme len triasť."

Williams nemal práve najlepší prvý týždeň testov, ale situácia sa zlepšila. Počas aktuálneho týždňa je auto omnoho spoľahlivejšie i rýchlejšie. Predstavitelia stajne pomaly začínajú ukazovať, čo všetko majú v talóne. Tím musel pracovať na problémoch s teplotou pneumatík i so spoľahlivosťou, ale na Massovom aute bol zaznamenaný aj únik paliva a problém s batériou.

"Všetko je to už vyriešené. Autá jazdia spoľahlivo a našli sme aj rýchlosť," povedal technický riaditeľ Pat Symonds pre Auto Motor und Sport. Nechcel však prezradiť, čo všetko bolo potrebné zmeniť: "Nebolo to len nastavenie..."

AMuS pridáva aj zaujímavé simulačné informácie, podľa ktorých je Williams FW38 o šesť desatín pomalší ako Mercedes F1 W07 Hybrid, čo je značne menej ako v minulom roku. Vtedy to vraj bola viac ako sekunda. Strata na Ferrari SF16-H vraj aktuálne predstavuje len dve desatinky sekundy a s Red Bullom RB12 by to mohlo byť pomerne vyrovnané.

"Počas posledných dvoch dní ale fúkal dosť silný vietor, ktorý bolo cítiť hlavne vo štvrtej a piatej zákrute. Porovnávanie je preto ťažké," pridal pár slov šéfinžinier Rob Smedley.

Symonds vzápätí prezradil, že do Austrálie na aute pribudnú aj ďalšie novinky, ale nepribudne nový kratší nos. Aktuálna verzia má podľa AMuSu 90 centimetrov a nová by mala mať minimálnych 85 centimetrov, ale nezvládla nárazové testy, pričom tie ďalšie sa budú robiť na budúci týždeň.

"Už aj s tou predchádzajúcou verziou bolo ťažké zvládnuť crash-testy," zasmial sa Pat Symonds. "Pri aktuálne prísnych podmienkach sa s krátkym nosom vždy musíme len triasť."

Auto Motor und Sport dodáva, že nové nosové riešenie by mohlo stihnúť najskôr druhé alebo tretie preteky ročníka.

3.3.2016
Odporúčame ti